آرایش و زیبایی

پودر بیک چیست؟ + کاربرد و نحوه استفاده در آرایش

بیک کردن آرایش یکی از تکنیک‌های آرایشی است که در بین میکاپ آرتیست‌ها محبوب شده است. در این مقاله قصد داریم در خصوص این که پودر بیک چیست و چه فوایدی دارد، صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

پودر بیک چیست؟

پودر بیک صورت درواقع یک محصول آرایشی است که بعد از استفاده لازم است برای مدتی روی پوست بماند تا جذب شود. پودر بیک بافت نرم و مخملی دارد و همین امر ماندگاری و دوام آن را افزایش می‌دهد. به خصوص در تابستان یا در مواردی که تعریق پوست بیشتر می‌شود، پودر بیک کمک می‌کند که آرایش ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشد.

منظور از بیک کردن در آرایش چیست؟

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، در آخرین مرحله آرایش برای اینکه ماندگاری و دوام آرایش را بیشتر کنند، از پودر بیک استفاده می‌کنند. پس منظور از بیک کردن در آرایش این است که از نوعی پودر آرایشی برای مات شن و زیباتر شدن آرایش کمک بگیرید. به این ترتیب مواردی مانند گرمی هوا یا تعریق پوست باعث نمی‌شود که آرایش‌تان زود خراب شود. افزایش ماندگاری آرایش یکی از دغدغه‌های بانوان است که به کمک پودر بیک یا پودر فیکساتور می‌توانند به آن دست پیدا کنند.

ویژگی های بهترین پودر بیک چیست؟

امروزه در بازار برندهای مختلفی از پودر بیک را مشاهده می‌کنیم که هر کدام کارایی و کیفیت و ویژگی‌های خودشان را دارند. اما برای خرید پودر بیک به‌نظر شما ویژگی‌های یک محصول خوب چه می‌تواند باشد؟ در ادامه بررسی می‌کنیم که ویژگی‌های بهترین پودر بیک چیست؟

  • داشتن بافت مخملی و سبک
  • داشتن رنگ دانه‌های پودر برای جذب چربی اضافی پوست
  • حفظ رطوبت پوست و پیشگیری از خشک شدن پوست
  • نداشتن مواد مضر مانند دی اکسی تیتانیوم، سیلیکا و زینک اکساید

پودر بیک چه کاربردی دارد و در کدام نواحی صورت استفاده می‌شود؟

کاربرد پودر بیک

یکی از مهم‌ترین مسائلی که سبب خراب شدن آرایش شما می‌شود، جمع شدن یا ماسیدن کرم پودر و کانسیلر زیر چشم‌ها یا اطراف خط خنده و خط اخم است. برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنید و ماندگاری آرایش‌تان را بیشتر کنید، می‌توانید از پودر بیک کمک بگیرید. بهترین قسمت‌های صورت برای اینکه از پودر بیک استفاده کنید، زیر چشم‌ها، خط خنده و اخم، چانه و ناحیه تیزون است. در این نواحی به خاطر چین و چروک و ساختاری که دارند، ممکن است کرم پودر جمع شده و ظاهر زشتی ایجاد کند. همچنین در ناحیه تیزون به خاطر ترشح چربی بیشتر ممکن است ماندگاری آرایش کمتر شود. به جز این موارد برای زیرسازی آرایش چشم هم می‌توانید از پودر بیک استفاده کنید. با این کار ماندگاری آرایش چشم شما بیشتر از قبل خواهد شد. همچنین زیر خط گونه برای برجسته‌تر کردن گونه‌ها هم می‌توانید از پودر بیک استفاده کنید. با این تفاوت که باید پودر بیک زیر خط گونه زده شود و سپس از رژگونه استفاده کنید.

[irp posts=”23935″ ]

دیگر کاربرد پودر بیک چیست؟ یکی دیگر از کارایی‌هایی که پودر بیک دارد، این است که آرایش شما را روشن‌تر کند. یعنی به کمک پودر بیک می‌توانید آرایش طبیعی‌تر و روشن‌تری داشته باشید. کافی است کمی از این پودر را در تمام نقاط صورت استفاده کنید تا رنگ صورت‌تان را یک درجه روشن‌تر کند.

نحوه استفاده از پودر بیک

شیوه استفاده از پودر بیک را می‌دانید؟ کافی است قبل از استفاده از پودر بیک، کرم پودر را روی صورت‌تان بزنید و برای تمام نقاط مانند دور چشم، دور لب و روی بینی از کانسیلر استفاده کنید. برای اینکه پودر بیک را در آرایش‌تان استفاده کنید، باید آن را در نقاطی که در بالا اشاره شد، بزنید. به یاد داشته باشید که بهتر است از یک براش یا اسفنج برای این کار کمک بگیرد. بعد از استفاده از این پودر 5 تا 10  دقیقه صبر کنید و سپس با یک براش نواحی مورد نظر را کمی محو کنید.

[irp posts=”26043″ ]

فرق پودر بیک با فیکساتور چیست؟

پودر بیک و فیکساتور فرق‌های زیادی با هم دارند که یکی از آن‌ها رنگ‌شان است. پودر بیک عموما رنگ روشنی دارد و رنگ آن متمایل به سفید است که البته این رنگ تغییر زیادی در آرایش و پوست ایجاد نمی‌کند. اما فیکساتورها بدون رنگ هستند. از طرفی پودر بیک کارش مات کردن آرایش است اما فیکساتور هم در انواع مات کننده و هم در انواع درخشان کننده وجود دارد که هر کدام منحصربه‌فرد هستند.

پودر بیک فقط در یک نوع پودری شکل تولید می‌شود که باید به کمک اسفنج و براش زده شود اما فیکساتور در دو نوع پودری و محلول وجود دارد. فیکساتورهای محلول به کمک اسپری روی پوست زده می‌شوند و ماندگاری آرایش شما را بیشتر می‌کنند که اغلب حاوی مواد معدنی هستند اما فیکساتورهای پودری باید به کمک براش به قسمت‌های مختلف صورت زده شوند.

بهترین برندهای پودر بیک

پودر بیک از محصولات پرفروش محبوب و باکیفیت رولوشن است که خطوط و نقص‌های پوست را کاهش داده و باعث می‌شود که درنهایت دوام و ماندگاری آرایش شما بیشتر شود. همچنین از برق افتادن پوست و ایجاد حالت کیکی پوست جلوگیری می‌کند. پودر فیکس رولوشن با پودرهای ریز و آسیب شده برای کاور کردن پوست یک گزینه مناسب است و یک پوشش مخملی و مات ایجاد می‌کند. پودر فیکس رولوشن در انواع مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی مثل پودر بیک رولوشن سفید و دیگر مدل‌ها وجود دارد که به نسبت نیازتان می‌توانید هر کدام را انتخاب کنید.

پودر بیک فلورمار

پودر بیک فلورمار

پودر بیک بی رنگ فلورمار با ترکیبات منحصربه‌فرد خود یک پوست صاف و یکدست و مات برای شما ایجاد می‌کند. این پودر بیک در تمام مدت آرایش شما را ثابت نگه می‌دارد و از کثیف شدن و به هم ریختن آن جلوگیری می‌کند. تکنولوژی منحصربه‌فردی که در این پودر بیک به کار رفته است، باعث نرم‌تر شدن و سبک‌تر شدن آن شده و سبب شده است که بتوانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. ساختار سبک و محتوای غنی این محصول، آرایش شما را در تمام مدت روز ثابت نگه می‌دارد و باعث می‌شود که ماندگاری آرایش هم بیشتر شود. پودر بیک فلورمار رطوبت پوست را حفظ کرده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

خرید پودر بیک از آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر

فروشگاه آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر یک فروشگاه آنلاین است که تمام برندهای ترند و روز دنیا را با کیفیت تضمین شده در اختیار شما قرار می‌دهد. این فروشگاه به مدت 3 سال است که در زمینه فروش محصولات آرایشی اعتبار و سابقه دارد و تمام کالاهای خو را به صورت اورجینال از تولید کننده اصلی یا نمایندگی رسمی تامین می‌کند. بیوتی سنتر با حذف واسطه‌ها توانسته است محصولات خود را با بهترین قیمت‌ها در اختیار خریدار قرار بدهد. به این ترتیب می‌توانید بدون هیچ دغدغه‌ای اقدام به خرید از این فروشگاه کنید.