آرایش و زیبایی

کرم دور چشم چیست؟ فواید و کاربردهای کرم دور چشم

اگر نگران پیری زودرس هستید، توصیه می‌شود با مراقبت از پوست اطراف چشم شروع کنید. پوست این ناحیه فوق‌العاده ظریف است و درواقع اولین قسمتی است که علائم پیری را نشان می‌دهد. به‌طورکلی این علائم شامل مواردی مانند چین و چروک، افتادگی و سیاهی دور چشم هستند. برای داشتن پوستی سالم و قوی، از کرم دور چشم استفاده کنید. آیا می‌دانید کرم دور چشم چیست؟ بسته به فرمول، کرم‌های دور چشم می‌توانند پوست را صاف و آب‌رسانی کرده و در عین حال مشکلات پوست را درمان کنند.

حتی اگر جوان‌تر هستید، می‌توانید از کرم دور چشم بهره‌مند شوید. هرچه زودتر استفاده از کرم دور چشم را شروع کنید، برای پوست اطراف چشم بهتر است، اما مانند سایر محصولات مراقبت از پوست، استفاده صحیح از کرم دور چشم بسیار مهم است. این امر نه‌تنها از پوست محافظت می‌کند، بلکه تضمین می‌کند پوست شما به‌طور کامل از مزایای آن بهره‌مند می‌شود. کرم‌های دور چشم حاوی روغن بیشتری در مقایسه با لوسیون‌های معمولی صورت هستند و مواد فعال زیادی برای مشکلاتی که در اطراف چشم می‌بینیم، دارند.

 

بهترین کرم دور چشم چیست؟

کرم دور چشم کرمی است که به‌طور خاص برای ناحیه دور چشم فرموله شده است؛ درحالی‌که برخی افراد کرم صورت عمومی را برای پوست دور چشم انتخاب می‌کنند، اما باید بدانید این ناحیه به مراقبت بیشتری نیاز دارد. پوست دور چشم نازک و ظریف است و ویژگی‌های پیری در این بافت ظریف خیلی سریع‌تر مشخص می‌شود. آیا می‌دانید کرم کانتور دور چشم شما چیست؟ کرم کانتور دور چشم مانند بوتاکس عمل می‌کند و سیاهی و چروک اطراف چشم را کاهش می‌دهد.

[irp posts=”25958″ ]

 

چرا به کرم دور چشم نیاز داریم؟

پوست اطراف چشم شکننده‌تر از جاهای دیگر بوده و بیشتر مستعد خشکی است؛ بنابراین زودتر سن و خستگی را نشان می‌دهد. خشکی اطراف چشم‌ها نیز سبب تسریع ایجاد خطوط و چین و چروک می‌شود. همچنین مایعات زیر چشم جمع شده و باعث پف و سیاهی دور چشم می‌شوند. کرم‌های دور چشم می‌توانند برخی از این مشکلات را برطرف کنند.

فواید کرم دور چشم

خطوط و چین و چروک‌های ظریف از آسیب‌های ناشی از نور خورشید ناشی می‌شوند. از سوی دیگر پوست شما با افزایش سن کلاژن کمتری تولید می‌کند. کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست را بیشتر می‌کند. مطالعات روی انواع کرم‌های پوست نشان می‌دهد ویتامین C، پپتیدها و رتینول تولید کلاژن را افزایش می‌دهد.

اگر مایل هستید بدانید بهترین کرم‌های دور چشم خارجی چیست، می‌توان به انواع کرم‌های دور چشم بالانس و کرم فارم استی در بیوتی سنتر اشاره کرد که نمونه‌ای از کرم‌های ضد چروک و کلاژن‌ساز هستند. این‌ کرم‌ها مرطوب‌کننده‌هایی محسوب می‌شوند که مانع از دست دادن آب در پوست شده و به بهبود خاصیت ارتجاعی کمک می‌کنند.

حلقه‌های سیاه زیر چشم ناشی از ژن‌ها، آسیب‌های ناشی از نور خورشید، افزایش سن و تجمع خون هستند. آسکوربات سدیم یا ویتامین C می‌تواند پوست را ضخیم کند و پس از حدود 6 ماه به از بین بردن سیاهی دور چشم کمک کند. نیاسینامید یا ویتامین 3B و اسید کوجیک می‌توانند سیاهی دور چشم را از بین ببرند. کرم‌های دور چشم سی‌ام و سیمپل از برندهای فوق‌العاده روشن‌کننده دور چشم هستند.

پف‌کردگی سبب تجمع مایع و خون در زیر چشم می‌شود. برخی مطالعات نشان می‌دهد کافئین می‌تواند به گردش خون کمک کند و پف چشم را کاهش دهد. همچنین بیان می‌کنند دمای سرد به همان اندازه برای درمان پف مؤثر است؛ به همین دلیل برخی افراد کرم دور چشم خود را در یخچال می‌گذارند.

 

کاری که کرم دور چشم نمیتواند انجام دهد

اگرچه کرم دور چشم فواید بسیاری دارد، نمی‌تواند برای کاهش پف زیر چشم یا کاهش سیاهی دور چشم تأثیر زیادی داشته باشد. درحالی‌که کرم‌های دور چشم به پف زیر چشم کمک می‌کنند، نتایج مثبت آن موقتی هستند و به کافئین نیاز دارند. اگر کرم دور چشم دارای مقدار زیادی کافئین باشد، می‌تواند به‌طور موقت پف را به حداقل برساند؛ زیرا کافئین رگ خونی را منقبض می‌کند که جریان خون را به ناحیه چشم کاهش داده و پف را کاهش می‌دهد. استفاده از کرم سرد در ناحیه چشم نیز می‌تواند به کاهش پف‌کردگی کمک کند. کمپرس چای کیسه‌ای سرد نیز می‌تواند مفید باشد؛ زیرا هم کافئین و هم سرما می‌توانند رگ‌های خونی را منقبض کنند.

 

مواد لازم در یک کرم دور چشم

کرم دور چشمی که انتخاب می‌کنید، به مشکلات مربوط به ناحیه چشم بستگی دارد؛ از این‌رو نگاه‌کردن به فهرست مواد راهی آسان برای انتخاب کرم مناسب است. توجه به شش ماده مراقبت از پوست که در ادامه بیان شده‌اند، برای خرید کرم دور چشم مؤثر هستند:

  • هیالورونیک اسید

این پلی‌ساکارید (یک کربوهیدرات طبیعی) برای مبارزه با خطوط ریز یا خشکی زیر چشم عالی است؛ زیرا حفظ رطوبت پوست شما را برای هیدراتاسیون ماندگار افزایش می‌دهد. کرم دور چشم هیالورونیک اسید لوریل یکی از کرم‌های دور چشم مرغوب در بازار می‌باشد.

  • رتینول

این ماده مشتق ویتامین A است، خاصیت ضد پیری دارد و سبب تحریک کلاژن و گردش سلولی می‌شود.

  • نیاسینامید

نیاسینامید موجود در کرم ویتامین B کمپلکس است که به مقابله با سیاهی دور چشم و پرپیگمانتاسیون کمک می‌کند.

  • کافئین

اگر زیر چشم‌هایتان پف ‌کرده است، این محرک بهترین گزینه است؛ زیرا می‌تواند به کاهش تورم کمک کند.

  • پپتیدها

پپتیدها شامل کلاژن و الاستین هستند و استفاده از آن‌ها در کرم دور چشم می‌تواند با افزودن خاصیت ارتجاعی به ساختار پوست، افتادگی زیر چشم را تقویت کند. مانند کرم دور چشم آبرسان کلاژن فارم استی که به طور موثری باعث بهبود خطوط پنجه کلاغی دورچشم نیز می‌شود.

  • آنتیاکسیدانها

آنتی‌اکسیدان موجود در کرم شامل ویتامین C، ویتامین E و اسید فرولیک است و می‌تواند از چشم در برابر آسیب سلولی محافظت کند.

 

کرم دور چشم را هر چند وقت یکبار باید استفاده کرد؟

مانند تمام محصولات مراقبت از پوست، تعیین اینکه چند بار باید از کرم دور چشم استفاده کنید، بسیار مهم است. اگر زیر چشم شما خشک است، کرم دور چشم را بخشی از برنامه روزانه صبح و شب خود قرار دهید. اگر متوجه شدید ناحیه دور چشم شما چرب شده است، بهتر است یک‌بار در روز از کرم دور چشم استفاده کنید، اما همیشه به یاد داشته باشید خواندن دستورالعمل‌های روی کرم دور چشمی که انتخاب می‌کنید مهم است تا بتوانید بهترین دفعات استفاده را تعیین کنید.

نحوه استفاده از کرم دور چشم

هنگامی که مشخص کردید کرم دور چشم خود را چند وقت یک‌بار استفاده کنید و روال استفاده از آن چه زمانی است، مراحل زیر را درباره نحوه صحیح استفاده از محصول مراقبت از پوست در ناحیه چشم خود دنبال کنید.

نحوه استفاده از کرم دور چشم

مرحله 1: مقدار کمی کرم دور چشم را با انگشت حلقه خود بردارید و آن را در اطراف استخوان اربیتال، از گوشه‌های داخلی به بیرونی ناحیه چشم خود به‌صورت نقطه‌ای بزنید.

مرحله 2: مالیدن کرم دور چشم ممکن است سریع و آسان باشد، اما درواقع می‌تواند برای ناحیه حساس بسیار سخت باشد. به‌دلیل ظریف‌بودن پوست دور چشم، بهتر است کرم دور چشم را با ملایمت‌ترین حالت ممکن استفاده کنید. بعد از اینکه آن را نقطه‌گذاری کردید، از پد انگشت خود استفاده کنید تا کرم را به‌آرامی بمالید و به جذب آن کمک کنید.

مرحله 3: حدود سه تا پنج دقیقه صبر کنید تا کرم دور چشم شما جذب پوست‌تان شود، سپس به استفاده از سرم و مرطوب‌کننده خود ادامه دهید.

[irp posts=”22673″ ]

چند نکته درباره استفاده از کرم دور چشم

هنگام استفاده از کرم دور چشم، نکات و ترفندهای زیر را رعایت کنید:

  • کرم دور چشم مناسب نوع پوست خود را پیدا کنید. بهترین کرم دور چشم برای شما متناسب با نوع پوست و نیاز شماست. بیشتر کرم‌های دور چشم چندمنظوره هستند، اما برخی از آن‌ها مواد فعالی دارند که نگرانی‌های خاص پوست را هدف قرار می‌دهند.
  • اگر نگرانی شما پیری است، از کرم‌های ضد پیری دور چشم با مواد فعال مانند آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و ویتامین E، رتینول و /یا پپتیدها استفاده کنید.

برای کاهش سیاهی دور چشم از کرم‌های دور چشم با مواد روشن‌کننده مانند نیاسینامید و کافئین استفاده کنید که رگ‌های خونی را منقبض می‌کنند. برای حداکثر آب‌رسانی از محصولات حاوی هیالورونیک اسید استفاده کنید.

  • کرم دور چشم را دور چشم آغشته کنید، اما مراقب باشید ناحیه چشم را مالش ندهید یا پوست را نکشید؛ زیرا ممکن است چشمان شما را تحریک کند.
  • کرم دور چشم را در یخچال نگهداری کنید تا سردتر شود. این کار می‌تواند تسکین‌دهنده باشد؛ به‌ویژه در ماه‌های گرم این کار می‌تواند مفید باشد. کرم دور چشم سرد نیز می‌تواند به کاهش پف چشم کمک کند.
  • به آرامی روی ناحیه چشم خود ضربه بزنید. برخی متخصصان مراقبت از پوست توصیه می‌کنند قبل استفاده از کرم دور چشم، به آرامی روی ناحیه چشم ضربه بزنید یا ماساژ دهید تا جریان خون در آن ناحیه بهتر تحریک شود. جریان خون اضافی ممکن است سبب جذب بهتر محصول شود.

 

آیا می‌توان از مرطوبکننده برای کرم دور چشم استفاده کرد؟

به‌طورکلی می‌توان از مرطوب‌کننده‌ها به‌عنوان کرم دور چشم استفاده کرد؛ با این حال با توجه به ظریف و نازک‌بودن این ناحیه، ترکیب یک مرطوب‌کننده ممکن است برای پوست اطراف چشم مناسب نباشد. کرم دور چشم به‌طور خاص برای پوست اطراف چشم فرموله شده است. به یاد داشته باشید پوست اطراف چشم اولین چیزی است که علائم پیری را نشان می‌دهد (مانند چین و چروک و شلی)؛ بنابراین یک محصول مراقبت از پوست که برای هدف قراردادن این نگرانی‌ها ساخته شده است می‌تواند هم پیشگیری‌کننده و هم ترمیم‌کننده باشد.