مراقبتی و بهداشتی

کره بدن چیست؟ + فواید کره بدن و معرفی بهترین برندها

همه ما دوست داریم پوست بدن‌مان مرطوب و سالم و درخشنده باشد. این آرزو دیگر دست نیافتنی نیست چرا که محصولات زیادی در بازار وجود دارند که به این مهم کمک می‌کنند. یکی از محصولاتی که برای بهبود وضعیت پوست بدن می‌توانید استفاده کنید، کره بدن است. کره بدن برخلاف اسمش چرب نیست و بدون چربی فرموله شده است. این محصول خاصیت مرطوب‌کنندگی بالایی دارد و می‌توانید از آن بعد از هر بار حمام کردن استفاده کنید. کره بدن طراوت و شادابی زیادی به پوست شما می‌دهد. در ادامه این مقاله فواید استفاده از کره بدن را بررسی کرده و بهترین کره بدن موجود در بازار ایران را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

کره بدن چیست؟

کره بدن یا بادی باتر یک نوع کرم با بافت غلیظ است که می‌تواند پوست شما را تا اندازه زیادی مرطوب کند. این محصول مرطوب کنندگی بیشتری نسبت به دیگر لوسین‌ها دارد و می‌تواند برق زیبایی به پوست شما بدهد. در ترکیبات کره بدن از انواع کره طبیعی مانند شی‌باتر، کره‌کاکائو و کره‌انبه استفاده می‌شود. کره بدن‌های مختلف به نسبت فرمولاسیونی که دارند، فواید و کاربردهای متنوعی هم دارند. کره بدن جذب سریعی دارد و به محض استفاده تاثیر آن را می‌بینید. برخلاف انواع لوسیون‌های بدن، بادی باتر یا کره بدن هیچ نوع چربی روی پوست باقی نمی‌گذارد و تنها کاری که می‌کند، مرطوب کردن قوی پوست است. در ادامه توضیح این که کره بدن چیست باید بگوییم که کره بدن فقط برای بدن کاربرد دارد و به هیچ عنوان برای صورت مناسب نیست. این محصول بعد از هر بار حمام کردن باید روی پوست خشک و تمیز استفاده شود تا خشکی پوست را برطرف کند.

کره بدن

در توضیح اینکه کره بدن چیست باید بگوییم که یکی از شاخصه‌های کره بدن این است که رایحه ماندگاری دارد پس اسانسی را انتخاب کنید که به آن علاقه داشته باشید. حداقل زمان مرطوب نگه داشتن پوست توسط بادی باتر تنها 24 ساعت است و در نهایت ماندگاری آن 48 ساعت خواهد بود. به این ترتیب در فاصله بین دو حمام نیازی به تمدید کردن کره بدن نخواهید داشت.

تفاوت کره بدن و لوسیون بدن

محصولات متنوعی در بازار وجود دارند که گاهی انتخاب از بین آن‌ها آسان نیست. اما نکته مهمی که باید با آن توجه کنید این است که باید سازگارترین محصول با نوع و نیاز پوست‌تان را انتخاب کنید. کره بدن دیرتر از لوسیون جذب می‌شود اما ماندگاری بیشتری دارد. پس اگر تمام روز امکان استفاده مجدد از محصولات بدن را ندارید یا این که پوست‌تان با  لوسیون به اندازه کافی مرطوب نمی‌شود، بهتر است از کره بدن استفاده کنید. لوسیون بافت سبک‌تری دارد و خیلی زود جذب می‌شود اما دوام و ماندگاری کوتاه‌تری داشته و سریع‌تر مجبور می‌شوید آن را تمدید کنید. از طرفی کره بدن از کره‌های گیاهی یا نیمه جامد تهیه شده است و می‌تواند چربی ها و آب از دست رفته را در پوست‌تان جبران کند.

