مراقبتی و بهداشتی

فیس‌واش چیست؟ | فواید ژل شستشوی صورت + بهترین برندها

در دنیای امروز، به نظافت پوست و حفظ آن در برابر تأثیرات مخرب محیطی بسیار توجه می‌شود. همچنین پاک‌سازی پوست از آلودگی‌های هوا، مثل دود شهری و مواد شیمیایی موجود در محیط به سلامتی پوست کمک می‌کند. برای این منظور، با وجود محصولات متعددی که برای شست‌وشوی صورت عرضه شده‌اند، فیس‌واش یکی از محصولاتی است که برای پاک‌سازی پوست صورت و بهبود آن به کار می‌رود.

 

فیس‌واش چیست؟

فیس‌واش یکی از  محصولات آرایشی و بهداشتی است که برای تمیز کردن پوست صورت استفاده می‌شود. این محصول شامل ترکیبات مختلفی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و عصاره‌های گیاهی است که به درمان مشکلات پوستی کمک می‌کند. ترکیبات فعال در فیس‌واش عمدتاً از گیاهان، آب، ویتامین‌های A ،C و E، روغن‌های اساسی و سایر ترکیبات مفید برای پوست است. هدف اصلی استفاده از فیس‌واش، شست‌وشوی پوست صورت است تا با حذف آلودگی‌ها، چربی‌ها و زیان‌های محیطی پوست شما بتواند به بهترین شکل ممکن نگه داشته شود.

کرم فیس‌واش چیست؟

کاربردها و فواید فیس‌واش

فیس‌واش یک محصول آرایشی و بهداشتی است که برای تمیز کردن پوست صورت و بهبود آن به کار می‌رود. علاوه بر پاک‌سازی و ترمیم پوست، فیس‌واش دارای بسیاری از کاربردهای دیگر نیز هست؛ از جمله:

 

۱. حذف آرایش

استفاده از فیس‌واش برای حذف آرایش بسیار مؤثر است. فیس‌واش با حذف آرایش، از جمله رژ لب، رژگونه، کرم‌های پایه و غیره می‌تواند پوست شما را تمیز کند.

 

2. پاک‌سازی پوست از آلودگی‌های محیطی

فیس‌واش می‌تواند به‌خوبی در پاک‌سازی پوست از آلودگی‌های هوا، مثل دود شهری و مواد شیمیایی موجود در محیط، مؤثر باشد. استفاده از این محصول برای پاک‌سازی پوست، سبب حذف آلودگی‌های محیطی از روی پوست شما می‌شود.

 

۳. تقویت روش‌های شست‌وشوی پوست

با استفاده از فیس‌واش می‌توانید روش‌های شست‌وشوی پوست خود را تقویت کنید. این محصول به‌عنوان محصول پایه قابل استفاده در روتین روزانه شست‌وشوی پوست است.

 

۴. معالجه مشکلات پوست

فیس‌واش می‌تواند در معالجه بسیاری از مشکلات پوستی کمک کند؛ برای مثال با استفاده از فیس‌واش حاوی عصاره‌های آلوئه ورا می‌توانید برای پوست خشک و حساس، ترمیم‌کننده و آب‌رسان پوستی تأمین کنید.

 

۵. جلوگیری از جوش‌ها

فیس‌واش سبب حذف چربی اضافی پوست و از بین بردن چسبندگی میان سلول‌های پوستی می‌شود؛ به همین دلیل می‌تواند در جلوگیری از جوش‌های پوستی مؤثر باشد.

 

۶. رفع خشکی و تیرگی پوست

با استفاده از فیس‌واش می‌توانید در رفع خشکی و تیرگی پوست موفق باشید. فیس‌واش حاوی عصاره‌های گیاهی و ویتامین‌های مختلفی است که به سلامتی پوست کمک می‌کند.

 

۷. جلوگیری از پیری پوست

فیس‌واش می‌تواند به‌خوبی در جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک کند. ترکیبات آن به نحوی طراحی شده‌اند که می‌توانند در حفظ سلامتی پوست و کاهش خطوط ریز و چین و چروک‌های پوستی مؤثر باشند.

 

۸. بهبود لکه‌های پوست

فیس‌واش می‌تواند لکه‌های پوست، به‌ویژه لکه‌های آفتابی و پیری را از بین ببرد. با استفاده از فیس‌واش حاوی عصاره‌های آلوئه‌ورا، ویتامین C و E و مواد مرطوب‌کننده می‌توانید پوست خود را ترمیم کنید.

 

۹. رفع انواع التهابات پوستی

استفاده از فیس‌واش می‌تواند در رفع انواع التهابات پوستی مؤثر باشد. ترکیبات آن، مانند چای سبز، آلوئه‌ورا و عصاره‌های گیاهی دیگر می‌توانند در کاهش التهابات پوست همراه با ضایعات و حساسیت‌های پوستی مؤثر باشند.

کاربرد فیس‌واش

بهترین برندهای فیس‌واش

در ادامه به معرفی بهترین برندها برای خرید فیس واش می‌پردازیم:

۱. کرم فیس‌واش سرشار از رطوبت Cetaphil

این کرم فیس‌واش حاوی فرمولاسیون خاصی است که برای پوست‌های حساس و خشک مناسب است. ترکیبات آن شامل گلیسیرین، پروپیلن گلیکول و کربامید هستند که به پوست شما نرمی و لطافت می‌بخشند.

 

۲. کرم فیس‌واش تمیزکننده لطیف Neutrogena

ژل شستشو سالیسیلیک اسید نیتروژنا حاوی فرمولاسیونی است که قابل استفاده برای پوست‌های چرب و مستعد جوش است. ترکیبات آن شامل اسید سالیسیلیک، گلیسیرین و پروپیلن گلیکول هستند که به پوست شما نرمی و لطافت می‌بخشند و در عین حال از جوش‌های پوستی جلوگیری می‌کنند.

 

۳. کرم فیس‌واش بدون صابون Cerave

این کرم حاوی ترکیبات رطوبت‌دهنده مانند گلیسیرین، سرامیدها و هیدروکسی اسید است که به پوست شما نرمی و لطافت می‌بخشند. این کرم مناسب برای پوست‌های خشک و حساس است.

 

۴. کرم فیس‌واش ضد جوش La Roche-Posay Effaclar

این کرم فیس واش حاوی اسید سالیسیلیک و LHA است که به پوست شما در کاهش جوش‌های پوستی کمک می‌کند. ترکیبات دیگر آن شامل روغن کرچک و آب معدنی هستند که به پوست شما نرمی می‌بخشند.

 

۵. کرم فیس‌واش ژل آرام‌بخش Avene

این کرم حاوی آب معدنی Avene و ترکیبات رطوبت‌دهنده دیگری است که به پوست شما نرمی و لطافت می‌بخشند. این کرم مناسب برای پوست‌های حساس مناسب است.

 

۶. کرم فیس‌واش معطر Dove Beauty Moisture

این کرم حاوی فرمولاسیون مرطوب‌کننده و رطوبت‌دهنده پوست است. ترکیبات آن شامل گلیسیرین، سدیم لورویل سولفات و اسید چرب هستند که به پوست شما نرمی و لطافت می‌بخشند.

[irp posts=”22673″ ]

۷. کرم فیس‌واش تمیزکننده کلینیکالپرو

این کرم حاوی ترکیباتی است که برای پوست‌های چرب و جوش‌دار مناسب است. ترکیبات آن شامل اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک و آلفا هیدروکسی است که به پوست شما نرمی و لطافت می‌بخشند و در عین حال از جوش‌های پوستی جلوگیری می‌کنند.

[irp posts=”26048″ ]

۸. کرم فیس واش مرطوب‌کننده وینوس

این کرم فیس واش حاوی ترکیباتی است که به پوست شما رطوبت می‌بخشند. ترکیبات آن شامل گلیسیرین، پروپیلن گلیکول و کربامید هستند که به پوست شما نرمی و لطافت می‌بخشند.

نحوه استفاده از فیس‌واش (ژل شست‌وشوی صورت)

روش استفاده از فیس واش (ژل شستشوی صورت) به نوع پوست شما و نوع محصول بستگی دارد، اما درمجموع بهتر است با رعایت چند قانون ساده به استفاده از آن اقدام کنید:

  • دست‌های خود را با آب و صابون بشویید تا از هرگونه باکتری و کثیفی جلوگیری کنید.
  • کمی فیس‌واش را روی دست‌های خود بریزید و با انگشتانتان برای تولید حباب‌های کافی آن را بالا و پایین ببرید.
  • حباب‌های فیس‌واش را روی صورت خود بمالید و آن را به‌آرامی با حرکات چرخشی و ماساژی روی پوست پخش کنید. حتی برای پوست‌های چرب و جوش‌دار نیز بهتر است پوست را با حرکات نرم و آرام ماساژ دهید تا از بروز جوش‌های جدید جلوگیری شود.
  • پس از چند دقیقه، فیس‌واش را با آب گرم بشویید و پوست خود را خشک کنید.
  • درنهایت یک تونر صورت استفاده کنید تا پوست شما به حالت اصلی خود بازگردد و آماده مراحل بعدی درمان پوست خود شوید.

توجه داشته باشید که مصرف بیش‌ازحد فیس واش می‌تواند سبب خشکی و تحریک اضافی پوست شما شود؛ بنابراین بهتر است از آن هر روزه استفاده نکنید و با توجه به نوع پوست خود، زمان استفاده را تنظیم کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *