مراقبتی و بهداشتی

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟ | روش صحیح استفاده از کرم آبرسان

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در ترکیبات و موارد استفاده از آن‌ها است. بسیاری از افراد این موضوع را نمی‌‌‌‌دانند و گاها از این دو محصول به جای یکدیگر استفاده می‌کنند. چنانچه شما هم از افرادی هستید که تصور می‌کنید تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده فقط در نام‌گذاری آن‌هاست این مقاله را از دست ندهید.

لازم به ذکر است که به‌جز تفاوت کرم آبرسان و مرطوب‌کننده، بهتر است با انواع کرم‌های آبرسان نیز آشنا شوید. چراکه در انواع کرم‌های آبرسان نیز با توجه به نوع پوست تفاوت‌هایی وجود دارد. از این رو برای کارایی بهتر کرم‌‌‌‌‌‌‌های آبرسان لازم است افراد با شناختی که از پوست خود دارند، کرم مناسب پوست خود را برگزینند. از جمله انواع کرم آبرسان عبارتند از: کرم آبرسان برای پوست چرب و جوش‌دار، کرم آبرسان برای پوست خیلی خشک، کرم آب رسان پوست چرب و دهیدراته؛ در ادامه این مطلب از بیوتی سنتر به توضیح هر کدام پرداخته می‌شود.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در ترکیبات و فرمالیسیون این محصولات است. اگرچه کرم آبرسان و مرطوب کننده هر دو برای لطافت و نرمی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما این امر نباید سبب چشم پوشی از تفاوت این دو شود. به عبارت دیگر، بهتر است هر کدام از این محصولات برای اثر بخشی بهتر در جای مناسب خود استفاده شوند.

در ترکیبات کرم مرطوب کننده از روغن‌هایی همچون (روغن‌‌های معدنی، وازلین و…) به جهت مسدودکننده بودن و از روغن‌های گیاهی جهت نرم‌کننده بودن این محصولات استفاده می‌شود. این ترکیبات درکنار یکدیگر می‌توانند بهترین مرطوب کننده پوست خشک باشند. بدین صورت که ترکیبات روغنی که در کرم‌های مرطوب کننده استفاده می‌شود همچون دژی محکم روی پوست قرار می‌گیرند و مانع خروج رطوبت از سطح پوست می‌شوند.

کرم آبرسان

در کرم‌های آب‌رسان از ترکیبات «هومکتانت» استفاده می‌شود. هومکتانت شامل گلیسیرین و هیالورونیک اسید است. این ترکیبات برای پوست‌های کم آّب بسیار مفید هستند. چراکه رطوبت موجود در هوا و یا رطوبت موجود در لایه‌های عمیق‌تر پوست را جذب کرده و پوست را آبرسانی می‌کنند. با توضیحات ارائه شده در تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده، بدیهی است که کرم آبرسان برای پوست دهیدراته مناسب است؛ اما کرم مرطوب کننده  برای پوست‌های خشک کارایی بیشتری دارد. البته چنانچه محصولی هر دو ویژگی را باهم دارا باشد قطعا مفید‌تر خواهد بود و نیاز هر دو گروه را پوشش می‌دهد. کرم آبرسان و مرطوب کننده سیمپل محصولی با کارایی دوگانه مرطوب کننده و آبرسان پوست است. این محصول برای افرادی نیز که دارای پوستی حساس هستند مناسب است.

روش صحیح استفاده  از کرم آبرسان

روش صحیح  استفاده از کرم آبرسان در اثر بخشی آن بسیار با‌ اهمیت است. استفاده از کرم آبرسان دارای چند مرحله است که رعایت هر کدام از این موارد می‌تواند اثربخشی آن را چندین برابر نماید.

  • مرحله اول: ابتدا لازم است پوست صورت کاملا پاکسازی شود. جهت پاکسازی پوست صورت می‌توان از شوینده‌های مناسب پوست استفاده نمود.
  • مرحله دوم: پس از شست‌وشو پوست صورت لازم است رطوبت روی پوست پاک شود. توصیه می‌‌شود برای خشک کردن پوست صورت از حوله استفاده نشود، چراکه حوله میکروب‌های فراوانی را به خود جذب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمایند.

زمانی که پوست صورت پاکسازی می‌شود در معرض جذب هر نوع آلودگی است. از این رو بهتر است از دستمال کاغذی و یا پارچه‌های کتانی برای خشک کردن پوست صورت استفاده شود.

  • مرحله سوم: پس از خشک کردن پوست صورت باید مقدار مورد نیاز از کرم آبرسان را خارج نمایید و با انگشت اشاره در قسمت‌های مختلف پوست پخش کنید. توجه شود که اطراف چشم‌ها و لب‌ها نیز به کرم آبرسان نیاز دارند.
  • مرحله چهارم: در مرحله چهارم لازم است کرم آبرسان را به آرامی روی پوست مالش دهید تا همه جای پوست پوشش داده شود. همچنین می‌توان به صورت ضربه‌ای به جذب بهتر آن روی پوست کمک کرد. عمل ضربه زدن نه تنها به جذب بهتر کرم آبرسان کمک می‌کند بلکه ورزش خوبی برای پوست و جلوگیری از چین‌وچروک هم محسوب می‌شود.

انواع کرم آبرسان

انواع کرم آبرسان

دیگر بر کسی پوشیده نیست که با بالا رفتن سن، یکی از قسمت‌های مهمی که افزایش سن را نشان می‌دهد پوست صورت است. معمولا با بالا رفتن سن روند پیری و چین‌وچروک پوست نیز آغاز می‌شود. بدیهی است که هیچ راهی برای متوقف نمودن سن وجود ندارد اما می‌توان با مراقبت از پوست روند پیری و چین‌وچروک‌ها را برای مدتی طولانی به تعویق انداخت. معمولا همه افراد و مخصوصا افراد بالای 30 سال لازم است که حتما از کرم‌های آبرسان استفاده کنند.

مهم‌ترین موضوع در استفاده از کرم آبرسان، انتخاب کرم آبرسان متناسب با نوع پوست است. چراکه اگر به این موضوع مهم توجه نشود قطعا به نتیجه دلخواه با استفاده از کرم آبرسان نخواهید رسید. کرم آبرسان انواع متفاوتی دارد؛ از جمله انواع کرم آبرسان عبارتند از:

1) کرم آبرسان برای پوست چرب و جوش‌دار

2) کرم آبرسان برای پوست خیلی خشک

3) آب رسان پوست چرب و دهیدراته

کرم آبرسان و مرطوب کننده سیمپل برای هر نوع پوستی محصولی  مناسب ارائه داده است. افراد مختلف با انواع پوست‌های حساس، معمولی، چرب و جوش‌دار می‌توانند با اطمینان از این محصولات استفاده نمایند.

آیا استفاده از کرم آبرسان باعث جوش می‌شود؟

سوال شایعی که معمولا مطرح می‌شود این است که آیا استفاده از کرم آبرسان باعث جوش می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این تصور که کرم آبرسان باعث جوش می‌شود کاملا اشتباه است. ریشه این تصور اشتباه به این دلیل است که برخی از افرادی که دارای پوست چرب هستند از کرم آبرسان نامناسب با نوع پوست خود استفاده می‌کنند. بدیهی است که چربی بیش از اندازه روی پوست یکی از علل جوش صورت است. پوست‌های چرب بیشتر مستعد جوش زدن هستند و با این اوصاف اگر کرم آبرسان مناسب برای پوست‌های چرب استفاده نشود، سبب تجمع چربی اضافی روی پوست صورت شده که در نتیجه سبب جوش زدن صورت می‌شود. لازم است که افراد دارای پوست چرب از کرم آبرسان برای پوست چرب و جوش‌دار استفاده نمایند. بهترین آبرسان پوست چرب، آبرسانی است که چربی اضافه نداشته باشد و با فرمالیسیون مخصوص خود چربی پوست را کنترل و تنظیم نماید و از طرفی دیگر پوست را نیز آبرسانی نماید.

آبرسان سیمپل مات‌کننده، یکی از بهترین برندهای آبرسان پوست چرب است. این آبرسان فاقد چربی بوده و سرعت جذب بالایی دارد و پوست صورت را مات و کاملا طبیعی نشان می‌دهد.

معرفی آبرسان و مرطوب کننده سیمپل

کرم آبرسان و مرطوب‌کننده سیمپل مدل Rich محصولی واحد با دوکارایی مفید است. این محصول بر پایه آب بوده و هر دو ویژگی آبرسانی و مرطوب‌کننده بودن را دارد. کرم آبرسان و مرطوب کننده سیمپل بافتی سبک دارد که همین امر درجذب سریع آن موثر است. این کرم دوکاره بسیار شاداب کننده پوست است که در صورت استفاده تا 12 ساعت به پوست آبرسانی می‌کند. از این رو برای افرادی که امکان و فرصت تمدید آن را در طول روز ندارند بسیار مناسب است.کرم مرطوب کننده و آبرسان سیمپل حاوی ویتامین B5  و ویتامین E نیز است. این کرم دوگانه بر خلاف محصولات مشابه فاقد الکل، پارابن و یا مواد شیمیایی است.

همچنین این محصول دو کاره فاقد تست روی حیوانات است و این موضوعی است که برای حامیان حیوانات بسیار اهمیت دارد. همچنین سیمپل دارای انواع مختلفی از آبرسان‌ها و مرطوب کننده‌ها نیز است که افراد مختلف می‌توانند با توجه به شناختی که از نوع پوست خود دارند انتخابی شایسته داشته باشند.

فواید آبرسان

سخن پایانی

زندگی ماشینی امروز، تغذیه‌های نامناسب و استفاده بیش از حد از فست فود، نوشابه، استرس و فشار‌های روانی و جسمی بالا، نبودن خواب کافی و گاها خواب‌های متشنج، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی و عدم زمان کافی برای برنامه‌های ورزشی و… همه و همه مواردی هستند که باعث واکنش منفی بدن شده و گاها اثرات منفی آن‌ها بر روی پوست صورت آشکار‌تر می‌‌شود. هر کدام از این موارد می‌توانند در ایجاد چین‌وچروک و پیری زودرس پوست صورت تاثیر بگذارند. برخی از موارد گفته شده همچون استرس که جزء جدایی‌ناپذیر زندگی امروز شده‌اند تاثیر زیادی روی پوست شما دارند. از این رو لازم است با روش‌های مناسب و با استفاده از محصولات مراقبتی پوست، تاثیرات منفی این موارد را کاهش دهیم. کرم مرطوب کننده سیمپل و کرم آبرسان سیمپل با دارا بودن ترکیبات مفید می‌توانند انتخابی شایسته برای افرادی باشد که برای سلامتی و شادی پوست خود ارزش قائل هستند. شرکت فرآورده‌های آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر با سال‌ها تجربه مفتخر است که بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *