آرایش و زیبایی

پرایمر چیست و چگونه استفاده می‌شود؟ مزایا و کاربردها

سؤال شایعی که معمولاً درباره پرایمر مطرح می‌شود این است که پرایمر چیست و چگونه استفاده می‌شود. درواقع پرایمر ماده‌ای آرایشی و بهداشتی محسوب می‌شود که در چند سال اخیر استفاده از آن بیشتر شده است، اما سؤالات بی‌شماری درمورد پرایمر مطرح می‌شود؛ از جمله اینکه پرایمر چیست و چه کاربردی دارد، انواع پرایمر صورت چیست و هرکدام چه مصارفی دارند، مزیت پرایمر چیست و روش استفاده از آن چگونه است، بهترین مارک برای خرید پرایمر چیست و سؤالاتی از این قبیل در این مقاله پاسخ داده خواهد شد.

دلیل شیوع این سؤالات این است که استفاده از پرایمر هنوز کاملاً عمومی نشده است و اطلاعات کافی درباره اینکه پرایمر چیست و چگونه استفاده می‌شود، در دسترس افراد قرار نگرفته است؛ از این‌رو در مقاله حاضر توضیحات مفصلی در این باره بیان کرده‌ایم؛ پس با ما همراه باشید.

پرایمر چیست و چگونه استفاده می‌شود؟

پرایمر ماده‌ای آرایشی است که دو کاربرد دارد. اولین کاربرد پرایمر نقش مراقبتی آن برای پوست و دومین کاربرد تأثیر در زیبایی و دوام آرایش است. امروزه استفاده از لوازم آرایشی در میان افراد بی‌شماری شایع است، اما چنانچه سایر مراقبت‌های پوستی وجود نداشته باشد، به مرور زمان پوست دچار آسیب‌های فراوانی می‌شود؛ از این‌رو استفاده از پرایمر به‌عنوان یک زیرساز آرایشی به‌شدت توصیه می‌شود. بدیهی است اگر محصولات مراقبت پوستی به شیوه صحیح استفاده نشوند، در کارایی آن‌ها تأثیر منفی دارد.

نحوه استفاده از پرایمر

روش صحیح استفاده از پرایمر

  1. ابتدا پوست را از هرگونه آلودگی پاک کنید (از شوینده مناسب با توجه به نوع پوست استفاده شود).
  2. پوست را خشک کرده و روی آن مرطوب‌کننده بزنید (اگر از پرایمری حاوی مرطوب‌کننده استفاده شود، دیگر نیازی به زدن مرطوب‌کننده نیست).
  3. در مرحله سوم مقداری از پرایمر را روی انگشت بزنید و به‌صورت نقطه‌ای در تمام قسمت‌های پوست قرار دهید.
  4. درنهایت باید پرایمر را به‌آرامی روی پوست ماساژ داده و مدتی به پرایمر زمان دهید تا روی پوست جای بگیرد (می‌توان با ضربه‌زدن به پوست صورت، به این مرحله سرعت داد).
  5. در این زمان پوست کاملاً آماده استفاده از لوازم آرایشی (کرم پودر، پنکک، کانسیلر و…) است؛ البته توصیه می‌شود پرایمر را 20 دقیقه قبل از زدن کرم پودر و دیگر لوازم آرایشی استفاده کنید تا تأثیر بهتری داشته باشد.

[irp posts=”24069″ ]

 انواع پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

پرایمر یک زیرساز آرایشی محسوب می‌شود که پیش از استفاده از کرم پودر یا پنکک از آن استفاده می‌شود و مانند یک لایه محافظ روی پوست قرار می‌گیرد و منافذ باز پوست را می‌بندد. پرایمرها دارای انواع مختلف و در برندهای مختلفی در بازار موجود هستند. انواع پرایمر عبارت‌اند از:

  • پرایمر پوست‌های چرب

ر پوستی با توجه به ویژگی‌های که دارد، نیازمند مراقبت‌های خاص است. پوست‌های چرب به محصولات مراقبتی نیاز دارند که چربی پوست را تنظیم و از برق‌زدن پوست جلوگیری کند. پرایمر مخصوص پوست‌های چرب با ترکیباتی که دارد، پوست را مات کرده و از برق‌زدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین از جوش‌زدن پوست بر اثر افزایش چربی نیز پیشگیری می‌کند.

  • پرایمر پوست‌های خشک

پوست‌های خشک نیازمند مراقبت‌های خاص خود هستند. چنین پوست‌هایی اگرچه مقاومت بالاتری در برابر جوش و لک دارند، به‌د‌لیل خشکی و کم‌آبی، روند پیری پوست در پوست‌های خشک شدت بیشتری دارد؛ از این‌رو افرادی که پوست خشک دارند، باید از پرایمری استفاده کنند که مقادیری مرطوب‌کننده هم داشته باشد.

  • پرایمر پلک

پلک چشم‌ها از اعضایی هستند که بیشتر در اثر آرایش، امکان آسیب‌دیدن دارند؛ از این‌رو باید محافظت بیشتری از آن‌ها صورت بگیرد. پرایمر پلک غیر از خاصیت پیشگیری از افتادگی و پیری زودرس پلک، به دوام و ماندگاری سایه چشم و جلوگیری از پخش‌شدن آن کمک می‌کند. از جمله پرایمرهای سایه چشم که ویژگی‌های فوق را دارند، پرایمر سایه چشم برند شیگم است که قیمت مناسبی دارد و به‌سهولت می‌توان آن را ز آنلاین شاپ بیوتی سنتر تهران سفارش داد.

  • پرایمر مژه

این نوع از پرایمر وظیفه بلندشدن و یکدست‌کردن مژه‌ها را بر عهده دارد. پرایمر مژه سبب می‌شود مژه‌ها در زمان استفاده از ریمل فرم خود را حفظ کنند و از چسبیدن مژه‌ها به یکدیگر هنگام استفاده از لوازم آرایشی چشمی پیشگیری شود.

  • پرایمر لب‌ها

لب‌ها نقش بسیاری در زیبایی صورت دارند؛ از این‌رو رسیدگی و محافظت از آن‌ها اهمیت فراوانی دارد. پرایمر لب‌ها سبب می‌شود لب‌ها صاف و یکدست شوند و ترک‌خوردگی‌های لب را می‌پوشاند. همچنین استفاده از پرایمر لب پیش از زدن رژلب به ماندگاری بیشتر رژلب کمک می‌کند.

یکی از بهترین برندها، پرایمر لب کلینیک (PLUM POP) است؛ البته این محصول هم رژ لب و هم پرایمر است که رنگ‌دانه‌های بسیار قوی با پوششی فوق‌العاده داشته و مهم‌تر از همه ماندگاری بالایی روی لب‌ها دارد. برای اطمینان از اصل‌بودن محصول پیشنهاد می‌شود از مراکز خرید معتبر یا از آنلاین شاپ لوازم آرایشی و بهداشتی بیوتی سنتر تهران که ضمانت خرید و تضمین اصل‌بودن کالا را دارند، خریداری صورت گیرد.

  • پرایمر رنگی (مناسب پوست‌های آسیب‌دیده)

پرایمرهای رنگی نقش اصلاحی برای پوست دارند. این محصولات رنگ پوست را یکدست کرده و جای جوش و لک یا قرمزی پوست را محو می‌کنند؛ برای مثال پرایمر زرد برای افرادی که پوست‌های تیره دارند، مناسب است. پرایمر زرد به روشن‌شدن پوست‌های سبزه کمک بسیاری می‌کند. همچنین پرایمرهای صورتی روشن‌کننده و شاداب‌کننده پوست صورت هستند. پرایمرهای بنفش نیز زردی پوست را از بین می‌برند.

