آرایش و زیبایی

کانتور چیست و چه کاربردی دارد؟ + راهنمای استفاده

کانتورینگ یا آرایش ترمیمی به‌طورکلی به معنای استفاده از سایه‌های تیره و روشن و تکنیک‌های مختلف به‌منظور برجسته‌کردن، باریک‌کردن یا عمیق‌کردن بخشی از چهره است. از کانتورینگ بیشتر برای برطرف‌کردن عیوب سطحی پوست استفاده می‌شود. برای خرید کانتور و استفاده از آن نکات و تکنیک‌هایی وجود دارد که در ادامه با شما به اشتراک می‌گذاریم.

کرم کانتور چیست؟

کرم کانتور کرمی است که یا چندین درجه از پوست تیره‌تر است یا روشن‌تر. برای کانتورکردن معمولاً از کرمی استفاده می‌شود که 1 تا 2 درجه تیره‌تر از رنگ خود پوست باشد، اما برای هایلایت یا برجسته‌کردن بخش‌هایی از صورت از کانسیلر استفاده می‌کنند که معمولاً یک، دو تا سه درجه روشن‌تر از رنگ پوست است. به طور کلی سه مدل کانتور وجود دارد: کانتور پودری، استیکی و کرمی که شما می‌توانید با مراجعه به قسمت کانتورینگ آنلاین شاپ بیوتی سنتر انواع کانتورهای مختلف را مشاهده، مقایسه و خریداری کنید. فراموش نکنید که در ابتدا بهتر است از نمونه پودری آن استفاده کنید. ما در مجموعه آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر شما را با انواع کانتور و نحوه اجرای آن مانند یک میکاپ آرتیست آشنا می‌کنیم. برای آشنایی با سایر آموزش‌ها به آنلاین شاپ بیوتی سنتر مراجعه کنید.

کانتورینگ

مراحل کانتورینگ صورت

ابتدا برای مرطوب‌کردن پوستتان از کرم آب‌رسان یا پرایمر استفاده کنید. سپس با استفاده از کرم پودر تمام صورت خود را پوشش دهید و در مرحله بعد با توجه به فرم صورتتان کانتورینگ را انجام دهید. در ادامه مقاله، نحوه کانتورینگ انواع فرم‌های صورت را به شما آموزش می‌دهیم.

[irp posts=”23886″ ]

 کانتور برای چیست؟

در کانتورینگ صورت قسمت‌هایی از صورت را که می‌خواهیم کوچک‌تر به نظر برسند تیره می‌کنیم و نقاطی را که می‌خواهیم بولد باشند با استفاده از کانسیلر روشن‌تر می‌کنیم. کانتور صورت شامل کانتور چشم، کانتور لب، کانتور بینی، کانتور گونه و کانتور خط فک است که در ادامه مقاله به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

کانتور چشم چیست؟

کانتورینگ چشم بیشتر به‌منظور پوشاندن گودی و تیرگی زیر چشم‌ها به وسیله کانسیلر انجام می‌شود، اما هم‌زمان می‌تواند به درشت‌کردن، ریزکردن و کشیده‌کردن چشم‌ها نیز کمک کند. برای انجام کانتورینگ چشم بهتر است گوشهٔ داخلی چشم‌ها را با استفاده از کانسیلر بپوشانید و با پد مخصوص به سمت پایین ضربه بزنید. همچنین گوشه خارجی چشم‌ها را به سمت بالا کانسیلر زده و با پد مخصوص به سمت بالا به آن ضربه بزنید تا به‌صورت یکدست روی پوست قرار بگیرد. برای پوشاندن گودی زیر چشم می‌توانید از کانسیلرهای بورژوا و کانسیلر رولوشن استفاده کنید که خوشبختانه هر دوی این مدل‌ها با بهترین قیمت و به‌صورت اورجینال در سایت ما موجود هستند.

آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر

کانتور لب چیست؟

به‌منظور انجام کانتور لب باید فضای کنار خط لبتان یعنی بالای لب بالا و قسمت پایینی لب پایینتان را با کانسیلر بپوشانید و سپس با خط لب مورد نظرتان دور لب را مشخص کرده و با یک رژ هم‌رنگ تمام نقاط لب را رنگ کنید.

می‌توانید برای زیبایی بیشتر فضای داخل لب‌ها را غلیظ‌تر و فضای بیرونی را که به خط لب نزدیک‌تر است، کمرنگ‌تر رژ بزنید. فراموش نکنید برای استفاده از این مدل دیگر نباید خط لب را با یک مداد لب پررنگ کنید.

کانتور بینی چیست؟

برای کانتورکردن بینی باید خط روی بینی را با کانسیلر بپوشانید و با کانتور تیره دو خط موازی در طرفین بینی و درست در کنار قسمتی که از کانسیلر استفاده کردید، بکشید. برای نوک بینی هم می‌توانید از دو خط کوچک تیره در بالا و پایین نوک بینی استفاده کنید و بخش داخلی آن یعنی دقیقاً نوک بینی را با کانسیلر بپوشانید. با این روش بینی شما قلمی‌تر و عروسکی دیده می‌شود.

کانتورینگ صورت

کانتور گونه و خط فک

از کانتورینگ گونه و خط فک بیشتر به‌منظور برجسته‌کردن گونه‌ها و تیزکردن خط فک استفاده می‌شود. نحوه انجام آن‌ها نیز بسیار ساده است و کافی ا‌ست برای کانتورینگ گونه دو خط تیره در زیر استخوان گونه خود بکشید که از کنار گوش و قسمت بالایی زیر استخوان گونه شروع می‌شود و تا کنار لب‌ها ادامه دارد. برای کانتور فک نیز باید قسمت بالایی و پایینی فکتان را با کانسیلر و قسمت روی خط فک را با کانتور تیره بپوشانید تا فکتان تیزتر و زاویه‌دار به نظر برسد.

[irp posts=”23935″ ]

نحوه استفاده از کانتور چگونه است؟

قبل از هر چیزی لازم است با فرم صورت خود آشنا شوید؛ پس به سمت آینه قدم بردارید و از نزدیک ابعاد صورت خود را بررسی کنید.

  1. فرم گرد: برای کانتور صورت گرد باید روی قسمت بالایی پیشانی، روی شقیقه، زیر استخوان گونه و خط فک از کانتور و روی چانه، قسمت وسطی پیشانی و روی بینی از کانسیلر استفاده کنید. برای این کار می‌توانید از کانتور استیکی دوسر شیگلم که در سایت آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر موجود است، استفاده کنید
  2. فرم مربع: برای کانتورینگ صورت مربعی می‌توانید فک و شقیقه‌ها را تیره و روی بینی، قسمت میانی گونه‌ها و روی چانه را روشن‌تر کنید. برای کانتورینگ صورت مربعی پیشنهاد ما به شما استفاده از پالت سه کاره رولوشن است که به‌راحتی و با جست‌وجوی کلمه کانتور در سایت آنلاین شاپ بیوتی سنتر می‌توانید آن را پیدا کنید.
  3. فرم بیضی: برای این فرم بهتر است زیر چشم‌ها، روی چانه و وسط پیشانی را روشن‌تر کنید. برای روشن‌کردن بخش‌های ذکرشده می‌توانید از کانسیلر درجه یک شیپ تیپ تارت که در سایت ما موجود است، استفاده کنید.
  4. فرم کشیده: برای کانتور این فرم بهتر است بالای پیشانی، زیر چانه و زیر گونه‌ها را کامل تیره و قسمت وسط پیشانی و بالای استخوان گونه را نیز روشن کنید.
  5. فرم مستطیل: استفاده از کانتور تیره در قسمت بالای پیشانی و زیر خط فک می‌تواند برای فرم مستطیلی مناسب باشد. کانتور لب نیز می‌تواند برای افزودن بر جذابیت صورت شما مفید باشد.
  6. فرم قلب: برای کانتورکردن صورت‌های قلبی می‌توانید برای شقیقه‌ها و چانه از کانتور استفاده کرده، آن قسمت‌ها را تیره کنید و زیر گونه‌ها و روی خط فک را نیز با کانسیلر روشن کنید. پیشنهاد ما به شما برای کانتورینگ صورت قلبی کانتور استیکی wonder است.

از چه براشی برای کانتور استفاده کنیم؟

بهتر است در کانتورینگ صورت خیلی خودتان سخت نگیرید و با هر براشی که راحت هستید، این کار را انجام دهید؛ البته بسیاری از افراد برای کانتورینگ از پد استفاده می‌کنند که در عمل کارایی بیشتری از براش دارد. به‌طورکلی برای هایلایت‌کردن بینی، گونه، بالای لب و چانه از براش پروانه‌ای استفاده کنید.