آرایش و زیبایی, راهنمای خرید

راهنمای خرید کرم پودر برای انواع پوست + معرفی برندها

خرید کرم پودر اصلا کار ساده‌ای نیست. چرا که باید ابتدا یک کرم پودر پیدا کنید که رنگ آن با پوست‌تان همخوانی داشته باشد و در عین حال با نوع پوست شما هم متناسب باشد. برای این که بتوانید یک کرم پودر خوب تهیه کنید، به راهنمای خرید کرم پودر نیاز دارید. در این مقاله از بیوتی سنتر قصد داریم درخصوص نحوه خریدن بهترین کرم پودر برای انواع پوست شما را راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

انواع کرم‌پودرهای موجود در بازار

کرم‌پودرهای موجود در بازار انواع مختلفی دارند که لازم است قبل از خرید با انواع آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه این راهنمای خرید کرم پودر شما را با انواع کرم پودر آشنا می‌کنیم.

  • کرم پودر پرایمر

پرایمر یک کرم بی‌رنگ است که قبل از کرم پودر روی پوست می‌زنند تا پوست صاف‌تر به نظر رسیده و کرم‌پودر جلوه بهتری روی پوست شما داشته باشد. پرایمر منافذ پوست را می‌بندد و باعث می‌شود که پوست طبیعی‌تر و یکدست‌تر به نظر برسد.

  • مرطوب‌کننده‌های رنگی

مرطوب کننده رنگی همانطور که از اسمش مشخص است، پوست را مرطوب و آبرسانی کرده و در عین حال خاصیت بهبود بافت و رنگ پوست را هم دارد. این نوع کرم برای پوست‌های جوان که صاف‌تر و یکدست‌تر هستند، گزینه مناسبی است.

بیوتی سنتر تهران

  • کرم پودر خالص

این نوع کرم‌پودر پوست را یکدست و زیبا و کمی درخشان می‌کند. اگر طرفدار آرایش‌های نچرال هستید، کرم‌پودر خالص گزینه خوبی برای شما است.

  • کرم پودر براق کننده

این نوع کرم پودر پوست را براق و شاداب می‌کند و باعث می‌شود که پوست‌تان جوان‌تر و یکدست‌تر به نظر برسد. این کرم‌ها مانند هایلایتر یک برق و شاین طبیعی به پوست می‌دهند.

  • کرم پودر استیکی

شکل ظاهری این کرم‌پودر به صورت جامد و ماتیکی است و پوست را کاملا کاور می‌کند. این محصول خیلی سنگین است و ترکیبی از کانسیلر و کرم‌پودر است. برای استفاده از این محصول کافی است آن را روی پوست بکشی و سپس با اسفنج یا براش آن را پخش کنید. کرم پودر استیکی برای پوست‌های معمولی و چرب مناسب است اما برای پوست‌های خشک توصیه نمی‌شود.

[irp posts=”23886″ ]

راهنمای خرید کرم پودر برای انواع پوست

در ادامه راهنمای خرید کرم پودر می‌رسیم به مقوله خرید کرم پودر برای پوست‌های مختلف. شما نمی‌توانید بدون شناخت از نوع پوست‌تان اقدام به خرید کرم پودر کنید. چرا که پوست‌های مختلف با هم فرق داشته و برای کاور کردن آن‌ها به کرم‌پودرهای مختلفی هم نیاز دارید. به طور کلی ما چهار نوع پوست داریم که عبارتند از پوست حساس و خشک، پوست چرب، پوست نرمال و پوست مختلط. در ادامه راهنمای خرید کرم پودر می‌بینیم که هر نوع پوست به چه کرم‌پودری نیاز دارد.

کرم پودر برای پوست خشک و حساس

آیا پوست شما خشک است یا در خشک بودن آن شک دارید؟ برای این که از میزان و اندازه خشکی پوست‌تان مطلع شوید، کافی است بعد از حمام پوست را چک کنید و ببینید که احساس خارش یا کشیدگی می‌کنید یا نه. این نشانه پوست خشک است. روش دیگری که برای تشخیص پوست خشک می‌توانید استفاده کنید، این است که ببینید پوست‌تان نور را منعکس می‌کند یا نه. پوست خشک نور را منعکس نمی‌کند و به همین خاطر است که مات و مایل به خاکستری به نظر می‌رسد. همچنین اثری از آکنه روی آن وجود ندارد.

هر وقت مطمئن شدید که پوست شما خشک و حساس است، باید به سراغ کرم‌پودرهایی بروید که برای این نوع از پوست کاربرد دارند. کرم‌پودرها باید کمبودهای پوست‌تان را جبران کنند وگرنه به خشکی آن افزوده و پوست را خشک‌تر می‌کنند. کرم‌پودرهای مناسب برای پوست خشک و حساس باید پایه روغنی داشته و به صورت مایع باشند. همچنین بهتر است از کرم‌پودرهایی استفاده کنید که براق هستند تا چهره شما سرزنده‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد.

 

کرم پودر برای پوست چرب

آیا پوست شما چرب است؟ برای اینکه به این موضوع پی ببرید، باید ببینید که بعد از شستن پوست‌تان آیا زود چرب می‌شود یا نه. اگر اینطور است، احتمالا پوست شما منافذ باز زیادی هم دارد. همچنین پوست‌های چرب براق بوده و جوش و آکنه زیادی هم روی آن دیده می‌شود.

کسانی که پوست چرب دارند، باید از کرم‌پودرهایی استفاده کنند که بدون چربی یا مات باشند. این کرم‌پودرها معمولا مایع یا جامد با پایه آب هستند. همچنین می‌توانید روی کرم‌پودر از پنکیک‌های خشک استفاده کنند تا برق پوست گرفته شده و کرم پودر مدت بیشتری روی پوست بماند.

بهترین کرم پودر برای پوست چرب و جوش دار

کرم پودر برای پوست‌های نرمال

اگر صاحب پوست نرمال هستید، شانس با شما یار بوده است. چرا که این نوع پوست ایده‌آل‌ترین پوست برای افراد است. پوست نرمال یا معمولی یک پوست سالم است که چربی و آب کافی دارد. کسانی که پوست نرمال دارند، می‌توانند از هر نوع کرم‌پودری استفاده کنند. بهتر است در فصول سرد سال از کرم‌پودرهای روغنی با پوشش بالا استفاده کنید تا کرم در برابر سرما و باد محافظت شود. در تابستان هم می‌توانند از کرم‌پودرهای سبک‌تر استفاده کنند تا پوست کمتر عرق کند.

راهنمای خرید کرم پودر برای پوست مختلط

پوست مختلط همانطور که از نامش هم پیداست ترکیبی از پوست خشک و چرب است. کسانی که پوست مختلط دارند، قسمت‌هایی از پوست‌شان خشک است و بخش‌هایی که به آن اصطلاحا تیزون می‌گویند و شامل گونه‌ها و بین دو ابرو و روی بینی و چانه می‌شود، خشک است. پوست این افراد در روزهای گرم سال خصوصیات پوست چرب را نشان داده و در زمستان خصوصایت پوست خشک را دارند. به این ترتیب آن‌ها مجبورند در فصول مختلف سال کرم پودرشان را عوض کنند.

تعیین رنگ زمینه پوست یا آندرتون

در ادامه راهنمای خرید کرم پودر می‌رسیم به مهم‌ترین نکته یعنی انتخاب رنگ کرم پودر. می‌دانید تناژ پوست چیست و چقدر در خرید کرم پودر مهم است؟ تناژ پوست درواقع همان رنگ زمینه و پایه پوست است. سه نوع تناژ اصلی وجود دارد که شامل رنگ سرد، خنثی و گرم است. برای تشخیص تناژ پوست می‌توانید از راهنمایی زیر استفاده کنید.

  • ابتدا صورت‌تان را تمیز کنید و بعد با دقت به پوست‌تان نگاه کنید.
  • اگر زمینه پوست شما طلایی و زرد باشد، زمینه و آندرتون پوست‌تان گرم است.
  • اگر زمینه پوست شما بدون آرایش گلگون و صورتی باشد ، آندرتون پوست شما سرد است.
  • اگر رنگ پوست‌تان ترکیبی باشد و هر دو این رنگ‌ها را در پوست‌تان می‌بینید، پوست شما خنثی است.
  • همچنین برای تشخیص آندرتون پوست می‌توانید به رنگ رگ‌ها دقت کنید.
  • اگر رگ دستان شما آبی یا بنفش باشند، رنگ زمنیه پوست شما سرد است.
  • اگر رگ دستان مایل به به سبز باشند، رنگ زمینه پوست شما گرم است.
  • اگر رگ مچ دستان شما ترکیبی از آبی و بنفش و سبز است، رنگ پوست‌تان خنثی است.

روش صحیح استفاده از کرم پودر

هدف از استفاده از کرم پودر یکدست و صاف شدن پوست است پس باید کرم پودری را انتخاب کنید که با رنگ و بافت پوست شما و نوع پوست متناسب باشد. برای استفاده از کرم پودر با کمک نوک انگشت و یا برس مخصوص کرم پودر را در تمامی نقاط پوست پخش کنید. حتما توجه کنید که پخش کرم پودر به کامل انجام شده و در تمام پوست یکسان باشد.

به گوشه چشم و کنار خط ابرو بیشتر دقت کنید تا کرم پور کاملا در این نواحی پخش شود. البته باید مراقب باشید که کرم وارد چشمان شما نشود. اگر احساس می‌کنید که دور چشمان‌تان به نسبت مابقی پوست تیره‌تر شده است، کرم پودر بیشتری برای این ناحیه استفاده کنید.

برای این که کرم پودر‌تان روی صورت دوام بیشتری داشته باشد، می‌توانید از پنکیک کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که نواحی دور چشم حساسیت بیشتری دارند و نباید اجازه بدهید که کرم پودر وارد چشمان‌تان شود.

توصیه‌هایی برای استفاده بهتر از کرم راهنمای خرید کرم پودر

  • قبل از استفاده از کرم پودر یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید و 5 دقیقه به آن زمان بدهید تا کاملا جذب پوست شود.
  • اگر پوشش کمی از کرم پودر می‌خواهید، کرم را با انگشت روی پوست پخش کنید اما اگر دوست دارید بیشترین کاور را در کرم پودر دریافت کنید، از براش برای بِلند کردن کرم پوردر استفاده کنید.
  • بعد از اتمام کار می‌توانید یک دستمال کاغذی را برداشته و یک لایه آن را جدا کرده و روی پوست‌تان فشار دهید تا اضافات کرم پودر جذب آن شود.
  • استفاده از کرم پودرهای چرب برای پوست بدن و نواحی گردن درست نیست. برای این منظور شما به کرم پودرهایی نیاز دارید که با آب ترکیب شوند.

در ادامه چند مورد از بهترین برندهای موجود در بازار را برای خرید کرم پودر به شما معرفی می‌کنیم

سی سی کرم فارماسی

کرم پودر فارماسی مدل سی سی کرم ضد آفتاب هم بوده و می‌تواند هم از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت کند و هم کاربرد آرایشی داشته باشد. ماندگاری این کرم بالا است و بدون پارابن و چربی است. استفاه از آن برای کسانی که پوست چرب و مستعد جوش دارند توصیه می‌شود و در بازار آن را به عنوان یکی از بهترین مارک کرم پودر برای پوست چرب می‌شناسند. فارماسی دارای spf25 است و از پوست شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند و از افتاب سوختگی جلوگیری می‌کند. این کرم 9 کاره بوده و کیفیت و قیمت مناسبی دارد که آن را به یک انتخاب عالی برای خانم‌ها تبدیل کرده است.

سی سی کرم فارماسی حاوی روغن‌های طبیعی است که پوست را آبرسانی کرده و از عصاره جو دوسر برای بهبودی سریع ظاهر پوست و سفت کردن آن و پروتئین ابریشم برای نرم و یکنواخت شدن پوست استفاده می‌کند. همچنین ویتامین‌های B3 و C موجود در این کرم هم به درخشان‌تر شدن پوست کمک می‌کند. روغن آرگان موجود در این کرم مرطوب کننده و آنتی‌اکسیدان و تغذیه کننده عمقی پوست است که با افزایش سطح کلاژن‌سازی چین و چروک موجود در سطح پوست را کاهش می‌دهد.

[irp posts=”22949″ ]

کرم پودر اکتی پور نوروا

بهترین کرم پودر برای پوست چرب و جوش دار کرم پودر ضد جوش اکتی پور نوروا است که گزینه مناسبی برای پوست‌های مبتلا به جوش و آکنه است. این کرم پودر به خاطر فرمولاسیون خود برای کاهش و درمان جوش و آکنه تاثیر مثبتی داشته و حتی یک زیرساز خوب برای آرایش است. این محصول رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و یک رنگ طبیعی و یکدست روی پوست ایجاد می‌کند. از دیگر شاخصه‌های این کرم پودر این است که از خشکی و ایجاد حس کشیدگی در پوست جلوگیری می‌کند. این کرم همچنین برای تنظیم و کنترل ترشح چربی در پوست هم مفید است و به رفع و درمان جوش‌های سرسفید، قرمز ریز التهابی و سرسیاه کمک می‌کند. این محصول از براق شدن بیش از حد پوست جلوگیری می‌کند و یک ظاهر مات روی پوست ایجاد می‌کند. همچنین بدون AHA و غیرکومدون‌زا است و از تحریک و  حساسیت پوست جلوگیری می‌کند. همچنین خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌باکتریال داشته و به کاهش و درمان قرمزی و التهاب جوش‌ها کمک می‌کند.

کرم پودر سوپر استی میبلین

کرم پودر سوپر استی 24 ساعته میبلین یک گزینه عالی برای مصرف روزانه است که کمترین آسیب را به پوست شما می‌رساند و در عین حال بهترین نتیجه را برای داشتن یک آرایش بی‌نقص در پی دارد. این کرم پودر تکنولوژی میکرو فلکس دارد که خواص ضدتعریق داشته و ماندگاری و پوشش‌دهی بالایی دارد. این محصول همچنین قابلیت آبرسانی دارد و از کدر و خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند. همچنین فاقد چربی است و بافت و پوشش سبکی دارد. می‌توانید از این کرم پودر برای استفاده روزانه کمک بگیرید و عیوب و نقص‌های جزئی پوست را کاور کنید.

لوازم آرایشی بهداشتی اورجینال بیوتی سنتر

فروشگاه بیوتی سنتر تهران 3 سال سابقه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی را دارد و تمام محصولات موجود در سایت اورجینال هستند. شما می‌توانید محصولات آرایشی و بهداشتی روز دنیا را با قیمت کاملا استثنایی از بیوتی سنتر تهران تهیه کنید. ما تمام محصولات را مستقیما از تولیدکننده اصلی یا وارد کننده رسمی تهیه می‌کنیم و به همین خاطر است که بهترین و مناسب‌ترین تعرفه را ارائه می‌دهیم. با مراجعه به بیوتی سنتر تهران می‌توانید تمام محصولات اورجینال و روز دنیا را در مدت زمان کم و بدون دغدغه تهیه کنید.