مزیت پرایمر و طرز استفاده صحیح از آن چیست؟

در ادامه برخی از مهم‌ترین مزیت‌های پرایمر بیان می‌شود؛ چراکه همیشه دانستن مزیت‌های یک محصول عاملی ترغیب‌کننده برای استفاده بیشتر و مداوم‌تر است. استفاده از پرایمر فرمول پیچیده‌ای ندارد، اما بهتر است روی پوست تمیز و پس از استفاده از مرطوب‌کننده روی صورت زده شود. لازم است پرایمر به‌قدری استفاده شود که همه قسمت‌های پوست صورت را پوشش دهد و مزیت‌های پرایمر عبارت‌اند از:

  • بستن منافذ باز پوست

درواقع مزیت پرایمر این است که مانند دژی محکم روی پوست قرار می‌گیرد و اجازه نفوذ آلودگی‌های خارجی را به داخل پوست نمی‌دهد. از سوی دیگر پرایمر منافذ باز پوست را می‌بندد و پوست را یکدست و صاف می‌کند؛ البته حتماً لازم نیست پس از استفاده از پرایمر، کرم پودر یا پنکک روی پوست زده شود، بلکه استفاده از پرایمر به‌تنهایی نیز اثر خود را خواهد داشت.

  • دوام و ماندگاری آرایش

تمامی افرادی که از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند، تمایل دارند آرایش آن‌ها برای مدت بیشتری ماندگاری داشته باشد؛ از این‌رو استفاده از پرایمر برای افرادی که مدت طولانی از لوازم آرایشی در طول روز استفاده می‌کنند و امکان شستن و تمدید مجدد آن را ندارند، به‌شدت توصیه می‌شود.

  • پیشگیری از چین و چروک و پیری زودرس پوست

در برخی پرایمرها ترکیبات ضد پیری و پیشگیری‌کننده از چین و چروک وجود دارد که به شادابی پوست کمک می‌کند؛ از این‌رو استفاده از پرایمر مناسب می‌تواند روند چین و چروک پوست صورت را به تعویق بیندازد.

  • مات‌کننده پوست صورت

یکی از ترفندهای آرایشی، ایجاد پوستی مات و یکدست است. بسیاری از خانم‌ها از براق‌بودن پوست خود پس از آرایش گلایه دارند؛ بنابراین به آن‌ها توصیه می‌شود از پرایمر پوست‌های چرب استفاده کنند تا دیگر شاهد برق‌افتادگی پوست صورت خود پس از استفاده از لوازم آرایشی نباشند.

  • خاصیت مرطوب‌کنندگی و آب‌رسانی پوست

در چند سال اخیر خاصیت مرطوبت کنندگی و آب‌رسانی پوست در اولویت کرم‌های پوستی قرار گرفته است؛ از این‌رو در پرایمر نیز که به‌نوعی از محصولات مراقبت پوستی محسوب می‌شود، این ویژگی مشاهده می‌شود. وجود این ویژگی در پرایمرها بسیار ضروری است؛ زیرا این محصول مانند لایه‌ای محافظ روی پوست است؛ از این‌رو حتماً باید این خاصیت را داشته باشد.

  • خاصیت روشن‌کنندگی پوست

برخی پرایمرها با توجه به برند و ترکیبات خود خاصیت روشن‌کنندگی نیز دارند و برای پوست‌های تیره و دارای لک و جوش مناسب‌تر هستند.

نکات مهم در خرید پرایمر صورت چیست؟

  1. لازم است پیش از خرید پرایمر، پوست خود را بشناسید؛ زیرا برخی پرایمرها برای پوست‌های چرب، خشک، حساس و برخی نیز برای انواع پوست‌ها مناسب هستند؛ از این‌رو دقت‌نداشتن در این موضوع اثردهی پرایمر را کاهش می‌دهد.
  2. اگر قصد استفاده از مرطوب‌کننده و آب‌رسان را ندارید، پرایمری را که حاوی مرطوب‌کننده و آب‌رسان است، خریداری کنید.
  3. همه پرایمرها برای کل صورت مناسب نیستند؛ به همین دلیل اگر قصد خرید پرایمر مخصوص پلک، مژه و لب را ندارید، باید پرایمرهای همه‌کاره را خریداری کنید که برای چشم، پلک و لب نیز استفاده شوند.
  4. اگر پوست شما مشکل دارد (لک، آکنه، جوش، قرمزی و…) توصیه می‌شود از پرایمرهای رنگی با توجه به مشکل پوستی خود استفاده کنید.

[irp posts=”23935″ ]

بهترین مارک پرایمر چیست؟

در پاسخ به این سؤال، برخی از بهترین مارک‌های پرایمر را که تا به حال توانسته‌اند مشتریان بی‌شماری را جذب و راضی نگه دارند، بیان می‌کنیم.

  1. پرایمر شیگم مدل Birthday skin primer

پرایمر شیگلم مدل birthday skin primer حاوی عصاره پرتغال و ساخت کشور چین است. پوشانندگی فوق‌العاده‌ای دارد و ماندگاری آرایش را روی پوست تا ساعت‌های طولانی تضمین می‌کند. همچنین این برند از پرایمر برای هر نوع پوستی اعم از چرب، خشک و معمولی کاملاً مناسب است.

  1. پرایمر کوچک‌کننده منافذ فیس استودیو میبلین

پرایمر کوچک کننده منافذ فیس استودیو میبلین نیز برای انواع پوست مناسب بوده و مات‌کننده و کوچک‌کننده منافذ باز پوست است. همچنین ماندگاری آرایش را روی پوست تا مدت طولانی حفظ می‌کند و قیمت آن هم کاملاً مناسب و مقرون به صرفه است.

  1. پرایمر اینفالیبل لوریل

این برند از پرایمر فرمولاسیونی ژلی و سبک دارد و یکی از بهترین زیرسازهای آرایشی برای صاف و یکدست‌کردن پوست صورت است. همچنین سبب نرمی و لطافت پوست نیز می‌شود و به افرادی که آرایش‌های سنگین نمی‌کنند، برای طراوت و درخشندگی پوست توصیه می‌شود.

لوازم آرایشی بهداشتی اورجینال بیوتی سنتر

  1. پرایمر بی بی اسکین میبلین

پرایمر بی بی اسکین میبلین ساخت کشور فرانسه و برای انواع پوست مناسب و کاربردی است. این پرایمر خاصیت آب‌رسانی دارد و به نرمی و لطافت پوست کمک شایانی می‌کند. همچنین منافذ باز پوست را می‌بندد و در ماندگاری آرایش نیز نقش بسزایی دارد.

  1. پرایمر صورتی میبلین

این برند از پرایمرهای رنگی، پوشاننده لک و جای جوش است و به درخشندگی و شفافیت پوست کمک می‌کند. پرایمر صورتی میبلین برای انواع پوست‌ها مناسب است. همچنین چربی ندارد و دارای ماندگاری بالایی است. برخی از بهترین برندهای پرایمر معرفی شد، اما خرید محصول اورجینال نیز دغدغه افراد بی‌شماری است. رکت آرایشی و بهداشتی بیوتی سنتر تهران دارای 3 سال سابقه موفق در زمینه فروش محصولات اورجینال است. این شرکت تمامی محصولات را بدون واسطه و کاملاً مستقیم از تولیدکنندگان یا واردکنندگان اصلی برندهای خارجی دریافت و در بازار عرضه می‌کند.

دلیل مناسب‌بودن قیمت‌ها در شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی بیوتی سنتر تهران، حذف همین واسطه‌هاست که سبب می‌شود محصول باکیفیت با قیمت مناسب و به‌سهولت در دست متقاضیان قرار بگیرد. البته شرکت آرایشی و بهداشتی بیوتی سنتر تهران، برای رفاه حال خریداران خود، آنلاین شاپ بیوتی سنتر تهران را نیز فعال کرده است تا متقاضیان از سراسر کشور بتوانند در کمترین زمان ممکن محصول اورجینال را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرند.