Uncategorized

صفر تا صد پاک‌سازی پوست در خانه + فواید

یکی از روش‌های مؤثر در روتین مراقبت از پوست، مراحل پاک‌سازی پوست در خانه است. بسیاری از خانم‌ها برای پاک‌سازی پوست خود به مراکز تخصصی یا آرایشگاه‌ها می‌روند و بعضی‌ها هم هزینه زیادی برای این موضوع پرداخت می‌کنند. به جز هزینه بالای پاک‌سازی، اگر مرکزی که به آن می‌روید، اصول بهداشتی را کاملاً رعایت نکند، نه‌تنها پوست شما درمان نمی‌شود که ممکن است دچار عارضه‌ها و آسیب‌های غیر قابل درمان هم بشود؛ به همین دلیل شما می‌توانید پاک‌سازی پوست در خانه را یاد بگیرید و علاوه بر اینکه ریسک مراجعه به کلینیک غیربهداشتی را متحمل نشوید، در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی کنید. در این مقاله پاک‌سازی پوست در خانه را به شما آموزش می‌دهیم.

 

پاک‌سازی پوست در خانه چیست؟

به‌طورکلی پاک‌سازی پوست شامل روش‌های مراقبت از پوست است که سه هدف عمده را پیگیری می‌کنند. اول اینکه در نتیجه پاک‌سازی صورت در خانه یا در مراکز تخصصی، سلول‌های مرده پوست حذف شده و پوست لایه‌برداری می‌شود. درواقع زمانی که بدن سلول‌های جدیدی را جایگزین می‌کند، باید سلول‌های مرده پوست به شکلی جدا شوند. با این کار پوست شما شادابی و جوانی خودش را بازمی‌یابد.

پاک‌سازی پوست در خانه هدف دیگری هم دارد که آن هم از بین بردن چربی‌های اضافی و آلودگی‌هایی است که در طول روز روی پوست باقی مانده‌اند. اگر این آلودگی‌ها به‌درستی پاک‌سازی نشوند، منافذ روی پوست بسته شده و دچار جوش می‌شوید. البته باید به یاد داشته باشید که نباید بیش از اندازه چربی پوست را پاک‌سازی کنید؛ چراکه این کار به رطوبت پوست شما ضرر می‌رساند.

هدف سوم از مراحل پاک‌سازی پوست در خانه این است که با مراحلی مانند بخور دادن و ماساژ، خون‌رسانی را در پوست بیشتر کنید. به‌علاوه با استفاده از یک سری مواد طبیعی، مواد مورد نیاز پوست و رطوبت پوست را تأمین کنید. خلاصه اینکه پاک‌سازی پوست در خانه سبب می‌شود بافت، رنگ و قوام پوست بهتر شده و پوستی جوان‌تر و سالم‌تر داشته باشید.

شیوه پاک‌سازی پوست در خانه

فواید پاک‌سازی پوست

پاک‌سازی بر مبنای از بین بردن لایه مرده پوست و آلودگی‌های عمقی انجام می‌شود، اما مزایای زیادی برای سلامت پوست دارد. از جمله مهم‌ترین فواید پاک‌سازی پوست عبارت‌اند از:

  • بهبود گردش خون، ببود تنفس پوست و تغذیه سلولی پوست
  • درمان و به تعویق انداخته نشانه‌های پیری پوست
  • درمان جوش و آکنه‌های زیرپوستی و ایجاد پوستی صاف و نرم

[irp posts=”26048″ ]

نحوه پاک‌سازی پوست در خانه

پاک‌سازی پوست در خانه شامل هفت مرحله کلی است که در این مقاله با هم بررسی می‌کنیم. در پاک‌سازی پوست، پوست شما تمیز می‌شود، سلول‌ها بازسازی و تحریک شده و مراحل آب‌رسانی و تغذیه پوست انجام می‌شود. درنهایت شما پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر خواهید داشت. جالب است بدانید با پاک‌سازی پوست، شما می‌توانید تأثیرات استرس را بر پوست کاهش دهید و به بهبود و زیبایی و جوانی پوست کمک کنید. احساس خوب ماساژ صورت در یک سالن زیبایی می‌تواند حس خوبی باشد اما اینکه بدانید خودتان در خانه چطور این کار را انجام دهید، قطعاً ارزشش را دارد. در ادامه 7 مرحله پاک‌سازی پوست در خانه را با هم بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

مرحله 1: تمیز کردن پوست

پیش از شروع پاک‌سازی پوست، هر نوع آلودگی و آرایش و محصول دیگر را از روی پوست‌تان تمیز کنید. برای این کار می‌توانید از دستمال‌های مرطوب یا آب‌های پاک‎کننده آرایش استفاده کنید. درنهایت با استفاده از یک پاک‌کننده با پایه روغنی به‌آرامی سطح پوست را از مواد ماندگاری مانند ریمل یا کرم پودر تمیز کنید. برای این کار حتی کوچک‌ترین ذرات روی پوست را هم باید تمیز کنید. درنهایت با یک فوم یا شوینده مناسب پوست، پوست صورت را بشویید.

 

مرحله 2: لایه‌برداری

در دومین گام پاک‌سازی پوست در خانه با یک اسکراب ملایم سلول‌های مرده روی پوست را تمیز کرده و سعی کنید پوست را صاف و درخشان کنید. کافی است به اندازه یک نخود از اسکراب را برداشته و با حرارت دورانی برای 30 ثانیه روی صورت و گردن ماساژ دهید. درنهایت اسکراب را با آب ولرم بشویید. دقت کنید که اطراف بینی و چانه حتماً کاملاً تمیز شده و جوش‌های سرسیاه و آلودگی‌ها از روی پوست زدوده شوند. اسکراب نرم کننده آووکادو و عسل سینت ایوز از بهترین اسکراب‌های موجود است که با لایه برداری و از بین بردن سلول‌های مرده موجب پاکسازی منافذ پوست می‌شود.

[irp posts=”24278″ ]

مرحله 3: ماساژ صورت

بدون ماساژ پاک‌سازی پوست در خانه کامل نخواهد بود. به علاوه ماساژ یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های ماجراست. در این مرحله گردش خون در پوست بیشتر شده و عملکرد ماهیچه‌ها بهتر می‌شوند. ماساژ صورت سبب سفت‌تر شدن پوست و درخشان‌تر شدن آن می‌شود. کمی از کرم یا روغن ماساژ صورت را برداشته و از وسط پیشانی شروع کنید و به سمت گیجگاه‌ها حرکت کنید. سپس در ادامه دو طرف بینی و گونه‌ها را ماساژ دهید.

نحوه پاک‌سازی پوست در خانه

در پایان لب‌ها، چانه و فک را ماساژ دهید. ماساژ گردن را فراموش نکنید. با انگشتان دست گردن را از پایین به سمت بالا ماساژ دهید. ماساژ را تا 10 دقیقه ادامه دهید و درنهایت صورت‌تان را با آب بشویید. برای ماساژ صورت از هر دو دست و نوک انگشتان استفاده کنید و پوست را با حرکات دورانی به سمت بالا و بیرون ماساژ دهید. به‌هیچ‌عنوان ماساژ را به سمت پایین و به‌صورت رفت و برگشتی انجام ندهید؛ چراکه این کار درنهایت سبب آسیب رساندن به پوست می‌شود. با توجه به اینکه جاذبه زمین به سمت پایین است، ماساژ همیشه باید به سمت بالا انجام شود که درنهایت پوست سفت و محکم شود؛ درحالی‌که ماساژ به سمت پایین سبب شل‌تر شدن پوست و افتادگی آن می‌شود.

 

مرحله 4: بخور گرم

در این مرحله از شیوه پاک‌سازی پوست در خانه زمان آن است که منافذ پوست را تمیز کنید. بعد از لایه‌برداری پوست و ماساژ زمان بخور دادن صورت است. این کار سبب باز شدن منافذ مسدود‌شده پوست می‌شود و ترتیبی می‌دهد محصولات بعدی بهتر جذب پوست شوند. گرمای ملایم بخور هم برای پوست مناسب است؛ چراکه سبب آرامش و مرطوب شدن آن می‌شود.

برای بخور صورت می‌توانید از دستگاه بخور گرم استفاده کنید یا اینکه در یک قابلمه آب بریزد و چشمانتان را با چشم‌بند بپوشانید و صورت‌تان را روی بخار بگیرید. 5 تا 10 دقیقه صورت را بخور دهید و بعد سرتان را با حوله بپوشانید تا مطمئن شوید گرما خارج نمی‌شود. هر زمان که به هوای تازه نیاز داشتید، حوله را کنار بزنید و هوای تازه تنفس کنید. می‌توانید اسانس‌های اضافی مانند اسطوخودس یا اسانس گل سرخ هم به آب اضافه کنید تا بخور عطر و خاصیت بیشتری داشته باشد. به یاد داشته باشید بخور دادن پوست برای پاک‌سازی پوست‌های چرب و مستعد آکنه بسیار مفید است. تمیز کردن منافذ پوست برای درمان جوش سرسیاه و جلوگیری از بروز جوش سرسفید بسیار مفید است.

 

مرحله 5: ماسک پاک‌سازی صورت

بعد از بخور پوست شما به تغذیه و رطوبت‌رسانی نیاز دارد. برای این کار می‌توانید از ماسک‌ها استفاده کنید. ماسک صورت مورد علاقه و مناسب پوست‌تان را بزنید و در طول استراحت پوست‌ خود را برای مدتی استراحت بدهید. همچنین می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی موجود در منزل ماسک صورت متناسب با پوست‌تان را خودتان آماده کنید؛ برای مثال با جو دو سر و آووکادو می‌توانید ماسکی مناسب برای پوست‌های چرب آماده کنید. برای پوست خشک شما به ترکیب موز و عسل نیاز دارید. برش‌های سرد خیار را روی چشم‌های خود گذاشته و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. در پایان پوست را بشویید.

[irp posts=”29308″ ]

 

مرحله 6: تونر

استفاده از تونر بخشی از روتین مراقبت از پوست است که در پاک‌سازی پوست بسیار اهمیت دارد. حالا که پوست شما مواد مغذی را از ماسک جذب می‌کند، استفاده از تونر برای بستن منافذ بسیار مفید است. همچنین این مرحله برای پوست‌هایی که دچار آکنه می‌شوند، مفید است. برای استفاده از تونر یک تکه پنبه بردارید و کمی تونر روی آن بریزید و با مالش ملایم تونر روی سطح پوست، منافذی را که موقع بخور باز شده‌اند دوباره ببندید. با این کار پوست شما تمیزتر، براق‌تر و شفاف‌تر می‌شود.

آموزش مراحل پاک‌سازی پوست در خانه

مرحله 7: مرطوب‌کننده

آخرین مرحله پاک‌سازی پوست در خانه استفاده از یک مرطوب‌کننده است. تمیز کردن پوست و بخور دادن آن سبب خشکی پوست می‌شود؛ پس استفاده از یک مرطوب‌کننده مناسب اقدامی هوشمندانه برای جبران این خشکی است. با این کار پوست را آب‌رسانی کرده و سبب بازگشت رطوبت ازدست‌رفته می‌شوید. ابتدا مطمئن شوید دستانتان را تمیز باشند. سپس به‌کمک نوک انگشتان مرطوب‌کننده را روی پوست بمالید و پخش کنید. کرم را روی صورت و گردن ماساژ دهید. اگر این مراحل را در شب انجام می‌دهید، می‌توانید در کنار آن از کرم دور چشم هم استفاده کنید. در صورتی که این کار را در روز انجام می‌دهید، استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.یکی از بهترین محصولات موجود در بازار آبرسان 100 ساعته کلینیک است.

[irp posts=”22673″ ]

در این مقاله یاد گرفتید چطور پاک‌سازی پوست در خانه را خودتان انجام دهید و با این آموزش از پرداخت هزینه‌های گزاف به سالن‌های زیبایی و همچنین صرف وقت برای رسیدن به این سالن‌ها راحت می‌شوید. به یاد داشته باشید تمام مراحل را به‌دقت انجام دهید و تمام نکاتی را که عنوان شد رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *