مراقبتی و بهداشتی

فواید ماسک خاک رس برای پوست صورت + نحوه استفاده

خاک رس از سال‌های دور به‌عنوان ماده‌ای لایه‌بردار و تصفیه‌کننده قوی، برای مراقبت از پوست توسط تمدن‌های باستانی و طی قرن‌ها استفاده می‌شده است. حتماً این سؤال برایتان پیش آمده که چه چیزی ماسک خاک رس را از عمده محصولات موجود مراقبت از پوست متمایز می‌کند. از فواید ماسک خاک رس این است که پوست شما ممکن است بعد استفاده از آن صاف‌تر شود. خاک رس به‌دلیل قدرت پاک‌کنندگی و پاک‌سازی خود شناخته شده و یکی از مهم‌ترین مواد مراقبت از پوست است.

ماسک خاک رس نیز برای لک صورت مفید است. همچنین یکی از استفاده‌های اصلی خاک رس، درمان جوش‌های صورت است. این ماده طبیعی نه‌تنها به رفع جوش‌های صورت کمک می‌کند، بلکه سبب از بین رفتن جای جوش‌ها نیز می‌شود. مواد معدنی موجود در خاک رس نیز باعث درمان سریع جوش می‌شود و به بازسازی پوست پس از آن نیز کمک می‌کند. برای خرید ماسک خاک رس می‌توانید از محصولات بیوتی سنتر دیدن کنید.

[irp posts=”26048″ ]

فواید ماسک خاک رس

خاک رس می‌تواند ماسکی کاملاً طبیعی باشد که به‌راحتی در سراسر زمین یافت می‌شود. در تولید این ماسک، از هیچ ترکیب شیمیایی و آزمایشگاهی استفاده نشده است؛ به همین دلیل استفاده از این ماسک هیچ‌گونه تأثیر منفی روی پوست ندارد؛ بنابراین اگر به‌دنبال یک ماسک صورت طبیعی و لایه‌بردار هستید، ماسک خاک رس می‌تواند انتخابی بسیار خوب برای شما باشد، اما باید دقت داشته باشید که ابتدا نوع پوست خود را به‌خوبی بشناسید و سپس ماسک خاک رس مناسب پوست را انتخاب کنید.

فواید ماسک خاک رس برای پوست صورت

  • پاک‌سازی پوست

در طول روز، پوست با آلاینده‌های کثیفی مانند روغن، گرد و غبار و بسیاری از ناخالصی‌های دیگر کثیف می‌شود که همه این ترکیبات روی پوست شما جمع می‌شوند و درنهایت منافذ پوست را مسدود می‌کنند. این عامل می‌تواند سبب مرگ سلول‌های پوست شود؛ زیرا این آلاینده‌ها روی سطح پوست شما جمع می‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود لایه‌برداری پوست به‌طور مرتب انجام شود تا پوست شما تمیز شده و از شر هرگونه آلاینده‌ای که ممکن است روی آن باشد، خلاص شود.

 

  • روشن‌کننده پوست

پوست شما ممکن است به‌دلیل مسدودشدن منافذ آن کدر به نظر برسد که می‌تواند ظاهر واقعی پوست شما را پنهان کند که این خود به‌دلیل ‌نگهداری‌نکردن و لایه‌برداری‌نکردن پوست است. از فواید ماسک خاک رس این است که اگر تنها به مدت 10 دقیقه استفاده شود، در طول چند هفته ممکن است به‌طور قابل‌توجهی به پوست شما کمک کرده و آن را روشن و شاداب کند.

 

  • برای آب‌رسانی به پوستهای خشک عالی است

حتی اگر پوست شفافی دارید، پوست شما که مهم‌ترین عضو بدن شماست، همچنان به مراقبت نیاز دارد که این مراقبت با توجه به نوع پوست متفاوت است. اگر پوست شما خشک و پوسته‌پوسته است، ماسک‌های خاک رس می‌تواند کمک‌کننده باشد و از پوست‌تان در برابر شکستن محافظت کند.

 

  • ماسک خاک رس کاملاً ارگانیک است

از فواید ماسک خاک رس این است که در مقایسه با سایر محصولات آرایشی کمترین عوارض جانبی را دارد؛ زیرا کاملاً ارگانیک است و هیچ‌گونه ترکیب شیمیایی ندارد که سبب آسیب پوست شما شود.

 

  • مات‌کردن پوست

درمان پوست‌های چرب می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد. یکی از فواید ماسک خاک رس این است که صورت‌های خیلی چرب و شفاف را مات می‌کند. خوشبختانه خاک رس ماده‌ای عالی برای مراقبت از پوست و مات‌کردن آن است. با استفاده از ماسک خاک رس تا سه بار در روز ظاهری بی‌عیب و نقص و بدون درخشش به دست می‌آورید. ماسک خاک رس خالص را برای پوست‌های چرب با عصاره اکالیپتوس امتحان کنید که پوست شما را بدون درخشش بیش‌ازحد صاف می‌کند.

ماسک خاک رس برای پوست چرب

  • ایجاد تعادل در تولید چربی طبیعی پوست

اگر شما نمی‌توانید تشخیص دهید پوست شما خشک است یا چرب ممکن است پوستی مختلط داشته باشید. برای بازگرداندن تعادل پوست و خلاص‌شدن از شر چربی اضافی در ناحیه T – پیشانی و بینی از قدرت مات‌کنندگی ماسک‌های خاک رس استفاده کنید. همچنین در مقایسه با سایر ماسک‌های صورت، ماسک‌هایی که با خاک رس تهیه می‌شوند، پوست شما را خشک نمی‌کنند و درنتیجه سبب تحریک قسمت‌های خشک صورت شما مانند گونه‌ها و چانه نمی‌شوند. با ماسک تسکین‌دهنده و یکپارچه خاک رس خالص با عصاره جلبک دریایی، رنگ پوستی یکدست به دست بیاورید.

 

  • ماسک خاک رس برای پوست چرب و جوش‌دار

سلول‌های مرده پوست، ناخالصی‌ها، کثیفی، چربی اضافی و آلودگی که برای مدت طولانی روی سطح پوست شما باقی می‌مانند، می‌توانند سبب عفونت در منافذ شما و تبدیل به جوش شوند. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، حداقل دو بار در هفته از ماسک خاک رس استفاده کنید. ماسک شفاف‌کننده و صاف‌کننده خاک رس خالص، ناخالصی‌ها و چربی اضافی را جذب کرده و در عین حال پوست شما را شفاف می‌کند.

ماسک خاک رس صورتی

خاک رس صورتی ترکیب بسیار ملایمی از خاک رس قرمز و سفید است. ماسک‌ خاک رس غنی از مواد معدنی از جمله سیلیس است که به ترمیم و بازسازی پوست با رطوبت کمک می‌کند. همچنین ناخالصی‌ها را از بین می‌برد و با بافت کمی دانه دانه، پوست را به‌آرامی لایه‌برداری می‌کند. از فواید ماسک خاک رس صورتی این است که برای انواع پوست‌های خشک و حساس مناسب است. ماسک خاک رس صورتی تقریباً برای همه انواع پوست معجزه می‌کند و جای تعجب نیست که چرا یکی از ماسک‌های صورت طبیعی مورد علاقه همه است! خاک رس صورتی می‌تواند با تسکین و متعادل‌کردن پوست و ترویج بازسازی سلولی سالم، به کاهش تحریک و التهاب ناشی از نگرانی‌های پوستی مانند آکنه کمک کند.

خاک رس صورتی با عملکرد لایه‌برداری صاف خود می‌تواند به کاهش جوش‌های سرسیاه، جوش‌های هورمونی و احتقان نیز کمک کند و آن را برای افرادی که پوست تشدیدشده یا مستعد آکنه دارند عالی ‌کند. ماسک خاک رس صورتی به‌دلیل خواص پاک‌کنندگی خود در بیشتر موارد در ماسک‌های صورت و صابون‌ها برای کمک به پاک‌سازی و طراوت پوست‌های کدر، خسته و خشک استفاده می‌شود.

ماسک خاک رس سبز

خاک رس سبز زیرمجموعه‌ای از خاک رس است. از فواید ماسک خاک رس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیرون‌کشیدن ناخالصی‌ها از منافذ
  • لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست
  • تقویت‌کننده و صاف‌کننده پوست
  • حرکت گردش خون
  • کمک به بهبود لک‌های صورت
  • بریدگی‌ها و خراش‌های تسکین‌دهنده و سوختگی

ماسک خاک رس سبز

برخی افراد خاص، بعد استفاده از خاک رس سبز روی پوست، بثورات، خشکی یا پوسته‌پوسته شدن شدید را گزارش کرده‌اند؛ به‌خصوص اگر بیش‌ازحد استفاده شود؛ مثلاً مصرف ماسک خاک رس سبز ممکن است باعث یبوست شود. از آنجا که این خاک جاذب است، این احتمال وجود دارد که با داروها تداخل داشته باشد. خاک رس سبز می‌تواند سبب خشکی پوست شود؛ بنابراین نباید بیش از یک‌بار در هفته از آن استفاده کرد. از سوی دیگر، اگر پوست خشک یا حساسی داشته باشید، بهتر است تنها هر دو هفته از خاک رس سبز استفاده کنید.

ماسک خاک رس و گلاب

استفاده از این ماسک بسیار راحت است و برای درست کردن آن تنها کافی است یک قاشق غذاخوری از خاک رس نرم را به همراه نصف قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کنید. توجه داشته باشید غلظت این ماسک باید به اندازه‌ای باشد که بتوان به‌راحتی روی پوست استفاده کرد. این ماسک علاوه بر آب‌رسانی و درمان التهابات پوستی، از طریق لایه‌برداری ملایم خود سبب لطافت و سفیدشدن پوست صورت شده و آن را عاری از انواع لک خواهد کرد.

[irp posts=”22673″ ]

اگر به‌دنبال ماسک لایه‌بردار و مناسب برای پاک‌سازی و سفیدکردن پوست هستید، ماسک خاک رس و گلاب بهترین پیشنهاد است، اما دقت کنید استفاده متوالی از این ماسک ممکن است سبب خشک‌شدن بیش از اندازه پوست شود. بیوتی سنتر انواع ماسک خاک رس را برای پوست‌های مختلف ارائه می‌دهد.ماسک پودری خاک رسی فریمن یکی از پرفروش‌ترین ماسک‌ها است.  پس از پایان پاک‌سازی نیز استفاده از مرطوب‌کننده‌ها را فراموش نکنید.