مراقبتی و بهداشتی

معرفی 7 مورد از بهترین برندهای شامپو سر | بهترین شامپو سر

احتمالاً شما هم می‌دانید که شامپو تنها برای تمیزکردن موها نیست و کاربردهای دیگری هم دارد. یک شامپوی خوب و باکیفیت می‌تواند به سلامت موهای شما کمک کرده و مشکلاتی مانند ریزش مو یا وزی مو را برطرف کند. برندهای مختلف ایرانی و خارجی در بازار ایران وجود دارند که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید، اما به نظر شما بهترین شامپوی سر کدام است؟ در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین شامپوی سر برای زنان و مردان و بهترین شامپوی سر برای کودکان آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین شامپوی سر چه ویژگی‌هایی دارد؟

معمولاً اصلی‌ترین هدف و کاربرد شامپو تمیزکردن و شستن موها و البته کف سر است. شامپو به از بین بردن چربی‌های اضافی و آلودگی‌های موها کمک می‌کند. شامپوها حاوی شوینده‌ها و ترکیبات ملایمی هستند و اگر ترکیبات مفیدی هم در شامپو باشد، می‌تواند به بهبود سلامت موها و رشد و تقویت موها کمک کند.

استفاده از بهترین شامپوی سر چه فوایدی دارد؟

فرقی نمی‌کند یک شامپوی گران تهیه کنید یا ارزان‌. یک شامپو در هر صورت باید استانداردهایی داشته و دارای ترکیباتی باشد که به سلامت و بهبود موهای شما کمک کند؛ پس بهتر است حتماً برای تهیه بهترین شامپو سر تحقیق کرده و سپس اقدام به خرید کنید. با پیداکردن بهترین شامپو سر فوایدی مانند موارد زیر شامل حال شما می‌شود.

بهترین شامپو سر مردانه

  • تعادل pH پوست سر

یک شامپو خوب باید میزان pH پوست سر را متعادل نگه دارد. میزان pH کم یا زیاد درنهایت سبب تخریب موها و تحت شعاع قرار گرفتن سلامت موها می‌شود. درنهایت شست‌و‌شوی موها با هر نوع شوینده یا شامپو غیر استانداردی مناسب نیست. همچنین اگر پوست سر حساسی دارید، توصیه ما این است که قبل از خرید شامپو با پزشک مشورت کنید.

[irp posts=”24116″ ]

  • سالم‌ماندن موها

اگرچه یکی از اصلی‌ترین وظایف شامپو تمیزکردن چربی اضافی از موهای شماست، این تنها کاربرد شامپو نیست. یک شامپوی استاندارد به سلامت موها کمک می‌کند؛ مثلاً اگر موهای چربی دارید، یک شامپو می‌تواند به تنظیم و کنترل چربی کف سر شما هم کمک کند.

  • افزایش رشد موها

بهترین شامپوی سر حاوی انواع ویتامین، ترکیبات مغذی، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی است تا موها بتوانند به‌خوبی رشد کنند و سالم بمانند. همچنین یک شامپو باید سبب سلامت بیشتر پوست سر شده و به رشد بیشتر موها کمک کند؛ مثلاً اگر دچار ریزش مو شده‌اید، بهترین شامپو برای درمان ریزش مو شامپویی است که حاوی ترکیباتی مانند اسطوخودوس، بادام، جینسینگ، جوجوبا و غیره باشد. پس انتخاب شما در خرید شامپو می‌تواند روی سلامت موهایتان مؤثر باشد.

  • تثبیت‌کننده رنگ مو

فرض کنید هزینه زیادی صرف رنگ‌کردن موها کرده و آن‌ها را دکلره کرده‌اید. با یک یا دو بار استفاده از شامپو ممکن است رنگ موها خراب شده و تحت تأثیر قرار بگیرند، اما با انتخاب شامپوی مناسب موهای رنگ‌شده می‌توانید به حفظ رنگ و مو و ثابت نگه‌داشتن آن کمک کنید.

برای انتخاب بهترین شامپوی سر ابتدا باید جنس موهایتان را بشناسید

قبل از اینکه به دنبال خرید بهترین شامپو سر باشید، باید بدانید موهای شما از کدام جنس است تا بتوانید مناسب‌ترین شامپو را برای موهای خودتان انتخاب و خریداری کنید. به‌طورکلی جنس موها به سه دسته تقسیم می‌شود که در ادامه می‌خوانیم.

  • موی خشک

موی خشک به موهایی گفته می‌شود که رطوبت کافی ندارند و به‌سادگی می‌شکنند یا وز می‌شوند. برای اینکه سلامت این موها را تأمین کنید، باید از بهترین شامپوی سر مخصوص موی خشک استفاده کنید. این نوع شامپو آب‌رسانی مو را افزایش می‌دهد، رطوبت مورد نیاز موها را تأمین کرده و حتی میزان چربی کف سر را هم بیشتر می‌کند.

  • موی معمولی

اگر موهای شما نه خشک است و نه چرب، پس موهای معمولی دارید. افرادی با این موها معمولاً خیالشان راحت است و نیازی ندارند برای حل مشکلی در موها از شامپوی خاصی استفاده کنند. هرچند می‌توانند برای کمک به سلامت و زیبایی موها به سراغ شامپوهای ویتامینه بروند و حتی می‌توانند گاهی از شامپو بچه استفاده کنند؛ چراکه این شامپوها ترکیبات ملایمی دارند و به سلامت موها لطمه نمی‌زنند.

  • موی چرب

اگر موهای چربی دارید که به‌سادگی کثیف می‌شوند، بهتر است از شامپوهای مخصوص موی چرب استفاده کنید. خیلی از مردم فکر می‌کنند اگر موهایشان چرب است، به‌خاطر کم حمام‌کردن است و باید هر روز حمام کنند، اما اگر برای شستن موها از شامپو مخصوص موهای چرب استفاده کنید، می‌توانید چربی موها را کنترل کرده و از چرب‌شدن بی‌دلیل و زود به زود موها جلوگیری کنید. این شامپوها چربی اضافی مو را می‌گیرند و معمولاً ترکیبات مرطوب‌کننده و روغنی کمتری هم دارند.

بهترین شامپو سر خارجی

بهترین شامپو سر مردانه

معمولاً آقایان کمتر از خانم‌ها به موهایشان اهمیت می‌دهند. از طرفی چون موهای کوتاهی دارند، مراقبت از موها برای آن‌ها آسان‌تر خواهد بود، اما باز هم دلیل نمی‌شود که انتخاب بهترین شامپوی سر را جدی نگیرند. شامپوی مو در آقایان هم باید با توجه به نوع موها انتخاب شود. از طرفی شامپوهایی مخصوص آقایان طراحی شده است که می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید این شامپوها چه تفاوتی با شامپوهای دیگر دارند. شامپوهای مردانه معمولاً ترکیبات قوی‌تری دارند؛ چراکه مردان بیشتر در ناحیه پوست سر دچار مشکل می‌شوند. به علاوه غدد چربی در پوست سر آقایان چربی بیشتری تولید می‌کند و شامپو مردانه حاوی ترکیباتی است که این چربی را کنترل می‌کند. تفاوت دیگری که شامپوهای موهای مردانه و زنانه دارند، این است که شامپوهای مردانه بیشتر روی درمان و کاهش ریزش مو تمرکز دارند؛ چراکه ریزش مو در مردان بیشتر است و این نیاز در شامپوهای مخصوص به مردان بیشتر احساس می‌شود. از طرفی همان‌طور که گفتیم شامپوهای مردانه هم انواع موها را در نظر دارند؛ پس مردان بهتر است با توجه به نوع موها برای خرید بهترین شامپو سر مردانه موی خشک، چرب یا معمولی اقدام کنند.

بهترین شامپو سر زنانه

در ادامه با بهترین شامپو سر زنانه آشنا خواهید شد.