کره بدن برای چه نوع پوستی کاربرد دارد؟

کره بدن پوست را به خوبی آبرسانی می‌کند و در مقایسه با لوسیون‌ها چربی بیشتری دارد. این محصول برای پوست‌های خشک مناسب است و به خوبی به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و آن را آبرسانی می‌کند. اگر پوست خشکی دارید و در صورت استفاده از لوسیون پوست‌تان خیلی زود خشک می‌شود و مرطوب نمی‌ماند، شما به کره بدن نیاز دارید. در مقابل کسانی که پوست چرب دارند، بهتر است از کره بدن استفاده نکنند. چرا که این محصول علاوه بر آب چربی زیادی هم دارد و ممکن است نتواند به لایه‌های زیرین نفوذ کند. در کسانی که پوست چرب دارند، چربی موجود در خود پوست اجازه نفوذ کره بدن به لایه‌های زیرین را نمی‌دهد و ممکن است چربی کره بدن پشت روزنه‌های پوستی گیر کرده و آن‌ها را ببندید.

فواید کره بدن چیست؟

با توجه به اینکه کره بدن از کره‌های طبیعی تهیه می‌شود و مواد افزودنی و شیمیایی ندارد، کاربردهای و فواید زیادی دارد که در ادامه می‌خوانیم.

فواید کره بدن

  • کره بدن برای مرطوب کردن پوست

از فواید و خواص کره بدن می‌توان به عنوان مرطوب کننده و آبرسان پوست برای تمام بدن یاد کرد. بهترین زمان استفاده از کره بدن بعد از دوش گرفت و حمام کردن است که و زمانی که پوست هنوز نم دارد، می‌توانید از آن استفاده کنید. بعد از حمام مقداری از کره بدن را با دست روی پوست بمالید و ماساژ دهید. مراقب باشید که هر بار مقدار مناسبی از کره بدن را استفاده کنید چرا که استفاده بیش از اندازه باعث چرب شدن پوست می‌شود.

[irp posts=”22673″ ]

  • با کره بدن موهای‌تان را احیا کنید

کره بدن طبیعی می‌تواند برای درمان خشکی و وزی موها هم کاربرد داشته باشد. قبل از حمام مقداری از کره بدن را برداشته و در کف دست‌تان قرار دهید و منتظر بمانید تا آب شود. سپس کره را به ساقه موها بمالید و حاقل نیم ساعت به آن استراحت بدهید. سپس به حمام رفته و موهای‌تان را با شامپو بشویید. سپس می‌توانید از داشتن موهای ابریشمی و نرم لذت ببرید.

  • کاربرد کره بدن به عنوان پاک کننده آرایش

کمی از این محصول را روی یک پد پنبه‌ای بمالید و آرایش‌تان را پاک کنید. می‌توانید محصولات آرایشی به سادگی به کمک یک ماده چرب پاک می‌شوند. حتی اگر از محصولات آرایشی ضدآب استفاده کنید، کره بدن برای پاک کردن آرایش می‌تواند برای شما کاربرد داشته باشد. از خواص و فواید کره بدن می‌توان به پاک کردن انواع خط چشم، ریمل، کرم پودر و رژ لب با ماندگاری بالا اشاره کرد.

  • درمان خطوط ریز و چین و چروک گردن و لب‌ها

این محصول را می‌توانید در نواحی گردن یا لب‌ها هم استفاده کنید. کافی است مقداری از کره بدن را بین انگشتان خود گرم کرده و به آرامی از سمت سینه به سمت گردن ماساژ دهید و همچنین می‌توانید در صورت نیاز از آن به جای بالم لب هم استفاده کنید.

  • درمان سیاهی آرنج و زانو

یکی دیگر از فواید کره بدن این است که می‌توانید از آن برای درمان و رفع سیاهی و لک آرنج و زانو استفاده کنید. کافی است یک ظرف کوچک از کره بدن را در کیف‌تان داشته باشید و هر زمان که توانستید مقداری از آن را روی زانو و قوزک پا بمالید و ماساژ دهید.

  • برای لطافت و نرمی پوست دست استفاده کنید

یکی دیگر از خواص و فواید کره بدن این است که به نرم کردن دست‌ها کمک می‌کند. اگر دست‌های‌تان خشک و سیاه و زبر شده است، می‌توانید برای درمان آن از کره بدن استفاده کنید. ابتدا دستان‌تان را بشویید و قبل از خواب با یک لایه از کره بدن دست‌ها را بپوشانید و تا صبح صبر کنید.

  • درمان و رفع جای زخم

از دیگر خواص و وفواید کره بدن این است که برای درمان زخم و جای اسکار کاربرد دارد. کره حاوی مقادیر زیادی از ویتامین‌های مغذی و اسیدهای چرب است که کارشان تغذیه پوست و احیای آن است. این ماده به ترمیم سریع‌تر پوست و از بین بردن جای اسکار کمک زیادی می‌کند.

[irp posts=”23780″ ]

  • نحوه استفاده از کره بدن

نحوه استفاده از کره بدن

برای استفاده از کره بدن ابتدا دوش بگیرید و پوست‌تان را از آلودگی و چربی های قبلی تمیز کنید. بعد از بیرون آمدن از حمام زمانی که هنوز پوست‌تان کمی نم دارد، کره بدن را مستقیما روی پوست مالیده و ماساژ دهید. سپس کمی به آرامی روی پوست ضربه بزنید تا کره بدن به خوبی جذب شود. به یاد داشته باشید که زیاده روی در استفاده از کره بدن باعث چرب شدن و روغنی شدن پوست می‌شود. همچنین در نواحی که بیشتر خشک هستند مانند آرنج، زانو و دست و پا می‌توانید مقدار بیشتری از کره بدن را استفاده کنید.

  • معرفی بهترین برندهای کره بدن

کره‌های بدن پتال فرش محصولات باکیفیت و ارگانیک برای بازسازی و حفظ سلامتی پوست هستند. کره بدن‌های پتال فرش از عصاره‌های طبیعی تهیه شده‌اند و سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های مختف برای مراقبت از پوست هستند و از پوست شما در برابر پیری و افزایش سن محافظت می‌کنند. علاوه بر این عصاره‌های ارگانیک موجود در این کره‌های بدن باعث نرمی و لطافت پوست می‌شوند. همه این مزایا در کنار رایحه ماندگار و دلپذیر کره بدن حس خوب و دلنشینی به شما می‌دهد.از محبوبترین آن‌ها می‌توان به کره بدن عسل و نارگیل پتال فرش و کره بدن ماندارین و انبه پتال فرش اشاره کرد.

برند پتال فرش یک برند آمریکایی است که کارش تولید محصولات ارگانیک برای پوست و مو است. هدف این برند این است  که ما هر کاری می‌کنیم به آن چاشنی عشق و شور اضافه شود. مراقبت شخصی زمانی انعکاسی از طبیعت وجود ما باشد، ارتباط بین ذهن و جسم را قوی‌تر می‌کند و مراقبت روزانه به یکی از بهترین برنامه‌های روتین ما تبدیل می‌شود. محصولات این برند کاملا ارگانیک بوده و بدون سولفات و فسفات و رنگ افزودنی و پارابن و مواد نگهدارنده و گلوتن تهیه شده‌اند.

خرید از لوازم آرایشی بهداشتی اورجینال بیوتی سنتر

آنلاین شاپ بیوتی سنتر یک فروشگاه لوازم آرایش است که می‌توانید برندهای به روز و معتبر را در آن پیدا کنید. در این آنلاین شاپ بهترین و معتبرترین محصولات ترند بازار به چشم می‌خورند. ما تمام لوازم آرایش را از تولید کننده اصلی یا نمایندگی رسمی برند تهیه می‌کنیم به این ترتیب شکی در اورجینال بودن محصولات وجود ندارد. همچنین به دلیل حذف واسطه‌ها محصولات ما با مناسب‌ترین قیمت بازار عرضه می‌شود.