مراقبتی و بهداشتی

اسکراب چیست؟ | معرفی و نحوه استفاده اسکراب بدن و صورت

شادابی و لطافت پوست به انسان، احساس سرزندگی و طراوت می بخشد. زیبایی پوست برای هر فردی به خصوص خانم‌­ها بسیار حائز اهمیت است. برای زیباتر نشان دادن پوست، راه‌­های بسیار زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها برداشتن سلول­‌های مرده پوست و پاکسازی پوست از این لایه­‌های مرده است. تجمع لایه­‌های مرده بر روی پوست موجب می­شود که پوست به مرور زمان دچار چین‌وچروک شود و زمینه را برای پدید آمدن آکنه و جوش، تیرگی پوست، افتادگی و شل شدن پوست فراهم کند. برای داشتن پوستی زیبا و شاداب بایستی سلول‌های مرده پوست از آن جدا شوند.

همانطور که در گذشته از از سفیدآب برای لایه‌برداری پوست استفاده می­کردند، امروزه نیز برای لایه‌برداری پوست از اسکراب­‌های صورت و بدن استفاده می‌­کنند. ممکن است برای شما این سوال ایجاد شود که اسکراب چیست؟ و نحوه استفاده از اسکراب صورت و بدن چگونه است؟ ما در این مقاله قصد داریم به این سوال که اسکراب چیست؟ و نحوه استفاده از آن چگونه است؟ پاسخ دهیم و به فواید استفاده از اسکراب نیز اشاره کنیم، همچنین قصد داریم که برندهای موجود در آنلاین شاپ بیوتی سنتر (فروشگاه آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر) معرفی کنیم، تا شما مخاطبان عزیز بتوانید بهترین اسکراب صورت و بدن مد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

عوامل متعددی مانند چربی­‌های پوست صورت و بدن، بافت­‌های مرده پوست، لوازم آرایشی، ذرات آلوده و گردوغبار موجود در هوا و… می‌توانند موجب بسته شدن منافذ پوست شوند. از این رو با کمک اسکراب می‌­توانیم منافذ پوست را از وجود این عوامل پاک کرده و پوست را درخشان­‌تر و شفاف‌­تر کنیم، همچنین با این کار موجب جایگزین شدن سلول­‌های جدید و تازه به جای سلول‌­های مرده و قدیمی می­‌شویم. در پاسخ به این سوال که اسکراب چیست؟ متوجه می‌شویم که اسکراب‌­ها در اشکال مختلف به بازار عرضه می­‌شوند این محصولات می‌توانند به صورت کرم یا ژل­‌هایی باشند که درون آن­‌ها، اسکراب‌­ها که به شکل دانه­‌های ریزی هستند دیده می­‌شوند، این اسکراب‌ها می‌توانند حالت جامد و سفتی داشته باشند. لازم به ذکر است که بعد از خواندن این مطالب، می­‌توانید در فروشگاه آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر (بیوتی سنتر تهران) از تمامی نمونه‌های اسکراب دیدن کنید.

اسکراب چیست؟

در پاسخ به این سوال که اسکراب چیست؟ باید گفت اسکراب‌ها لایه بردارهایی هستند که بافت‌­های مرده پوست را پاک می­‌کنند و سطح پوست را شفاف‌­تر و لطیف­‌تر می­‌کنند، در صورتی‌که سلول­‌های مرده از سطح پوست پاک نشوند موجب جلوگیری از گردش خون و در نتیجه باعث به‌روز آکنه و جوش می‌شوند. یک اسکراب خوب باید نرم باشد و آسیبی به پوست نرساند. معمولاً ترکیب اسکراب­‌ها به‌صورتی است که درون آن‌­ها دانه­‌های ریز گرانولی وجود دارد، این دانه‌­ها مقداری زبر هستند و همین وضعیت می‌تواند منجر به تسریع جداسازی لایه­‌های مرده پوست شود. اسکراب‌­های موجود در سطح بازار حاوی دانه­‌های جامد ریزی به نام گرانول هستند، این گرانول­‌ها می‌­توانند از جنس پلی اتیلن، هسته خرد شده انواع میوه­‌ها و یا پوست ریز شده بادام و گردو و… باشند. در ترکیب اسکراب­‌های موجود در آنلاین شاپ بیوتی سنتر می‌­توان انواع نرم­کننده‌­ها، آبرسان‌­ها و ویتامین‌­ها را مشاهده کرد. لازم است بدانید که یک اسکراب مرغوب، اسکرابی است که در آن از مواد ارگانیک و گیاهی مورد نیاز پوست استفاده شده باشد.

اسکراب

معرفی انواع اسکراب

اکنون که متوجه شدید اسکراب چیست، لازم است با انواع اسکراب نیز آشنا شوید تا هنگام خرید از فروشگاه آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر بتوانید بهترین اسکراب صورت و بدن را خریداری کنید. به طور کلی اسکراب­‌ها به دو صورت اسکراب بدن و اسکراب صورت وجود دارند و هرگز نباید این دو اسکراب را به‌جای یکدیگر استفاده کرد. نکته حائز اهمیت این است که کسانی که پوست صورت آن­ها حساس است، نباید از اسکراب‌­های دانه درشت استفاده کنند.

  • اسکراب نمک

نمک دارای مواد سم‌زدایی است که می‌تواند سم‌­های موجود در منافذ پوست را از بین ببرد و موجب گردش خون در آن ناحیه شود. اسکراب‌های نمکی دارای ذرات درشتی هستند که که برای نواحی آرنج و زانو گزینه بسیار عالی محسوب می‌­شوند.

  • اسکراب شکر

اسکراب شکر یکی از معروف­‌ترین انواع اسکراب­‌های بدن است که دارای دانه‌­های نسبتاً نرم و گردی است؛ در نتیجه لایه برداری آن­‌ها ملایم‌­تر خواهد بود. قند موجود در این نوع اسکراب موجب تسریع آبرسانی به پوست می‌شود.

[irp posts=”23886″ ]

  • اسکراب قهوه

اسکراب قهوه برای برطرف کردن سلولیت‌­های پوستی بسیار مناسب هستند.

اسکراب­های مرطوب کننده

اگر پوست حساس و خشکی دارید، این نوع اسکراب‌­ها مناسب پوست شما هستند. اسکراب جو دوسر و بادام معروف­‌ترین نوع اسکراب‌­های مرطوب‌­کننده هستند. اسکراب­‌های مرطوب­‌کننده با حفظ رطوبت پوست و آبرسانی به آن از ایجاد چین و چروک و تیرگی پوست جلوگیری کرده و موجب روشن­‌تر و سفت­‌تر شدن پوست می­‌شوند.

شوگر اسکراب چیست؟

شاید تا به حال نام شوگر اسکراب را شنیده باشید و این سوال برای شما ایجاد شود که شوگر اسکراب چیست؟ در پاسخ به سوال شوگر اسکراب چیست، باید گفت که شوگر اسکراب­‌ها با کمک دانه‌­های شکری موجود در آن‌ها، عمل لایه‌برداری را بسیار قوی­‌تر و کامل­‌تر انجام می­‌دهند و برای پوست‌­هایی مناسب هستند که به لایه‌برداری بیشتری نیاز دارند، همچنین در اسکراب‌­های ساده از دانه‌­های شکر استفاده نشده است و در نتیجه درصد لایه‌برداری آن­ها بسیار پایین­‌تر است.

در این قسمت از مطلب شوگر اسکراب چیست، لازم است به این نکته اشاره کنیم که از شوگر اسکراب­‌ها برای نواحی آرنج، زانو، پا و… استفاده می‌­شود. این نوع اسکراب، مناسب لایه‌برداری از پوست بدن است و برای پوست صورت نمی‌­توان از آن استفاده کرد.

نحوه استفاده از اسکراب

اسکراب صورت چیست؟

بعد از پاسخ­‌دهی به سوال اسکراب چیست، نوبت به توضیح انواع اسکراب صورت و بدن می­‌رسد. در این قسمت قصد داریم به سوال اسکراب صورت چیست پاسخ دهیم.

همانطور که اشاره کردیم از اسکراب­‌ها به عنوان لایه‌بردار استفاده می­‌شود. از اسکراب صورت نیز به منظور لایه‌برداری سلول‌های مرده از سطح پوست استفاده می‌­شود. در داخل اسکراب‌­های صورت ترکیبات موثری وجود دارد که موجب لایه‌برداری بافت مرده و نیز رفع آلودگی‌­های منافذ پوست خواهد شد؛ در نتیجه به کمک اسکراب صورت، پاک‌سازی پوست به صورت عمیق انجام شده و موجب تحریک تولید کلاژن می‌­شود.

اسکراب بدن چیست؟

برای آن‌که بتوانیم تعریف مناسبی از اسکراب بدن چیست؟ ارائه دهیم، لازم است نگاهی به مطالب ارائه شده داشته باشیم. همانطور که گفتیم اسکراب به معنای لایه‌برداری از بافت مرده است. از اسکراب بدن تنها می‌توان برای بدن استفاده کرد و استفاده از آن برای صورت نامناسب است. شاید جالب باشد که بدانید از اسکراب بدن به عنوان یک راه درمانی موثر برای افرادی که دچار مشکلات پوستی هستند، استفاده می­‌شود؛ چراکه اسکراب بدن با پاک‌سازی سلول­‌های مرده به متابولیسم بافت جدید کمک کرده و موجب تقویت و تغذیه پوست خواهد شد.

آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر

تونر چیست؟

ما در قسمت توضیحات اسکراب چیست، اشاره کردیم که اسکراب­ها ترکیبات لایه برداری هستند که با برداشتن بافت آسیب دیده و مرده موجب طراوت و شادابی پوست می­شوند. در این قسمت قصد داریم تعریف مناسبی از تونر ارائه دهیم تا متوجه شوید که تفاوت تونر و اسکراب چیست؟

تونرها به منظور تنظیم ph پوست، مورد استفاده قرار می‌­گیرند و برای انواع پوست‌­های چرب، خشک و یا مختلط قابل استفاده هستند. استفاده از یک تونر مناسب موجب شادابی، نرمی و تقویت پوست می­‌شود. حتما از خود می‌­پرسید تفاوت شکل ظاهری تونر و اسکراب چیست؟ تونرها در واقع مرطوب‌­کننده‌­های مایعی هستند که با فرمولاسیون مناسب خود می­‌توانند موجب احیا و تغذیه پوست شوند. بعد از شست‌وشوی صورت باید از یک تونر مناسب برای تنظیم ‏ph پوست صورت استفاده کرد.

اکنون که متوجه شدید تفاوت تونر و اسکراب چیست، قصد داریم به نحوه استفاده از اسکراب صورت و بدن بپردازیم تا بتوانید از کرم اسکراب صورت و بدن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

نحوه استفاده از اسکراب صورت

قبل از آن که نحوه استفاده از اسکراب صورت را شرح دهیم، لازم است بدانید که اگر پوست شما دچار اگزما، زگیل، تبخال، آکنه التهابی و سایر زخم­‌های پوستی است، بهتر است که از اسکراب صورت استفاده نکنید زیرا اسکراب می‌تواند شرایط پوستی شما را بدتر کند.

  • نحوه استفاده از اسکراب صورت به این شکل است که در ابتدا باید اسکراب سازگار و متناسب با پوست خود را انتخاب کنید. پوست شما ممکن است چرب، خشک، مختلط، حساس و یا نرمال باشد؛ بنابراین باید مناسب‌­ترین و بهترین اسکراب صورت را برای لایه‌برداری پوست خود انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد پوست خود را با آب ولرم بشویید.
  • مقداری از اسکراب را روی دست خود بریزید و به آهستگی با حرکت دایره‌­وار، روی سطح پوست خود بمالید. دقت کنید که اسکراب به اطراف چشم­‌های شما برخورد نکند.
  • شما می­‌توانید حداکثر تا ۳۰ ثانیه پوست خود را به آهستگی ماساژ دهید.
  • بعد از آن پوست خود را با آب ولرم به خوبی بشویید و تمام مواد اسکراب را از سطح پوست خود پاک کنید.
  • سپس می‌­توانید با شوینده مخصوص، صورت خود را بشویید.
  • از یک حوله نرم برای خشک کردن صورت خود استفاده کنید.
  • در نهایت می‌­توانید از روتین روزانه خود استفاده کنید.

برای خرید بهترین اسکراب صورت و استفاده از آن باید به موارد زیر توجه کنید:

  • اسکراب صورت باید دارای پروانه بهداشت باشد و تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی آن درج شده باشد.
  • از اسکرابی استفاده کنید که از مواد طبیعی تولید شده و پایه گیاهی داشته باشد.
  • دقت کنید که از مواد شیمیایی به هیچ عنوان در داخل اسکراب استفاده نشده باشد، همچنین اسکراب‌­ها باید عاری از هرگونه عطر و اسانس شیمیایی باشند.
  • هنگام استفاده از اسکراب به هیچ عنوان صورت را ماساژ ندهید.
  • بعد از اسکراب از تونر و پاک کننده‌­ها استفاده نکنید.
  • بعد از استفاده از اسکراب در برابر نور آفتاب قرار نگیرید و از دست­کاری جوش‌­ها و کندن آن‌­ها خودداری کنید.
  • بعد از اسکراب از انجام ورزش خودداری کنید.
  • از استفاده از لوازم آرایشی و انجام لیزر و وکس بعد از اسکراب خودداری کنید.

نحوه استفاده از اسکراب بدن

  • قبل از استفاده باید پوست بدن کاملاً تمیز باشد.
  • مقدار زیادی از اسکراب را بر روی بدن قرار داده و به آهستگی و با حرکت دایره­‌وار به مدت ۵ تا ۶ دقیقه، اسکراب را بر روی سطح پوست ماساژ دهید.
  • در نهایت پوست را با آب ولرم بشویید و با حوله نرم خشک کنید. می‌­توانید از یک مرطوب­‌کننده با بافت سبک استفاده کنید.

[irp posts=”22949″ ]

اسکراب چیست و چه فوایدی دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، اسکراب یک لایه‌بردار پوست است؛ اما در پاسخ به این سوال که اسکراب چیست و چه فوایدی دارد؟ باید به مزایای استفاده از اسکراب اشاره کرد:

  • حذف سلول­‌های آسیب دیده و بافت مرده
  • ایجاد طراوت و شادابی پوست صورت و بدن
  • افزایش گردش خون رطوبت رسانی و تغذیه پوست
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک روی پوست

سخن پایانی

مراقبت از پوست و جوان‌­سازی آن یک امر بسیار ضروری است. امروزه با وجود انواع کرم اسکراب صورت و بدن، می‌­توان به جوان­‌سازی و لایه‌برداری از پوست کمک کرد. همان‌طور که در قسمت اسکراب چیست گفتیم، اسکراب‌ها موجب لایه‌برداری سلول­‌های مرده از روی پوست می­‌شوند. پس از آن که تعریف مناسبی برای سوال اسکراب چیست؟ ارائه دادیم، به سوالاتی مانند شوگر اسکراب چیست؟ اسکراب بدن چیست؟ اسکراب چیست و چه فوایدی دارد؟ پاسخ دادیم، تا شما مخاطبان عزیز بتوانید بهترین اسکراب صورت و بدن متناسب با نیاز خود را، از بیوتی سنتر تهران یا همان فروشگاه آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر خریداری کنید. آنلاین شاپ بیوتی سنتر دارای انواع کرم اسکراب صورت و بدن است که اکنون به برخی از برندهای موجود در فروشگاه آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر (بیوتی سنتر تهران) اشاره می‌­کنیم: اسکراب لایه بردار ۷ روزه کلینیک، اسکراب گریپ فروت نیتروژنا، اسکراب لیمو و آلوئه‌ورا نیتروژنا، اسکراب لیمو و پرتقال سنت ایوز، اسکراب و ماسک صورت جو دوسر سنت ایوز و… .

در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله در خصوص اسکراب چیست؟ برای شما مخاطبان عزیز مفید واقع شده باشد و بتوانید خرید اسکراب صورت و بدن مد نظر خود را از آنلاین شاپ بیوتی سنتر انجام دهید.