  1. بهترین شامپو سر زنان چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین شامپو سر ایرانی و خارجی که خانم‌ها می‌توانند انتخاب کنند، شامل برندها و مارک‌های مختلفی است که خیلی از آن‌ها هم به‌سادگی در بازار ایران پیدا می‌شود. خانم‌ها معمولاً موهای بلندی دارند و مراقبت از موهای بلند کار ساده‌ای نیست. از طرفی با توجه به اینکه رنگ‌کردن موها بین خانم‌ها رواج زیادی دارد، لازم است شامپوهایی را انتخاب کنند که با موهای رنگ‌شده سازگاری بیشتری داشته باشد. شامپوهای زیادی هستند که مخصوص موهای خانم‌ها طراحی شده‌اند که حاوی ترکیبات ملایمی است که به حفظ سلامت موها کمک می‌کنند.

بهترین شامپو سر کودکان

پوست و موی کودکان بسیار لطیف است و به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارد. کارشناسان همیشه توصیه می‌کنند از محصولات مخصوص کودکان استفاده کنید. شامپو سر کودکان قدرت قلیایی کمتری دارد و با توجه به اینکه پوست سر کودکان چرب نیست، این شامپوها عملکرد تمیزکنندگی بهتری خواهند داشت. بیشتر شامپوهای بچه PH خنثی دارند و همین امر سبب می‌شود شامپو سر کودکان باعث سوختن چشم نشود و قرمزی و تورم چشم را به دنبال نداشته باشد. علاوه بر این قدرت قلیایی قوی شامپوی بزرگ‌سالان سبب خشکی شدید پوست سر و موهای لطیف کودکان می‌شود و درنهایت تیرگی، خشکی و نازک و ظریف‌شدن موها را به دنبال دارد. در ادامه این مقاله ما را دنبال کنید تا بهترین شامپو سر برای کودکان را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهترین برندهای شامپوی سر

بهترین برندهای شامپوی سر را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

  • شامپو هیرتامین

شامپو بیوتین هیرتامین جزء بهترین شامپوهای خارجی و یک شامپو غنی‌شده از انواع ویتامین‌ها و عصاره گیاهان آب‌رسان و تغذیه‌کننده است که برای رشد فولیکول و درخشش کوتیکول موهای شما فرموله شده است. هیرتامین یک برند گیاهی است که بدون استفاده از مواد شیمیایی و مضر شروع به تولید شامپوهای مخصوص مو کرده است. شامپو بیوتین هیرتامین بدون هیچ سولفات، پارابن و سایر مواد نگهدارنده شیمیایی ساخته شده است.

یکی از پرفروش‌ترین شامپوهای هیرتامین، شامپو بیوتین هیرتامین است. ماده فعال به‌کاررفته در شامپو بیوتین هیرتامین روغن درخت چای و بیوتین است. روغن درخت چای به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده برای رشد موها استفاده می‌شود. همچنین PH پوست سر را کنترل کرده و از چربی و خشکی بیش‌ازحد، التهاب پوست سر و پوسته‌پوسته شدن پوست سر جلوگیری می‌کند. بیوتین به‌عنوان یک کمپلکس ویتامین با تزریق به پوست کف سر شما ریشه‌های موها را تقویت کرده و به رشد فولیکول‌های مو کمک می‌کند. همچنین این شامپو سبب تقویت و افزایش رشد فولیکول‌ها شده و به درمان و درخشندگی بیشتر موها کمک می‌کند. مواد دیگری مانند آلوئه‌ورا، ابریشم و عصاره‌های گیاهی به آب‌‌رسانی ساقه‌های مو و ترمیم و بازسازی آن‌ها کمک می‌کنند و درنهایت موهایی زیبا و درخشنده برای شما به ارمغان می‌آورند.

  • شامپو مائویی

مائویی یک برند آمریکایی است که محصولات مراقبت از مو تولید می‌کند. شامپوهای مائویی بدون سولفات و به‌صورت کاملاً ارگانیک تولید شده و خواص متنوعی برای مو و حفظ سلامتی آن دارند. شامپوهای مائویی از مهم‌ترین محصولات این برند هستند که حاوی آب نارگیل و عصاره آلوئه‌ورا بوده و کمک به سلامت و زیبایی طبیعی موها را در اولویت خود قرار داده‌اند. این ترکیبات برای تغذیه موها و آب‌رسانی آن‌ها مفید و مؤثر بوده و بعد از هر بار مصرف، موها را سالم و درخشان می‌کند. از طرفی این محصولات بدون مواد شیمایی تولید می‌شوند. ترکیباتی مانند سیلیکون، سولفات و پارابن که در بسیاری از شوینده‌ها به‌عنوان ترکیبات شیمیایی کمکی استفاده می‌شوند، در محصولات مائویی جایی ندارند. مائویی در انتخاب فرمولاسیون محصولات خود بسیار حساس است و سعی دارد تمامی فرآورده‌های مراقبت از مو را به‌صورت گیاهی تولید کند. از پرفروش‌ترین محصولات این برند می‌توان به شامپوهای دانه وانیل مائویی، شامپو مواد دریایی معدنی مائویی، شامپو آگاوه مائویی، شامپو بامبو مائویی، شامپو روغن نارگیل مائوی، شامپو شیرنارگیل، شامپو شی باتر و شامپو آب‌رسان هیبیسکوس واتر این برند اشاره کرد که تمام این محصولات را می‌توانید از فروشگاه آنلاین بیوتی سنتر تهیه کنید.

[irp posts=”22673″ ]

  • شامپو آلپسین

اگر به‌دنبال بهترین شامپو سر خارجی هستید، می‌توانید شامپو آلپسین را امتحان کنید. کمپانی آلپسین در آلمان توسط دکتر ولف راه‌اندازی شده است. این کمپانی سال‌هاست به تولید انواع محصولات مراقبتی به‌خصوص محصولات مراقبت مو مشغول است و نیازهای مشتریان را در اولویت قرار می‌دهد. این کمپانی به‌ویژه بهترین شامپو سر مردانه و بهترین شامپو سر زنانه را تولید کرده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این محصولات از کم‌پشتی و ریزش ارثی موها جلوگیری می‌کنند. این برند یک لاین درمانی برای کسانی که ریزش مو شدید دارند، راه‌اندازی کرده است که تاکنون با استقبال زیادی مواجه شده است.

شامپوهای این برند بعد از مصرف ظاهر زیبا و درخشانی به موها می‌دهند که همین امر سبب شده است افراد بیشتری به استفاده از این محصولات علاقه‌مند شوند. از طرفی این برند برای موهای چرب، موهای رنگ‌شده، موهای آسیب‌دیده، موهای شکننده، پوست و موی چرب، پوست سر حساس، پوست و موی خشک و انواع موها شامپو تولید کرده است و به این ترتیب نیاز تمام افراد جامعه را پوشش می‌دهد.

  • شامپوهای او جی ایکس

او جی ایکس یک برند مراقبت از موست که برای تقویت و بهبود وضعیت موها مفید است. این شرکت تلاش دارد با استفاده از خواص گیاهانی طبیعی مانند آلوئه‌ورا، نارگیل و غیره و استفاده از مواد گیاهی و بدون ضرر و بدون استفاده از مواد شیمایی مانند پارابن، محصولاتی برای بهبود وضعیت موها تولید کند. بهترین محصولات این برند شامپوهای آن هستند که طرفداران زیادی در تمام دنیا دارند.

این برند شامپوهایی با روغن آرگان، شیرنارگیل، روغن کراتین، انار، بامبو و غیره تولید کرده است که نیاز تمام افراد را شامل شده و همه افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. شامپوهای او جی ایکس تنوع خوبی دارند و یکی از قدرتمندترین برندهای بازار برای حفظ سلامت و تغذیه موها هستند. این برند در کنار شامپوها، محصولات دیگری مانند نرم‌کننده، سرم مو، روغن مو و ماسک مو هم تولید کرده است.

  • شامپو تیکر فولر هیر

شامپو تیکر فولر هیر یک برند آمریکایی است که یکی از معروف‌ترین تولیدات آن شامپو ضد ریزش کافئین‌دار است. این شامپو با تکنولوژی Cell-U-Plex از عصاره گیاهان ویتامین‌دار و پروتئین‌ها ساخته شده است که باعث قوی‌ترشدن و ضخیم‌ترشدن و احیای موهای نازک می‌شود. تکنولوژی Cell-U-Plex به سرحال نگه‌داشتن و شاداب نگه‌داشتن موها کمک می‌کند و برای کسانی که موهای کم‌پشت و نازک دارند، مناسب است. استفاده مداوم از این شامپو جنبه درمانی دارد و موهای را تقویت و احیا می‌کند. با استفاده مداوم و منظم می‌توانید موهای ضخیم‌تر و بهتری داشته باشید. آلوئه‌ورای موجود در این شامپو حاوی آنزیم‌هایی است که می‌تواند سلول‌های مرده پوست سر را حذف کند و به چرخه رشد مو کمک کند. با استفاده از این شامپو به رشد مجدد موها کمک خواهید کرد و شاهد افزایش رشد مو، پرپشت‌شدن موها، حجم‌دادن به موها، بهبود گردش خون در ساقه موها، تقویت ریشه مو و غیره خواهید بود. ترکیبات استفاده‌شده در این شامپو کاملاً گیاهی است و هیچ آسیبی به موها نمی‌رساند.

  • شامپو تقویت‌کننده مو عصاره بامبو اینکتو

یکی از شامپوهای معروف برند انگلیسی اینکتو، شامپو تقویت‌کننده عصاره بامبوست که خاصیت ترمیم‌کنندگی دارد و به بهبود موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند. اگر تارهای موهای شما در اثر رنگ‌کردن یا فرکردن با مواد نامرغوب یا موخوره آسیب دیده است، می‌توانید با استفاده از این شامپو به ترمیم موها و برگرداندن سلامت موها بپردازید. این شامپو براق‌کننده است و به زیبایی و درخشان‌شدن موهای شما کمک می‌کند. اگر موهای مات، آسیب‌دیده و کدر دارید، استفاده از این شامپو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از فواید بامبو می‌توان به درمان خشکی مو، شوره سر و سفیدی مو اشاره کرد. عصاره بامبوی موجود در این شامپو برای درمان خشکی و زبری موها مفید است و موهای نرم و لطیف و خوش‌حالت را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین این شامپو شوره سر و پوسته پوسته‌شدن سر را کاهش می‌دهد. اگر موهای نازک و شکننده و آسیب دیده دارید، این شامپو می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

بهترین شامپو سر کودکان

موهای ظریف و حساس کودکان نیاز به مراقبت بیشتر دارند پس شامپویی که استفاده می‌کنند هم باید فرمولاسیون متفاوتی داشته باشد. در ادامه با بهترین شامپو سر برای کودکان آشنا خواهید شد.

بهترین شامپو سر کودکان

شامپو سر و بدن نوزادان هیدرورم

شامپو سر و بدن نوزادان هیدرورم یکی از بهترین شامپوهای سر کودکان است که یک شوینده ملایم برای سر و بدن نوزادان و کودکان خردسال است. حاوی مواد تقویت‌کننده و نرم‌کننده مانند عصاره بابونه، کالاندولا، پروتئین شیر هیدرولیز شده، پانتنول و ماده ضد عفونی‌کننده بیسابولول بدون الکل و پارابن است. این شامپو بدون ایجاد حساسیت برای آبکشی سریع و آسان از روی پوست تهیه شده است و پوست و مو نوزاد را به‌خوبی تمیز می‌کند.

خرید از لوازم آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر

لوازم آرایشی بهداشتی اورجینال بیوتی سنتر با 3 سال سابقه فروش در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی فعال است. تمام محصولات این سایت اورجینال بوده و بدون واسطه از تولیدکننده اصلی یا نمایندگی اصلی و رسمی برند تهیه شده‌اند؛ درنتیجه می‌توانید از اصالت کالا مطمئن باشید. از طرفی حذف واسطه سبب شده است بتوانیم با مناسب‌ترین قیمت‌ها در خدمت شما دوستان عزیز باشیم.