آرایش و زیبایی

راهنمای انتخاب رنگ مو مناسب چهره و رنگ چشم

مو یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی است. مدل و رنگ و استایل موهای شما نشانگر شخصیت و کاراکتری است که دارید. انواع رنگ مو یکی از پراستفاده‌ترین محصولات آرایشی در بین خانم‌ها است. پس برای انتخاب بهترین آن‌ها به راهنمای انتخاب رنگ مو نیاز دارید. در راهنمای انتخاب رنگ مو شما دیتا کافی در خصوص شیوه استفاده و انواع استایل موهای رنگ شده را می‌شناسید. همچنین با رنگ‌ موهای مناسب برای هر رنگ پوست آشنا می‌شوید. در ادامه با ما همراه باشید.

رنگ مو چیست؟

رنگ مو یک مجموعه از رنگ‌دانه‌های طبیعی یا مصنوعی است که از آن برای رنگ کردن موها برای افزایش زیبایی استفاده می‌کنند. رنگ‌ها در انواع و مدل‌های مختلف وجود دارند و استفاده درست از آن‌ها می‌تواند تاثیرات عمیقی را روی زیبایی و چهره شما بگذارد. به همین خاطر است که شما برای انتخاب رنگ مو مناسب موهای خود باید نهایت دقت را داشته باشید.

همچنین لازم است که تکنیک‌های مختلفی برای رنگ کردن موها را بلد باشید و به ترفندهای انتخاب بهترین رنگ مو مسلط باشید.

راهنمای انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست

بعد از اینکه در خصوص انتخاب رنگ مو باکیفیت، اطلاعات کافی را به دست آوردید، نوبت به انتخاب رنگ مو مناسب رنگ پوست‌تان می‌رسد. اگر رنگ مویی با هارمونی هماهنگ با رنگ پوست‌تان انتخاب کنید، زیبایی و جذابیت شما دو چندان می‌شود. اما در نظر گرفتن این عامل یک حالت بی‌نظمی و آشفتگی به چهره شما می‌دهد. شاید این روش خیلی علمی نباشد اما اگر می‌خواهید تن پوست‌تان را مشخص کنید، بهتر است یک بلوز سفید بپوشید. اگر رنگ پوست شما به سمت آبی متمایل بود تن پوست شما سرد و اگر به زردی متمایل بود، تن پوست شما گرم است.

راهنمای انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست

راهنمای انتخاب رنگ مو برای پوست‌های گرم

اگر رنگ پوست شما به زردی متمایل است، نباید از رنگ‌هایی با ته رنگ زرد استفاده کنید. بلکه بهتر است به سراغ رنگ‌های بلوند و سرد بروید تا تعادل ایجاد شود و زیباتر و طبیعی‌تر به نظر برسید. کاربرد چند رنگ و هایلایت موها هم به زیبایی شما کمک می کنند. مثلا اگر رنگ پوست شما تیره قهوه‌ای یا سبزه است، می‌توانید از سایه‌های رنگ تیره و هایلایت‌های طلایی یا برنز استفاده کنید.

راهنمای انتخاب رنگ مو برای پوست سرد

در مقابل اگر تن پوست شما سرد است، از رنگ‌هایی که سردی بیشتری دارند، دوری کنید. رنگ موی ایده‌آل برای پست‌های سرد رنگ‌هایی مانند بلوند خاکستری، طلایی یا قهوه‌ای روشن است که با رنگ پوست شما متضاد هستند.

راهنمای انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ چشم

یکی از نکات دیگری که باید بدانید این است که رنگ موی شما باید با رنگ چشم‌تان هم تناسب داشته باشد و به زیبایی آن اضافه کند.

  • رنگ موی مناسب برای چشم‌های قهوه‌ای: کسانی که چشم‌هایشان قهوه‌ای روشن است، بهتر است رنگ موهای بلوند عسلی، قهوه‌ای فندقی، قرمز روشن، تافی، کاراملی، مسی یا طلایی استفاده کنند. بهتر است از رنگ‌های بلوند نقره‌ای و یخی استفاده نکنید چرا که بین رنگ مو و رنگ چشم تناسبی برقرار نمی‌شود. کسانی که رنگ چشم قهوهای تیره دارند، بهتر است رنگ موهای مسی، قهوه‌ای – طلایی و بلوطی استفاده کنند.
  • راهنمای انتخاب رنگ مو برای چشم مشکی: کسانی که چشم مشکی دارند بهتر است از رنگ موهای شرابی، بادمجانی، ماهاگونی استفاده کنند چرا که چشم‌ها را جذاب تر نشان می‌دهد.
  • راهنمای انتخاب رنگ مو برای چشم‌های رنگی: خانم‌هایی که چشم‌های رنگی مانند سبز یا آبی دارند، رنگ‌های بلوند یخی می‌تواند انتخاب مناسبی برای آن‌ها باشد.

راهنمای انتخاب رنگ مو بر اساس رنگ چشم

مزایا و معایب رنگ کردن مو

  • مزایای استفاده از رنگ مو

استفاده از رنگ مو کم هزینه‌ترین و آسان‌ترین راه برای زیباتر شدن است. به همین خاطر است که خیلی از بانوان ترجیح می‌دهند که از این تکنیک برای شادابی بیشتر و زیباتر شدن استفاده کنند. همچنین با بالا رفتن سن قدرت رنگ دانه‌ها در مو کاهش یافته و رنگ کردن موها می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

امروزه رنگ‌ها در انواع مختلفی موجود هستند و امکان انتخاب رنگ مو مناسب با پوست و موی افراد هم وجود دارد و این ویژگی باعث شده است که استفاده از رنگ‌ها برای تغییر چهره و زیباتر شدن یک امر رایج در بین مردم باشد. به علاوه برخی از رنگ‌ها حاوی ویتامین و کراتین هستند و به شادابی و زیبایی موها کمک می‌کنند و از ریزش و ضعیف شدن موها جلوگیری می‌کنند.

  • معایب استفاده از رنگ مو

اگرچه استفاده از رنگ مو یک روش مناسب برای زیباتر شدن شما است اما در برخی از مواقع دیده شده‌است که این رنگ‌ها آسیب‌هایی را به پوست و مو شما وارد می‌کند. برخی از رنگ‌ها ترکیبات سمی و مضری دارند که می‌توانند باعث التهاب پوست و مشکلات مربوط به آن شوند و در نهایت ریزش مو را در پی داشته باشند.

همچنین استفاده دائمی از رنگ موها و دکلره کردن دائم موها می‌تواند بستری برای وارد شدن آسیب‌های دائمی به موها فراهم کند. بعضی از افراد نسبت به ترکیبات موجود در رنگ مو حساسیت دارند و دچار مشکلات پوستی می‌شوند.

[irp posts=”24116″ ]


انواع بهترین رنگ مو را بهتر بشناسیم

انواع رنگ مو به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. که شامل رنگ مو دائم و رنگ مو موقت می‌شود.

  • رنگ مو موقت

این نوع رنگ مو نیازی به اکسیدان ندارد و رنگ‌دانه‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که به سادگی وارد کوتیکول‌های مو شده و سطح مو را کاور می‌کنند. رنگ‌های موقت به صورت اسپری در بازار موجود هستند و بعد از چند بار استحمام از بین می‌روند. همچنین ظاهر خوبی دارند و می‌تواند برای یک مهمانی کاربرد داشته باشند. این رنگ‌ها بیشتر به رنگ‌های فانتزی مانند آبی و سبز و صورتی و غیره در بازار موجود هستند. مسلما رنگ موهای موقت عوارض کمتری نسبت به رنگ‌های دائمی دارند.

  • ویژگی های رنگ مو دائمی

رنگ موهای دائمی خودشان شامل دو دسته رنگ مو دائمی و نیمه دائمی هستند.

  • رنگ موهای دائمی

رنگ موهای دائمی در برندها و کیفیت‌های مختلف، جزء پرمصرف‌ترین رنگ‌های مو به شمار می‌روند که به صورت کرمی یا خمیری تولید می‌شوند. این نوع رنگ‌ها به ساختار مو نفوذ کرده و با پیگمنت‌های مو ترکیب شده و رنگدانه‌های بزرگ‌تری ایجاد می‌کنند که به صورت دائمی در مو باقی می‌مانند.

  • رنگ موهای نیمه دائمی

رنگ‌های نیمه دائمی نوع دیگری از رنگ‌های دائمی هستند که به صورت ژله‌ای تولید شده و بعد از 12 تا 15 بار شستن به مرور کمرنگ شده و از بین می‌روند. این رنگ‌ها هم بیشتر رنگ‌های فانتزی دارند و برای استفاده از آن‌ها به اکسیدان نیاز ندارید. البته قبل از رنگ کردن مو با رنگ موهای ژله‌ای باید موها را دکلره کرده باشید.

راهنمای انتخاب رنگ مو باکیفیت

تقریبا همه ما بعد از چند بار خرید رنگ مو می‌توانیم فاکتورهای انتخاب رنگ مو باکفیت را بشناسیم اما ممکن است در این راه موهای‌تان را از  دست بدهید و به خاطر خریدن رنگ موهای بی‌کفیت و بد موهای‌تان خراب شود. اگر رنگ مو خوبی تهیه کنید، بعد از رنگ کردن موها نرم و باکیفیت و درخشان و شفاف مانده و رنگ قابلیت پوشانندگی خوبی در موها دارد. همچین رنگ مو طبیعی ایجاد کرده و بعد از مدتی هم با دیدن پایداری رنگ مو و عدم تغییر رنگ مو متوجه باکیفیت بودن آن خواهید شد. اگر می‌خواهید رنگ مو باکفیت را تهیه کنید، باید قبل از خرید در خصوص ویژگی‌ها و کیفیت برند آن تحقیق کنید. همچنین می‌توانید از اطرافیان و دوستان‌تان در خصوص تجربیات‌شان سوال کنید.

نکات مهم در حین رنگ کردن مو

نکات مهم در حین رنگ کردن مو

  1. مراقب باشید که رنگ بیش از زمان قید شده روی جعبه روی موهای شما نماند. چرا که این کار باعث آسیب دیدن موها می‌شود.
  2. بعد از اینکه رنگ مو به موهای شما نفوذ کرد، سرتان را کاملا آبکشی کرده و موها را خوب بشویید تا هیچ رنگی روی موها باقی نماند.
  3. موقع رنگ کردن موها برای اینکه دست‌تان رنگی نشده و پوست دست و ناخن ها آسیب نبینند. همچنین توصیه می‌شود که حین استفاده کردن از رنگ مو ‌حتما از دستکش استفاده کنید.
  4. رنگ موهای مختلف را هرگز با هم ترکیب نکنید.
  5. از رنگ مو فقط برای رنگ کردن موها استفاده کنید و برای ابرو رنگ مخصوص ابرو تهیه کنید. چرا که رنگ مو روی ابرو باعث ریزش آن می‌شود.
  6. برای رنگ کردن موها دستورالعمل روی جعبه را به دقت بخوانید.

مراقبت‌های لازم بعد از رنگ کردن موها

  1. موها بعد از رنگ کردن آسیب پذیرتر و تحریک‌پذیرتر می‌شوند. پس بهتر است موها را بدون پوشش در معرض آفتاب مستقیم قرار ندهید.
  2. در حمام از ماسک‌های مو و نرم‌کننده‌ها استفاده کنید تا موها خشک نشوند.ماسک مو تثبیت کننده رنگ مو گلیس یکی از بهترین ماسک‌ها برای موی رنگ شده است.
  3. استفاده از اتوی موی داغ و سشوار را تا حد ممکن کاهش دهید.
  4. بعد از حمام تا جای ممکن اجازه دهید که موها خودشان خشک شوند.
  5. از شانه زدن موها موقعی که موها خیس هستند، خودداری کنید.
  6. خانم‌هایی که باردار هستند، بهتر است در سه ماهه اول موها را رنگ نکنند.

[irp posts=”26049″ ]

لوازم آرایشی بهداشتی اورجینال بیوتی سنتر

اگر به دنبال بهترین برند رنگ مو هستید می‌توانید بهترین مارک‌های ایرانی و خارجی را از فروشگاه اینترنتی بیوتی سنتر تهران تهیه کنید. این فروشگاه تمام محصولات خود را از تولید کنندگان اصلی خارجی یا وارد کننده‌های اصلی تهیه می‌کند به این ترتیب همواره کالاهای اورجینال را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما قرار می‌دهد.

جمع بندی

برای رنگ کردن موها همواره باید به رنگ پوست و رنگ چشم‌ها توجه داشته باشید و رنگ مویی انتخاب کنید که با رنگ پوست و چشم شما همخوانی داشته باشد.