آرایش و زیبایی

آموزش ریمل زدن | هر آنچه باید درمورد تکنیک های ریمل زدن بدانید!

ریمل نوعی ماده آرایشی است که برای زیبایی مژه‌ها و برجسته کردن چشم استفاده می‌شود. این وسیله برای پرپشت کردن و مشخص کردن مژه‌ها استفاده می‌شود و همچنین با توجه به نوع ریمل ممکن است رنگ، حجم مواد و کیفیت آن متفاوت باشد. اگر تجربه زیادی در نحوه استفاده از ریمل ندارید، طرز زدن ریمل می‌تواند کمی دلهره‌آور و مشکل باشد، اما با آموزش ریمل زدن و رعایت چند نکته ساده می‌توانید مانند یک آرایشگر حرفه‌ای ریمل بزنید و با ترفندهای ریمل زدن آشنا شوید. با آموزش استفاده از ریمل مژه می‌توانید در ظاهر خود تغییر برجسته‌ای ایجاد کنید و به چشمان خود زیبایی بیشتری ببخشید. در راهنمای گام به گام ترفندهای ریمل زدن می‌توانید با تکنیک‌های ریمل زدن بیشتر آشنا شوید.

انواع ریمل

امروزه ریمل‌های مختلفی در بازار وجود دارند. این ریمل‌های مختلف علاوه بر اینکه که مژه‌ها را پرپشت و زیبا می‌کند، برای انواع سلیقه‌ها نیز وجود دارد. ریمل‌های ضد آب، از ریزش ریمل از مژه‌ها جلوگیری می‌کنند و سبب می‌شوند مژه‌های چشم حالت فر خود را حفظ کرده و پراکندگی آن را کاهش می‌دهند.

ریمل‌های حجم‌دهنده و بلندکننده می‌توانند به‌عنوان اکستنشن موقت برای مژه‌ها عمل می‌کنند. برخی ریمل‌ها حاوی نرم‌کننده‌هایی مانند پروویتامین 5B هستند که بیشتر در نرم‌کننده‌های مو دیده می‌شود. انواع ریمل را می‌توان برای مژه‌های بالا و پایین استفاده کرد، اما برخی افراد آن را تنها برای مژه بالای چشم استفاده می‌کنند. تکان دادن برس ریمل در پایه مژه‌ها می‌تواند به پرتر نشان دادن مژه‌ها کمک کند و حرکت برس به‌صورت زیگزاگ به انتهای مژه‌ها به کاهش جمع شدن مژه‌ها کمک می‌کند. بهتر است نوبت دوم ریمل را قبل از خشک شدن لایه اول بمالید تا مایع ریمل بین مژه‌ها گوله‌ گوله نشود.

نحوه استفاده ریمل‌های حجم‌دهنده

از آنجا که ریمل در بخش حساسی از بدن استفاده می‌شود، مهم است آن را در مدت‌زمان طولانی‌ نگهداری نکنید؛ زیرا استفاده از محصولات قدیمی وسایل آرایشی می‌تواند انواع باکتری را وارد چشم کرده و مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند. بیشتر ریمل‌های موجود در بازار، حاوی یک عامل ضد باکتری هستند که حدود شش‌ هفته ماندگاری دارند. محصولات آرایشی که بیش از چهار ماه از عمر آن می‌گذرد، قطعاً باید جایگزین محصول آرایشی جدید شود. هر محصولی که سبب تحریک و قرمزی چشم می‌شود حتماً باید دور ریخته شود.

همان‌طور که اشاره شد انواع مختلفی از ریمل از نظر رنگ و حجم در بازار وجود دارند که انتخاب آن را برای افراد مشکل کرده است. ریمل‌های فرکننده، معمولاً برای افرادی که مژه‌هایشان کم‌پشت یا بدون فر طبیعی است، بهترین انتخاب محسوب می‌شود؛ درحالی‌که ریمل‌های بلندکننده برای افرادی که مژه‌های کوتاه دارند عالی هستند. در پایان اینکه ریمل حجم‌دهنده می‌تواند مژه‌ها را ضخیم‌تر و پرتر نشان دهد.

ریمل ضد آب

خیلی از بانوان ترجیح می‌دهند از ریمل‌های ضد آب استفاده کنند؛ زیرا موادی که در این نوع ریمل‌ها استفاده می‌شود به دفع آب کمک می‌کند. بیشتر ریمل‌های ضد آب معمولاً درحالی‌که فرد عرق کرده یا در حال گریه و حتی شنا کردن است، روی مژه‌ها باقی می‌ماند و بیشتر آن‌ها برای پاک کردن به پاک‌کننده لوازم آرایش نیاز دارند.

چگونه ریمل بزنیم؟

در ادامه مراحل ریمل زدن را بررسی می‌کنیم:

  • مرحله 1

اولین کاری که باید در ابتدای آموزش ریمل زدن انجام دهید این است که مژه‌های خود را تمیز کنید. باید مطمئن شوید مژه‌های شما تمیز و بدون سایه‌ چشم و هر نوع وسایل آرایشی هستند.

اگر سایه ‌چشم یا هر نوع مواد آرایشی روی چشم باقی‌ مانده باشد، ریمل به‌خوبی به مژه‌های شما نمی‌چسبد. دقیقاً همان‌طور که قبل از آرایش پوست خود را تمیز می‌کنید، باید مطمئن شوید مژه‌هایتان تمیز و عاری از هرگونه آلودگی است. این کار از گوله شدن ریمل شما نیز جلوگیری می‌کند. درواقع این مرحله اولین قدم درباره نحوه زدن ریمل است. همچنین می‌توانید یک برس مخصوص بردارید و مژه‌هایتان را برس بکشید تا از تمیزی آن‌ها مطمئن شوید. این کار برای مرتب و جدا کردن مژه‌ها نیز مؤثر است و آن‌ها را برای ریمل آماده می‌کند.

[irp posts=”29255″ ]

  • مرحله 2

مژه‌های خود را فرمژه بزنید. اگر می‌خواهید مژه‌هایی حجیم‌تر و بلندتر داشته باشید، این مرحله را از دست ندهید. استفاده از فرمژه قبل از زدن ریمل، مژه‌ها را بلندتر می‌کند. این کار به شما اجازه می‌دهد ریمل بهتر به مژه‌های شما بچسبد و آن‌ها را بلندتر نشان دهد.

چگونه ریمل بزنیم؟

 

  • مرحله 3

برای زدن ریمل، دهان خود را باز کنید (این برای ریمل زدن بی‌عیب و نقص ضروری است)، کمی به بالا نگاه کنید. فرچه ریمل را در قسمت پایینی مژه‌های چشم بالایی خود قرار دهید، سپس آن را تا انتهای مژه‌ها به سمت بالا بلغزانید و به عقب تکان دهید و همان‌طور به‌آرامی بالا بروید. به حرکت در امتداد پایه مژه‌های خود ادامه دهید تا زمانی که تمام مژه‌ها پوشش داده شوند. همیشه از پایه شروع کنید و به‌آرامی به سمت انتهای مژه‌های خود حرکت کنید.

 

  • مرحله 4

تمام مژه‌های خود را با ریمل بپوشانید (بالا و پایین) برای اینکه مطمئن شوید تمام قسمت‌های مژه را کاملاً پوشانده‌اید و به قسمت بیرونی و داخلی چشمتان رسیده‌اید، فرچه را به‌صورت عمودی زاویه دهید و به‌آرامی روی مژه‌ها را برس بزنید.

 

نحوه آموزش ریمل برای مژه پایین

مژه‌های پایینی در مقایسه با مژه‌های بالایی کوتاه‌تر، ظریف‌تر و نازک‌تر هستند. استفاده از ریمل برای مژه پایین بدون لکه کردن پوست اطراف چشم دشوار است. در اینجا یک آموزش آسان درباره نحوه زدن ریمل روی مژه‌های پایین مانند یک آرایشگر حرفه‌ای آورده شده است.

  • سر خود را به سمت پایین خم کنید و مستقیم در آینه نگاه کنید. یک دستمال زیر مژه‌های پایینی خود قرار دهید تا از ناحیه زیر چشم محافظت کنید و این ناحیه آلوده به ریمل نشود.
  • مایع ریمل اضافی را از دور برس ریمل پاک کنید و به ناحیه میانی مژه‌های پایینی خود بزنید.
  • همان‌طور که اشاره شد، آموزش استفاده از ریمل برای مژه‌های پایینی می‌تواند کمی مشکل باشد. میله ریمل را به‌صورت عمود نگه دارید و از قسمت نوک آن برای پوشاندن مژه گوشه‌های داخلی و خارجی چشم استفاده کنید. این تکنیک برای مژه‌های کوتاه‌تر یا ظریف‌تر روی پلک پایین بهترین کارایی را دارد.
  • ریمل زدن روی مژه‌های پایین واقعاً یک هنر است. توصیه می‌شود از نوک برس استفاده کنید تا محصول را با ظرافت روی هر مژه پایینی بمالید (خسته‌کننده است، اما لکه شدن را به حداقل می‌رساند). استفاده از ریمل روی مژه‌های پایین با دستمالی بین زیر چشم و خط مژه‌های پایین می‌تواند کمک کند. به این ترتیب از هرگونه پخش شدن ریمل در اطراف چشم جلوگیری می‌کند.

بهترین راه برای پاک کردن ریمل چیست؟

بهتر است قبل از رفتن به رختخواب ریمل خود را پاک کنید. خوابیدن با چشمی که ریمل دارد، سبب تغییر رنگ اطراف چشم، کم‌آبی و مسدود شدن منافذ شود. علاوه بر این، پاک نکردن آرایش چشم می‌تواند به آن آسیب ببیند و سوزش چشم را به‌دلیل تجمع و همچنین مواد شیمیایی مورد استفاده در محصولات آرایشی افزایش دهد.

پاک کردن ریمل

پاک کردن آرایش چشم با فشار می‌تواند پیری چشم را تسریع کند؛ به همین دلیل بهداشت پلک با حداقل فشار توصیه می‌شود. برای پاک کردن ریمل این مراحل را دنبال کنید:

  • یک پد مخصوص را در پاک‌کننده آرایش خود آغشته کنید.
  • پد را برای چند ثانیه روی چشم خود قرار دهید.
  • به‌آرامی از داخل چشم به سمت گوش مالش دهید.
  • این کار را تا زمانی که تمام ریمل پاک شود تکرار کنید.

[irp posts=”31219″ ]

آیا استفاده از ریمل بی‌خطر و ایمن است؟

خبر خوب اینکه تا زمانی که مراقبت مناسب انجام شود، استفاده از ریمل می‌تواند بسیار کاربردی باشد. فقط مراقب واکنش باشید. اگر چشمان شما حساس و قرمز است یا متوجه سوزش در آن شدید، بهتر است تعداد دفعات ریمل را محدود کنید یا محصول فعلی خود را با یکی از انواع ریمل جایگزین کنید.

 

نحوه استفاده از ریمل رنگی

رنگ‌های ریمل مختلفی در بازار وجود دارند، اگرچه رایج‌ترین رنگ‌های موجود بیشتر قهوه‌ای و مشکی هستند. انتخاب رنگ ریمل تا حد زیادی موضوعی شخصی برای بسیاری از افراد است. کسانی که می‌خواهند آرایش بسیار طبیعی داشته باشند، ممکن است ریمل قهوه‌ای یا خاکستری-مشکی را انتخاب می‌کنند؛ درحالی‌که کسانی که می‌خواهند توجه زیادی را به چشمان خود جلب کنند، می‌توانند یک ریمل مشکی تیره را انتخاب کنند. سایر رنگ‌های ریمل مانند ریمل آبی یا بنفش طرفداران خود را در صنعت آرایشی و بهداشتی دارند؛ هرچند برخی کارشناسان معتقدند این محصولات به‌خوبی ریمل مشکی و قهوه‌ای عمل نمی‌کنند.

ریمل یک ماده آرایشی بسیار مهم برای جذابیت چشم است که کار آن بلندتر، ضخیم‌تر و پرتر نشان‌دادن مژه‌هاست. درنهایت این مژه‌های تقویت‌شده با ریمل، چشم‌ها را قاب می‌گیرند و توجه همگان را به سمت چشم‌ها جلب کرده و در حالت ایده‌آل، کاربر را جذاب‌تر می‌کنند. بیشتر استفاده‌کنندگان ریمل ترجیح می‌دهند از رنگ‌های ریملی استفاده کنند که به‌طور قابل‌توجهی تیره‌تر از رنگ طبیعی مژه آن‌ها باشد. با این ‌حال برخی ریمل‌های شفاف در بازار وجود دارند که سبب می‌شوند مژه‌ها کمی بلندتر و پرپشت‌تر به نظر برسند، اما درواقع مژه‌ها را رنگی یا تیره نمی‌کنند. از ریمل شفاف می‌توان برای اصلاح ابروها نیز استفاده کرد.

تصمیم‌گیری درباره استفاده از رنگ ریمل تا حد زیادی به رنگ چهره و رنگ موی فرد بستگی دارد. برخی افراد بر این باورند که افراد دارای رنگ‌های روشن و موهای بلوند باید از ریمل سیاه خودداری کنند؛ زیرا ممکن است بیش‌ازحد چهره آن‌ها خشن به نظر برسد. برخی دیگر ممکن است توصیه کنند افرادی که رنگ‌های روشن دارند در طول روز از ریمل قهوه‌ای استفاده کنند و در شب برای جلوه‌ای چشمگیرتر به ریمل مشکی روی بیاورند.

آموزش زدن ریمل

ویژگی‌های ریمل خوب

حالا که با آموزش ریمل زدن آشنا شدید باید بدانید یک ریمل خوب باید چه ویژگی‌هایی دارد تا مژه‌ها را به بهترین شکل پوشش بدهد. اگر با ویژگی‌های یک ریمل خوب آشنا شوید با آگاهی از آن‌ها، درنهایت انتخاب ریمل مناسب برای شما آسان‌تر می‌شود. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های هر خانمی انتخاب ریمل مناسب برای تقویت مژه است. درواقع باید گفت خرید لوازم آرایشی که ما را راضی کند واقعاً سخت است. خانم‌ها درباره خرید ریمل، انتظارات یکسانی ندارند؛ برخی از خانم‌ها ریملی را ترجیح می‌دهند که مژه را بلندتر کند و برخی ریمل‌های حجم‌دهنده را دوست دارند. در ادامه شما را با چند ویژگی ریمل مناسب آشنا می‌کنیم؟

 

  • داشتن برس خوش‌فرم

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ریمل خوب، شکل برس آن است. اگر برس شکل مناسب و جنس مرغوبی نداشته باشد، نمی‌تواند مژه‌ها را به‌خوبی پوشش بدهد. اندازه برس ریمل باید با اندازه چشمان شما هماهنگ باشد تا بهترین عملکرد را داشته باشد. بهترین برس‌ها از جنس سیلیکونی هستند که انعطاف بالایی دارند و سبب تحریک افرادی نمی‌شود که آلرژی دارند.

 

  • مواد حالتدهنده ریمل

بهترین مواد ریمل که بهترین حالت را به مژه‌ها می‌دهند حاوی پانتنول (پروویتامین B5)، روغن کرچک، روغن آرگان، ویتامین‌های A و E، آرژنین، عصاره جوانه گندم و سویا، عصاره جمجمه بایکال و حتی ابریشم یا کراتین هستند.

یک ریمل خوب باید بدون الکل، جیوه یا نیکل باشد. متأسفانه بسیاری از ریمل‌ها حاوی آلومینیوم هستند که برای سلامت چشم‌ها خطرناک است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از خرید ریمل و آشنایی با نحوه استفاده از آن از مواد تشکیل‌دهنده‌اش آگاه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *