آرایش و زیبایی

معرفی انواع پالت سایه و بهترین مارک سایه چشم

یکی از انواع وسایل آرایشی که برای زیبایی چشم استفاده می‌شده سایه چشم است؛ درحالی‌که استفاده اغلب مردم از این وسیله برای سایه زدن چشم‌هایشان است، گاهی اوقات برای روشن‌کردن و بزرگ‌تر نشان‌دادن چشم نیز به کار می‌رود. شما می‌توانید انواع مدل‌های زیبا را از طریق استفاده‌های مختلف رنگ و تکنیک‌های ترکیبی به چشمان خود اعمال کنید. بسیاری از سایه‌های پرطرفدار به‌صورت پودری و حاوی تالک هستند، اما سایه‌های کرم و مایع نیز وجود دارند. سایه‌های کرمی معمولاً بالای چشم استفاده می‌شوند و برای استفاده‌های زیر چشم اصلاً توصیه نمی‌شوند؛ زیرا بافت عجیبی در آن ناحیه ایجاد می‌کنند و ظاهر خوشایندی به چشم نمی‌دهند، اما سایه‌های مایع، ظاهری مرطوب و درخشان چشمان شما می‌دهند و به‌خوبی به‌منزله پایه برای سایه پودری عمل می‌کنند. روش سنتی استفاده از سایه چشم طوری است که از یک گوشه چشم شروع می‌شود و به گوشه دیگر چشم می‌رود. همچنین رنگ‌های روشن و تیره با هم ترکیب می‌شوند تا خود را به‌خوبی نشان دهند. سایه‌زنی معمولاً با رنگ‌های روشن از گوشه داخلی چشم شروع می‌شود و هرچقدر به سمت گوشه بیرونی چشم می‌رویم، رنگ‌ها تیره‌تر می‌شوند تا چشم‌ها را درشت‌تر و زیباتر نشان دهند. از رنگ‌های روشن برای برجسته‌کردن شکل چشم و از رنگ‌های تیره‌تر برای تغییر شکل چشم استفاده می‌شود.

معرفی سایه چشم
نکته جالب درباره سایه‌ها این است که از آن‌ها می‌توان به‌عنوان خط چشم نیز استفاده کرد؛ به این صورت که یک برس مخصوص سایه‌زنی زاویه‌دار را به رنگ سایه مدنظرمان آغشته می‌کنیم و زیر مژه بالایی یا پایینی می‌کشیم و خط مژه را دنبال می‌کنیم. بیشتر سایه‌ها را می‌توان به‌صورت مرطوب یا خشک استفاده کرد، اما هنگام خیس‌کردن سایه باید کمی مراقب بود تا بقیه نواحی سایه خیس نشود. وقتی سایه چشم خیس شد، به‌راحتی روی ناحیه مورد نظر اعمال نمی‌شود مگر آنکه آن را دوباره خیس کنید.

[irp posts=”26044″ ]

اشتباه رایج در استفاده از سایه‌ها این است که مردم معمولاً از رنگی استفاده می‌کنند که با چشم‌هایشان هم‌خوانی دارد. اگر بخواهیم از نظر فنی این موضوع را بررسی کنیم، رنگ‌هایی که در چرخه رنگی با هم متضاد هستند، سایه‌های ایده‌آلی برای چشمان شما محسوب می‌شوند؛ برای مثال اگر چشم‌های آبی دارید، احتمالاً با خودتان می‌گویید که رنگ نارنجی اصلاً به چشمان شما نمی‌آید؛ درحالی‌که این فکر غلط است و شما از بازه رنگ نارنجی می‌توانید رنگ‌هایی چون هلویی و خربزه‌ای ملایم را برای چشمان خود برگزینید. چشم‌های سبز و فندقی با رنگ‌های گرم و قوی مانند قهوه‌ای شکلاتی و رنگ‌هایی که در غروب آفتاب یافت می‌شوند بسیار زیبا می‌شوند؛ درحالی‌که افراد دارای چشمان قهوه‌ای تقریباً می‌توانند هر رنگی را که مدنظرشان است انتخاب و استفاده کنند؛ زیرا چشم‌هایشان رنگی خنثی دارد.

معرفی انواع سایه چشم


برای خرید سایه چشم، آن‌چه باید بدانیم این است که انواع مختلفی از سایه چشم وجود دارند که هرکدام از آن‌ها دارای بافت، فرمول، پوشش و جلوه متفاوتی هستند. انتخاب مناسب نوع سایه چشم برای ظاهرتان، به دانش و تجربه شما درمورد انواع مختلف سایه بستگی دارد؛ پس ما کمکتان می‌کنیم انواع سایه را بشناسید و مناسب‌ترین نوع آن را برای خود انتخاب کنید.

  1. سایه چشم پودری


رایج‌ترین نوع سایه، سایه چشم پودری است. برای مبتدیانی که تازه شروع به آرایش کرده‌اند، بهتر است با سایه چشم پودری شروع کنند؛ زیرا ترکیب‌کردن رنگ‌ها در آن آسان‌تر و ساده‌تر است. بیشتر سایه‌های پودری در قالب‌های فردی فشرده می‌شوند، اما می‌توان آن‌ها را در یک پالت قرار داد. این نوع از سایه چشم در انواع مختلف موجود است: سایه چشم مات که برای استفاده روزانه بسیار عالی است، سایه چشم براق که برای ایجاد ظاهری دراماتیک و شبانه خوب است و سایه چشم ساتن برای دستیابی به ظاهری شیک، صاف و ساده روی چشم که شما عالی عمل می‌کند.
نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که هرگز نباید سایه چشم پودری را روی پلک خود مالش دهید؛ درواقع هرگز نباید هیچ ماده‌ای را روی چشم یا پلک خود مالش دهید؛ زیرا پوست آن ناحیه بسیار حساس است. اگر مواد را بیشتر روی پلک مالش دهید، خطوط ریز و افتادگی روی پلک ایجاد می‌شود. بهترین راه این است که رنگ سایه را با ضربه‌های ملایم و ریز روی پلک خود اعمال کنید. همچنین یکی از راه‌های ساده این است که از برس‌های مخصوص سایه چشم برای اعمال سایه روی پلک خود استفاده کنید، اما مبتدیان بهتر است از نوک انگشتان خود استفاده کنند.

  1. سایه چشم کرمی


اگر از سایه‌های پودری خسته شده‌اید، وقت آن است که به سایه‌های کرمی روی بیاورید. این سایه‌ها معمولاً در ظرف‌های فلزی عرضه می‌شوند، اما اکنون می‌توان آن‌ها را در بسته‌بندی‌های مختلف یافت. برخی افراد این نوع سایه چشم را به‌دلیل براق‌بودن و فرمول ماندگاری آن ترجیح می‌دهند؛ درحالی‌که برخی دیگر به‌خاطر چروک‌شدن پوستشان از این نوع سایه استفاده نمی‌کنند. اگر طرفدار این نوع از سایه‌ها هستید، توصیه می‌شود از این نوع سایه‌ها در هوای گرم استفاده نکنید؛ زیرا آن‌ها به‌راحتی آب می‌شوند و مشکلاتی برای شما به وجود می‌آورند.

سایه چشم کرمی
مهم‌ترین نکته درباره سایه‌های کرمی این است که ترکیب‌پذیری بالایی دارند و به‌راحتی می‌توانید دو یا چند رنگ را برای ظاهری چشمگیرتر و زیباتر ترکیب کنید. سایه‌های کرمی همچنین با برس‌های سایه‌زن بزرگ به‌خوبی کار می‌کنند؛ زیرا به شما این امکان را می‌دهند تا به‌راحتی بتوانید سایه را روی پلک خود پخش کنید. همچنین می‌توانید از انگشتان خود برای اعمال سایه روی پلک‌هایتان استفاده کنید، اما باید در نظر داشته باشید بعد از انجام این کار نوک انگشتان شما چرب می‌شود.

  1. سایه چشم مایع


سایه‌های مایع در بسته‌بندی‌های مشابه برق لب‌ها عرضه می‌شوند؛ یعنی درون یک بسته‌بندی پلاستیکی شفاف. اگر فکر می‌کنید این نوع از سایه چشم برای افراد حرفه‌ای است، باید بگوییم سخت در اشتباهید. سایه‌های مایع در کنار سایه‌های پودری بهترین سایه برای مبتدیان هستند. آن‌ها مانند یک پایه برای دیگر سایه‌ها روی رنگدانه‌ها می‌چسبند و شادابی و قدرت ماندگاری آن‌ها را افزایش می‌دهند؛ با این حال از آنجا که سایه چشم مایع مانند همتای کرمی خود به‌راحتی چروک می‌شود، ممکن است برای کسانی که از چروک‌شدن بیزار هستند خوشایند نباشد. برای استفاده از سایه چشم مایع می‌توانید مستقیم آن‌ها را توسط انگشتانتان روی پلک‌هایتان استفاده کنید یا با یک برس خطی ظریف و نازک آن‌ها را روی پلک‌های خود بمالید. توجه به این نکته ضروری است که سایه‌های مایع به‌سرعت خشک می‌شوند. درواقع باید گفت اعمال آن‌ها آسان است، اما تسلط بر آن‌ها بسیار دشوار.

[irp posts=”22949″ ]

  1. سایه چشم مدادی


برای کسانی که کاربرد پیچیده سایه چشم را دوست ندارند، سایه چشم استیک یا مدادی همان چیزی است که نیاز دارند. سایه‌های مدادی بسیار متنوع هستند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را با خود حمل کرد. همچنین استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. این سایه‌ها را مانند یک مداد روی پوست پلک خود با ملایمت بکشید یا از نوک انگشتان خود استفاده کنید. بهترین ویژگی سایه‌های مدادی، فرمول ماندگاری طولانی آن‌هاست؛ درواقع این نوع از سایه می‌تواند تا ۲۴ ساعت روی پوست شما دوام بیاورد! همه این‌ها به لطف رنگ‌های تند و فرمول متمرکزی است که امروزه برندهای آرایشی روی سایه‌های مدادی استفاده می‌کنند. درواقع آن‌ها پرایمر و رنگدانه را در یک محصول جای می‌دهند. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب آن‌ها این است که استفاده از سایه مدادی روی پلک‌های پایینی و مجاری اشک کار را برای شما آسان‌تر می‌کند.

معرفی پالت سایه چشم

بسته‌بندی‌ای که در آن سایه‌ها عرضه می‌شوند و درون آن قرار دارند، پالت سایه نام دارد. پالت سایه چشم طیفی از سایه‌ها را معمولاً در یک گروه رنگی مرتبط با هم، رنگ‌های مکمل یا ترکیبی و براق ارائه می‌دهد. شروع رنگ‌های داخل پالت سایه با رنگ‌های روشن‌تر (برای برجسته‌کردن و روشن‌ترشدن)، سپس سایه‌هایی با رنگ‌های متوسط (که عملاً حکم پایه برای دیگر رنگ‌ها را دارند) و درنهایت رنگ‌های تیره (برای پوشش رنگ‌ها و مشخص‌کردن محدوده سایه روی پوست) است. هر پالت سایه متفاوت است و شما باید با غریزه درونی خود انتخاب کنید از کدام پالت (طیف رنگی) استفاده می‌کنید.

معرفی پالت سایه چشم
انواع مختلفی از پالت‌ها وجود دارند، اما به‌طورکلی ۳ پالت اصلی عبارت‌اند از:

پالت‌های خنثی: که سایه‌های جذاب بژ، قهوه‌ای و کاراملی را در بر می‌گیرند.

پالت‌های ترند و مد: که سایه‌هایی را ارائه می‌دهند که در فصل خاصی یا یک مناسبت زیاد استفاده می‌شوند.

پالت‌های دودی: شامل رنگ‌هایی هستند که برای ایجاد یک چشم دودی نیاز دارید.

سایه‌های برند رولوشن


رولوشن (به معنای انقلاب) یکی از برترین برندهای تولیدکننده لوازم آرایشی – بهداشتی است. محصولات این برند شامل مراقبت از پوست و مو و موارد آرایشی است. این شرکت در انگلستان، در سال 2013 تأسیس شد و تاکنون فروش جهانی فوق‌العاده‌ای داشته است. همچنین دلیل محبوبیت برند رولوشن این است که محصولات آن تا 76 درصد گیاهی هستند و قیمت مناسبی دارند. از پرفروش‌ترین محصولات این برند می‌توان به پالت‌های سایه آن اشاره کرد. یکی از پرفروش‌ترین پالت‌ سایه‌های رولوشن، پالت سایه 15 رنگ رولوشن مدل Velvet Rose (ولوت رز) است. این پالت هم‌زمان دارای رنگ‌های مات و براق است که رنگ‌های گرم و ملایم درونش جای گرفته‌اند. این محصول ماندگاری بالایی دارد و ضد حساسیت پوستی است.

فروشگاه بیوتی سنتر با آرشیوی از بهترین و پرفروش‌ترین برندهای محصولات آرایشی- بهداشتی، خدمات بزرگی به مشتریانش ارائه می‌دهد. همچنین شما می‌توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه یا خرید آنلاین از سایت بیوتی سنتر از محصولات رولوشن بهره‌مند شوید.