آرایش و زیبایی

کانسیلر چیست؟ | راهنمای انتخاب و استفاده از کانسیلر

یکی از کالاهای پرمصرف در سراسر جهان که مورد استفاده بانوان قرار می‌گیرد، لوازم آرایش و گریم است. پوست صورت یک عضو حساس و مهم است که مراقبت از آن موجب زیبایی دو چندان صورت و افزایش اعتمادبه‌­نفس افراد می‌شود. امروزه با وجود برندهای گوناگون لوازم آرایشی شرکت‌های مختلف، باید در انتخاب لوازم آرایش بسیار دقت کرد. کانسیلر یکی از لوازم آرایشی کاربردی است که این روزها مورد توجه بسیاری از بانوان قرار گرفته است. کانسیلر یا همان کرم پوشش دهنده موجب می‌شود که میکاپ شما بسیار جذاب‌تر نشان داده شود. شاید بسیاری از شما تاکنون از کانسیلر استفاده نکرده باشید و سوال شما این باشد که کانسیلر چیست؟ نحوه استفاده از کانسیلر چگونه است؟ و همچنین فرق کانسیلر و کانتور چیست؟ کانسیلر به شما کمک می‌کند که آرایش زیبا و جذابی داشته باشید. ما در این مقاله از بیوتی سنتر به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم و ترفند‌های استفاده از کانسیلر و همچنین مزایای استفاده از آن را بازگو خواهیم کرد. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

  • کانسیلر چیست و کاربرد آن
  • فرق کانسیلر و کانتور
  • ترفندهای استفاده از کانسیلر
  • مزایای استفاده از کانسیلر

پوشاندن جای جوش، لک‌ها و تیرگی‌های دور چشم می‌تواند طراوت و شادابی پوست شما را بیشتر کند، بنابراین برای رفع این مشکلات و داشتن پوستی شفاف، باید از کانسیلر استفاده کرد. کانسیلر پوست شما را کاملاً طبیعی جلوه داده و نقاط مدنظر را به خوبی پوشش می‌دهد و در نهایت موجب می‌شود که پوست جلوه بهتری داشته باشد. در واقع می‌توان گفت که زیرسازی هنگام آرایش، از اجزای اولیه و اصلی آرایش به شمار می‌آید. بنابراین نباید از کانسیلر و مزایای استفاده از آن غافل شوید.

کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

کانسیلر نوعی کرم پودر فشرده با غلظت بسیار بالا است که با قابلیت پوشش زیادی که دارد می‌تواند با پوشاندن لکه‌های پوستی، جای جوش و تیرگی دور چشم، پوست صورت را شفاف و یک‌دست کند. کانسیلر نسبت به کرم پودر از ضخامت بیشتری برخوردار است و قدرت کاورکنندگی بسیار زیادی دارد. بهتر است که کانسیلر را بعد از زدن کرم پودر استفاده کنید. متاسفانه کانسیلرهای نامرغوبی در سطح بازار وجود دارند که به جای پوشش نقص‌های صورت، عیوب صورت را برجسته‌تر نشان می‌دهند؛ در نتیجه باید در خرید کانسیلر نهایت دقت را داشته باشید.

[irp posts=”22673″ ]

با پاسخ به این سوال که کانسیلر چیست؟ ممکن است سوال دیگری در ذهن شما شکل بگیرد و آن این است که آیا کانسیلر انواع متفاوتی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم بله، کانسیلرها انواع متفاوتی دارند که با توجه به نوع پوست افراد می‌توان آن‌ها را خریداری کرد.کانسیلر مایع، کانسیلر جامد کانسیلر استیکی، کانسیلر مدادی و کانسیلر ماتیکی از انواع متفاوت کانسیلرهای موجود در بازار هستند. هر شخصی باید با توجه به رنگ پوست خود نزدیک‌ترین شماره کانسیلر به آن را انتخاب و خریداری کند. در صورتی که شماره رنگ کانسیلر با رنگ پوست شما تطابق نداشته باشد از قابلیت پوشانندگی کانسیلر می‌کاهد. از طرفی هنگام خرید کانسیلر باید به نوع جنس پوست خود که ممکن است چرب، خشک و یا مختلط باشد نیز توجه کنید و کانسیلر مناسب را خریداری کنید.

کانسیلر چیست و کاربرد آن

 

فرق کانسیلر و کانتور

در پاسخ به این سوال که کانسیلر چیست؟ اشاره به اطلاعاتی درباره کانتور، می‌تواند حائز اهمیت باشد، چرا که فرق کانسیلر و کانتور را بهتر متوجه می‌شوید و به درستی از آن‌ها استفاده می‌کنید.

از کانتور برای متعادل‌سازی چهره، بعد از زدن کرم پودر استفاده می‌شود. به عبارتی استفاده از کانتور به منظور برجسته‌تر و یا کوچک‌تر نشان دادن اجزای صورت است، در صورتیکه کانسیلر نقص‌های صورت را برطرف می‌کند، همچنین رنگ کانتور نسبت به کانسیلر تیره‌تر است. از کانتور می‌توانید برای اجزای مختلف صورت مانند فک، گونه، چانه، بینی، استخوان بالای ابرو و… استفاده کنید.

 

 

ترفندهای استفاده از کانسیلر

نحوه صحیح استفاده از کانسیلر در پوشاندن نقص‌های صورت بسیار تاثیرگذار است. این اطلاعات که کانسیلر چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است می‌تواند به شما برای داشتن یک آرایش زیبا و حرفه‌ای کمک کند. ابتدا باید از یک پرایمر مناسب استفاده کنید و بعد از آن مقداری کرم پودر به اندازه متعادل روی سطح پوست خود بمالید تا به خوبی جذب پوست شود، سپس می‌توانید کانسیلر را به صورت نقطه نقطه و به آرامی روی پوست بگذارید و با براش مناسب و به آهستگی روی آن ضربه بزنید، تا به صورت یکنواخت روی سطح پوست محو شود.

همانطور که در قسمت توضیحات کانسیلر چیست اشاره کردیم، سعی کنید از رنگ کانسیلرهای نزدیک به پوست خود استفاده کنید. کانسیلر زرد برای پوشاندن سطوح تیره مانند ناحیه اطراف چشم کاربرد دارد. رنگ نارنجی مناسب افرادی است که پوست آن‌ها سبزه است و همچنین برای تیرگی اطراف لب‌ها استفاده می‌شود. رنگ سبز کانسیلر برای پوشاندن جوش و خنثی کردن تناژ قرمزی پوست کاربرد دارد. در نهایت از رنگ بنفش کانسیلر برای افرادی که پوست آن‌ها متمایل به زرد است و یا برای افرادی که روی پوست آن‌ها کبودی وجود دارد استفاده می‌شود.

فرق کانسیلر و کانتور

مزایای استفاده از کانسیلر

اکنون که متوجه شدید کانسیلر چیست و نحوه استفاده از آن را یاد گرفتید، در این قسمت قصد داریم مزایای استفاده از این محصول را شرح دهیم.

  • کانسیلر می‌تواند چین‌وچروک‌های صورت را محو کرده و یک ظاهر طبیعی را به نمایش بگذارد.
  • کانسیلر می‌تواند به نوعی یک آرایش ترمیمی محسوب شود و نقاط برجسته را کانتور کند.
  • کانسیلر موجب تقویت و براقی زیر چشم شما می‌شود، وزیر چشمان شما را سرحال‌تر و درخشان‌تر نشان می‌دهد.
  • کانسیلر موجب برجستگی استخوان گونه، استخوان پیشانی و قسمت v شکل قوس لب خواهد شد.
  • از کانسیلر برای پنهان کردن لکه­ها و جای جوش استفاده می‌شود و سطح پوست را یک‌دست می‌کند.
  • کانسیلر یک برجستگی ایده‌آل برای رژلب و سایه چشم ایجاد می‌کند، همچنین باعث می‌شود که مدت ماندگاری آرایش شما بیشتر شود.
  • از کانسیلرهای استیکی برای مرتب کردن ابروها و پرحجم نشان دادن لب‌ها استفاده می‌شود. از طرفی این نوع کانسیلر موجب کشیدگی خط چشم نیز می‌شود.

[irp posts=”22903″ ]

سخن پایانی

داشتن پوستی زیبا و طبیعی با استفاده از لوازم آرایشی مناسب، بسیار راحت و امکان پذیر است. ما در این مقاله درباره یکی از لوازم‌های آرایشی پرکاربرد، به نام کانسیلر صحبت کردیم و به سوالاتی از قبیل کانسیلر چیست؟ و نحوه استفاده از آن چگونه است پاسخ دادیم و مزایای استفاده از کانسیلر را برای شما نام بردیم. در صورتی که قصد خرید کانسیلر اورجینال را دارید، به شما توصیه می‌کنیم که از برندهای موجود در فروشگاه بیوتی سنتر غافل نشوید. فروشگاه بیوتی سنتر ارائه کننده انواع برندها مانند: کانسیلر آنتی ایج میبلین، کانسیلر بورژوا مدل healthy mix، کانسیلر رولوشن، کانسیلر شیب تیپ تارت، کانسیلر سوپر استی میبلین، کانسیلر فول کاور ۱۲ ساعته شیگلم، و کانسیلر مایع اینفالیبل لوریل است که شما عزیزان می‌توانید با توجه به نوع نیاز خود، هر کدام از آن‌ها را که می‌خواهید تهیه کنید. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله در خصوص کانسیلر چیست و نحوه استفاده از آن برای شما مخاطبان عزیز مفید واقع شده باشد. در پایان از همراهی شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *