Uncategorized

کلاژن‌سازی پوست چیست؟ + معرفی روش‌های کلاژن‌سازی پوست با مواد طبیعی

نحوه کلاژن‌سازی پوست ممکن است به نظر ساده باشد، اما انجام همین راهکار ساده می‌تواند به پوست صورت شما کمک کند تا بسیار جوان‌تر به نظر برسد. پوست شاداب سبب می‌شود شما احساس جوانی بیشتری داشته باشید و اعتمادبه‌نفس شما را بالا می‌برد. وقتی سطح کلاژن پوست بالا باشد، پوست نرم، صاف و شاداب می‌شود. کلاژن به سلول‌های پوست کمک می‌کند تا خود را بازسازی و ترمیم کنند.

با افزایش سن افراد، تغییر در ساختار کلاژن رخ می‌دهد که پیوند بین لایه‌های مختلف پوست را ضعیف می‌کند. همچنین با بالا رفتن سن، بدن انسان کمتر کلاژن تولید می‌کند و کیفیت کلاژن در بدن کاهش می‌یابد. این امر می‌تواند سبب ایجاد مشکلاتی برای پوست شما شود:

  • از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست و سایر بافت‌های بدن
  • ایجاد خطوط، چین و چروک و شلی در پوست
  • سفتی مفصل

 

کلاژن‌سازی پوست چیست؟

کلاژن یکی از محبوب‌ترین پروتئین‌های موجود در بدن است و در تاندون‌ها، رباط‌ها و سایر قسمت‌های بدن وجود دارد. این ماده سبب می‌شود بافت‌های بدن در کنار هم قرار گیرند و درنتیجه استحکام استخوان‌های بدن بیشتر شود. زمانی که میزان کلاژن در بدن به اندازه کافی باشد، سلول‌های بدن قوی و جوان به نظر می‌رسند.

کلاژن‌سازی پوست صورت

با افزایش سن، بدن ما کلاژن‌سازی خود را از دست می‌دهد؛ به همین دلیل چین و چروک‌ها ظاهر شده و پوست ما را پیرتر نشان می‌دهند. کلاژن یکی از آن چیزهایی است که واقعاً نمی‌توانید چیزی را جایگزین آن در بدن کنید؛ از این‌رو کلاژن‌سازی پوست برای رسیدن به پوستی جوان و صاف لازم است! با استفاده از کلاژن می‌توانید پوست خسته خود را حجیم کنید؛ درنتیجه پوست خشک شاداب‌تر می‌شود و ظاهری جوان‌تر به دست می‌آورید.

کلاژن‌سازی پوست به شما این امکان را می‌دهد تا هنگام بیرون رفتن برای پوشاندن حلقه‌های تیره و چین و چروک از کرم بی‌نیاز باشید به پوست خود آب‌رسانی مناسب را بدهید.

الاستین نوع دیگری از مواد ضروری بدن است که در نقاطی از بدن که منقبض می‌شوند مانند شریان‌ها و ریه‌ها یافت می‌شوند. الاستین و کلاژن هر دو برای سلامت و زیبایی پوست ضروری هستند و علاوه بر زیبا شدن پوست سبب استحکام آن نیز می‌شوند. نکته جالب درباره کلاژن این است که هرچه کلاژن بیشتری داشته باشید، بدن شما قادر به تولید و نگهداری بیشتر کلاژن است. برای یافتن راه‌هایی که بتوانید به‌طور طبیعی از تولید کلاژن بدن خود حمایت کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

 

انواع مختلف کلاژن

فقط یک نوع کلاژن در بدن وجود ندارد. درواقع بدن ما حدود 28 نوع مختلف کلاژن می‌سازد که بیشتر آن‌ها از ساختارهای بلند و نازکی به نام فیبریل ساخته شده‌اند که قوی و انعطاف‌پذیر هستند. تفاوت بین این کلاژن‌ها در نحوه گروه‌بندی مولکول‌ها، سلول‌های آن‌ها و محل استفاده از کلاژن است. در اینجا پنج نوع اصلی کلاژن وجود دارد که بر اساس عملکردهای متمایز آن‌ها گروه‌بندی می‌شوند:

  • نوع I: 90 درصد کلاژن بدن ما را این کلاژن پوست تشکیل می‌دهد و به پوست، استخوان‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها ساختار می‌دهد.
  • نوع ll: این کلاژن در غضروف الاستیک یافت می‌شود و از مفاصل ما حمایت می‌کند.
  • نوع III: کلاژن نوع سوم در ماهیچه‌ها، شریان‌ها و اندام‌ها یافت می‌شود.
  • نوع IV: این نوع کلاژن در لایه‌های پوست ما یافت می‌شود.
  • نوع V: این کلاژن در قرنیه، برخی لایه‌های پوست، مو و جفت یافت می‌شود.

انواع مختلف کلاژن

کلاژن‌سازی پوست چه کمکی به پوست می‌کند؟

در ابتدا بهتر است بدانید کلاژن چگونه به سلامت پوست کمک می‌کند. کلاژن یک پروتئین فیبری قوی و مقاوم در برابر کشش است که استحکام کششی بافت‌ها را فراهم می‌کند و فراوان‌ترین پروتئین در بدن انسان است. کلاژن ماده اصلی تشکیل‌دهنده تاندون‌ها و رباط‌هاست و کمبود آن در بدن به شکل پیری پوست آشکار می‌شود.

کلاژن پروتئینی قوی است که بدن ما به‌طور طبیعی آن را تولید می‌کند. این در واقع فراوان‌ترین پروتئین ساختاری ماست که یک سوم پروتئین بدن ما را تشکیل می‌دهد و به معنای این است که چارچوب اصلی سلول‌ها و بافت‌های ما هستند که ساختار، استحکام و پشتیبانی را در سراسر بدن ما فراهم می‌کنند و مانند چسبی همه چیز را در کنار هم نگه می‌دارند.

به این ترتیب در بسیاری از ساختارهای اصلی ما از جمله پوست، مو، استخوان‌ها، تاندون‌ها، رباط‌ها، رگ‌های خونی، غضروف و بافت‌های بدن نقش کلیدی ایفا می‌کنند. کلاژن پر از اسیدهای آمینه است که برای عملکرد طبیعی بدن ما بسیار مهم هستند. میزان مناسب کلاژن مفاصل ما را سالم نگه می‌دارد، از کلیه‌های ما محافظت می‌کند، به بهبود سیستم عروقی بدن کمک کرده و به لخته شدن خون کمک می‌کند.

 

منابع حاوی کلاژن کدام‌اند؟

منابع غذایی کلاژن و غذاهایی که به تولید کلاژن کمک می‌کنند، جزء افزودنی‌های عالی به رژیم غذایی شما هستند. مصرف غذاهایی که سبب تولید کلاژن می‌شوند می‌توانند سلامت و عملکرد شما را بهبود بخشند. غذاهای حاوی کلاژن می‌توانند به بهبود سطح کلاژن‌سازی پوست شما کمک کنند، اما از آنجا که بدن شما نیز کلاژن می‌سازد، مصرف غذاهایی که از این فرآیند پشتیبانی می‌کنند، نتیجه بهتری دارد.

مواد مغذی که از تولید کلاژن حمایت می‌کنند عبارت‌اند از ویتامین C، گلیسین، روی، گوگرد، مس و آنتی‌اکسیدان‌ها. در ادامه مطلب درباره غذاهایی که از سطح کلاژن سالم در بدن شما حمایت می‌کنند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ژل آلوئه‌ورا

مردم معمولاً از ژل آلوئه‌ورا برای درمان پوست پس از آفتاب‌سوختگی یا کاهش جوش صورت استفاده می‌کنند. ژل آلوئه‌ورا به رشد سلول‌هایی کمک می‌کند که برای پوست مفید هستند. افراد می‌توانند از محصولات حاوی آلوئه‌ورا به‌عنوان کرم یا ژل موضعی یا مکمل مصرفی برای کلاژن‌سازی پوست استفاده کنند.

کلاژن‌سازی پوست با مواد طبیعی

جینسینگ

گیاهی پر از فواید برای سلامتی پوست شماست. محققان در یک مطالعه قدیمی در سال 2012 دریافتند جینسینگ میزان کلاژن را در جریان خون افزایش می‌دهد. نتایج یک بررسی آزمایشگاهی در سال 2020 نشان می‌دهد جینسینگ قرمز ممکن است سفتی فیبروبلاست‌ها و بخشی از ساختار کلاژن را کاهش دهد. محققان به این نتیجه رسیدند که جینسینگ ممکن است به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک کند. مردم می‌توانند از جینسینگ در چای و مکمل‌ها استفاده کنند.

آنتی‌اکسیدان

آنتی‌اکسیدان‌ها نیز در کلاژن‌سازی پوست مفید هستند و به محافظت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد (مولکول‌هایی هستند که بدن در طول متابولیسم تولید می‌کنند) کمک می‌کنند. قرار گرفتن بدن در معرض مواد شیمیایی، مانند مواد موجود در دود تنباکو می‌تواند رادیکال‌های آزاد را وارد بدن کند. آنتی‌اکسیدان‌های مختلف ممکن است به محافظت و جوان‌سازی پوست کمک کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها در بسیاری از غذاهای گیاهی وجود دارند.

نور درمانی

درمان با نور قرمز و سایر انواع نور درمانی ممکن است رشد کلاژن‌سازی پوست را افزایش دهد و چین و چروک و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد. درواقع باید گفت نور قرمز درمانی ممکن است راهی سریع و ایمن برای افزایش کلاژن در پوست باشد. بسیاری از متخصصان پوست نور درمانی را ارائه می‌دهند، اما تجهیزات برای استفاده از روش‌های خانگی نیز در دسترس هستند.

 

آبگوشت استخوان گاو

برش‌های سفید گوشتی که بافت‌های همبند دارند، احتمالاً حاوی کلاژن هستند. آبگوشت استخوان گاو خانگی ساخته شده با استخوان‌های گوشت گاو و بافت‌های همبند با کیفیت بالا می‌تواند کلاژن، گلوکزامین، کلسیم، منیزیم، گلیسین، فسفر، اسیدهای آمینه، کندرویتین و سایر مواد مغذی را فراهم کند که از لایه‌های کلاژن سالم پشتیبانی می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد درست کردن آبگوشت ممکن است بهترین گزینه برای دریافت مواد مفید در آن باشد.

کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی است که از تولید کلاژن حمایت می‌کند. این‌ها شامل ویتامین C و سولفورافان است. یک فنجان بروکلی حاوی دوز توصیه شده ویتامین C بوده که یک ماده مغذی در تولید کلاژن است. بروکلی همچنین حاوی سولفورافان است؛ یک ترکیب غنی از گوگرد که از تولید کلاژن پشتیبانی می‌کند.

فلفل دلمه‌ای قرمز

فلفل دلمه‌ای قرمز یکی دیگر از سبزی‌های سرشار از ویتامین C است که به تولید کلاژن کمک می‌کند. درواقع فلفل دلمه‌ای قرمز حاوی 190 میلی‌گرم ویتامین C در یک فنجان فلفل خام و خرد شده است. این درمجموع 211 درصد از ویتامین C توصیه شده روزانه شماست. همچنین فلفل دلمه‌ای قرمز حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که ممکن است از تولید کلاژن مانند کاروتنوئیدها مانند لیکوپن، بتا کاروتن، لوتئین و زآگزانتین پشتیبانی کند.

گوجه‌فرنگی

یکی از خوراکی‌های که به کلاژن‌سازی پوست کمک می‌کند گوجه‌فرنگی است، گوجه‌فرنگی غنی از ویتامین C است که به تولید کلاژن کمک می‌کند. با 24.7 میلی‌گرم در هر فنجان گوجه‌فرنگی خردشده 27 درصد از توصیه روزانه برای دریافت ویتامین C است. گوجه‌فرنگی همچنین حاوی لیکوپن است که یک آنتی‌اکسیدان بسیار مغذی محسوب می‌شود که به کلاژن‌سازی پوست و مبارزه با سرطان کمک می‌کند.

سیب‌زمینی‌های شیرین

سیب‌زمینی شیرین سرشار از ویتامین C و دوستدار پوست است که به تولید کلاژن پوست کمک می‌کند. سیب‌زمینی شیرین همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین مفید برای سلامت پوست تبدیل می‌کند. این گیاه حاوی 1730 میکروگرم ویتامین A و 3/35 میلی‌گرم ویتامین C مرکبات است.

لیمو، لیموترش، پرتقال، گریپ‌فروت، تنگلو و نارنگی مملو از ویتامین C و مواد شیمیایی گیاهی هستند که کلاژن و سلامت پوست را تقویت می‌کنند؛ برای مثال پرتقال یکی از محبوب‌ترین مرکبات و منبع بسیار خوبی از ویتامین C است که در یک وعده به مقدار توصیه‌شده در روز تقسیم می‌شود.

گوشت‌های اندام

گوشت اندام یک منبع غنی از مواد مغذی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. گوشت اندام شامل جگر و قلوه بوده که حاوی کلاژن نوع I در دوز غلیظ هستند. کلاژن را در اندام‌هایی از جمله قلب و مغز هم می‌توان یافت که معمولاً در منوی بسیاری از افراد وجود ندارد؛ با این‌ حال می‌توان کلاژن را در پوست، استخوان‌ها و رباط‌های حیوانات نیز پیدا کرد که در رژیم‌های غذایی رایج‌تر است. جگر گاو حاوی 5620 میکروگرم ویتامین است که به تولید کلاژن‌سازی پوست کمک می‌کند.

تخم‌مرغ

سفیده تخم‌مرغ به میزان زیادی اسیدآمینه به نام پرولین دارد که برای تولید کلاژن نیاز است. همچنین حاوی گلیسین هستند که یکی دیگر از اسیدهای آمینه مهم برای تولید کلاژن است. زرده تخم‌مرغ حاوی و کولین است که به گلیسین تبدیل شده و سبب تولید کلاژن می‌شود.

بوقلمون

گوشت بوقلمون یکی از غذاهای لازم برای سنتز کلاژن است و حاوی مقدار زیادی اسیدآمینه لیزین بوده که یک اسیدآمینه ضروری است که باید از طریق رژیم غذایی به دست آورید؛ زیرا بدن شما آن را نمی‌سازد و به تولید کلاژن کمک می‌کند. گوشت بوقلمون همچنین حاوی ماده مغذی است که برای تولید کلاژن به گلیسین تبدیل می‌شود.

ماهی و غذای دریایی

ماهی و غذاهای دریایی حاوی کلاژن و مواد مغذی هستند که سطح کلاژن سالم دارند. کلاژن موجود در ماهی در استخوان‌ها، پوست و فلس‌ها پیدا می‌شود؛ بنابراین با برش‌هایی در پوست ماهی می‌توان به کلاژن آن دست پیدا کرد. همچنین می‌توانید ماهی را با استخوان‌های آن مانند ساردین و کنسروی ماهی آزاد خریداری کنید.

توت‌ها

توت‌ها سرشار از ویتامین C هستند که به تولید کلاژن کمک می‌کنند. توت در مقایسه با پرتقال از نظر وزنی ویتامین C بیشتری با 58.8 میلی‌گرم در 100 گرم دارد. تمشک، زغال‌اخته و شاه‌توت همچنین ویتامین C فراوانی را همراه با مواد مغذی گیاهی که از پوست حمایت می‌کنند، می‌سازند.

ترک سیگار

دلیل دیگری برای ترک عادت کشیدن سیگار وجود دارد و آن کمک به کلاژن‌سازی پوست است. سیگار نه‌تنها به ریه‌های شما آسیب می‌زند، بلکه با ایجاد چین و چروک و لکه‌دار شدن پوست صورت شما را پیر می‌کند. سیگار کشیدن کلاژن و سایر محصولات پوست را از بین می‌برد و پوست را چروکیده می‌کند.

فواید کلاژن‌سازی پوست

فواید کلاژن‌سازی پوست

کلاژن نقش مهمی در جوان نگه‌داشتن پوست صورت دارد. کلاژن، استحکام، خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون را فراهم می‌کند که همگی سبب ایجاد پوستی کاملاً جوان می‌شوند. این موارد به پوست شما کمک می‌کند تا شاداب به نظر برسد:

  1. کلاژن برای آب‌رسانی پوست مفید است

پپتیدهای کلاژن، ساختار هیدراتاسیون خاصی دارند؛ بنابراین فاکتور مرطوب‌کننده در پوست شما افزایش می‌یابد و رطوبت مورد نیاز پوست را تأمین می‌کند. پوست هیدراته، پوستی سالم با صافی و درخشندگی مشخص است.

[irp posts=”22673″ ]

  1. کلاژن به خاصیت ارتجاعی پوست کمک میکند

کلاژن به‌عنوان پروتئین اصلی از بافت‌های بدن حمایت می‌کند و به پوست اجازه می‌دهد خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند. به این ترتیب پوست شما خیس و فرسوده به نظر نمی‌رسد. مطالعه‌ای که روی 69 زن که روزانه در معرض کلاژن قرار می‌گرفتند، بهبود قابل‌توجهی در قابلیت ارتجاعی پوست در مقایسه با گروهی از زنانی که در معرض کلاژن نبودند، نشان داد.

  1. کلاژن با پیری مبارزه میکند

به یاد داشته باشید، کلاژن یک ماده ضد پیری است که در تحقیقات تأثیر آن ثابت شده است. با افزایش سن بدن شما به‌مرور زمان کلاژن کمتری تولید می‌کند که این کاهش کلاژن سبب خشکی پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود؛ بنابراین هرچه کلاژن بیشتری در پوست خود داشته باشید، احتمال ایجاد چین و چروک روی پوست کمتر می‌شود.

  1. کلاژن سبب افزایش جریان خون در پوست میشود

کلاژن جزء حیاتی رگ‌های خونی است که از طریق عروق قوی و انعطاف‌پذیر می‌تواند جریان خون خوبی را در پوست تضمین کند که درنهایت همان چیزی است که پوست شما برای حفظ ویژگی‌های سالم خود به آن نیاز دارد.

  1. کلاژن‌سازی پوست به بهبود زخم کمک میکند

کلاژن نقش مهمی در بهبود زخم دارد. کلاژن فیبروبلاست‌ها را به محل زخم جذب می‌کند. فیبروبلاست‌ها شایع‌ترین سلول‌هایی هستند که در بافت‌های بدن یافت می‌شوند. اساساً کلاژن پتانسیل زیادی برای توقف خونریزی، جذب سلول‌های پوست به بستر زخم و تحریک تشکیل رگ‌های خونی جدید دارد. کلاژن همچنین می‌تواند بدون تحریک پوست یا ایجاد رشد باکتری در زخم‌ها باقی بماند.

[irp posts=”23780″ ]

سطح کلاژن ما در جوانی در بالاترین حد خود قرار دارد؛ با این حال همان‌طور که ما بالغ می‌شویم تولید کلاژن به‌طور طبیعی کند می‌شود. در اوایل دهه 20 سالگی سطح کلاژن بدن ما هر سال حدود 1 درصد کاهش می‌یابد. از آن به بعد بدن ما به‌سادگی قادر به جایگزینی کلاژنی که از دست می‌دهیم به همان سرعتی که تجزیه می‌شود، نیست. فیبرهای کلاژن نیز نازک‌تر و ضعیف‌تر می‌شوند؛ بنابراین نحوه کلاژن‌سازی پوست با مواد طبیعی و محصولات بهداشتی بسیار مهم است.

کرم کلاژن‌سازی پوست

آیا کرم کلاژن‌سازی پوست کاربردی است؟

کرم‌های کلاژن اغلب بیشتر به‌عنوان مرطوب‌کننده عمل می‌کنند و می‌توانند همراه با سایر محلول‌های مراقبت از پوست به‌منزله بخشی از یک ماده ضد پیری کامل استفاده شوند. از آنجا که کلاژن مولکولی بسیار بزرگ است، درصورت استفاده موضعی، در نفوذ به سطح پوست مشکل دارد. استفاده از کلاژن روی پوست ممکن است سبب افزایش مقدار کلاژن در پوست شود. در ادامه موادی که سبب افزایش یا جلوگیری از تجزیه کلاژن می‌شوند، بیان شده‌اند:

بر اساس تحقیقات پزشکی رتینول (ویتامین الف) با مسدود کردن فعالیت آنزیم‌های خاصی در پوست کلاژن را حرکت می‌دهد. ویتامین C از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

روغن گلرنگ یکی از موادی است که سبب کلاژن‌سازی می‌شود. همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 است و با جلوگیری از تخریب کلاژن به لیفت و حفظ پوست کمک می‌کند.

کرم کلاژن ساز پوست را می‌توان در همه انواع پوست، از جمله پوست‌های چرب یا حساس استفاده کرد. کرم کلاژن ساز معمولاً در کنار سایر مواد بهداشتی استفاده می‌شود. همان‌طور که قبل از مصرف هر محصول جدیدی آن را تست می‌کنید، بهتر است قبل استفاده از این کرم، تست لازم را انجام دهید. در ادامه شما را با فواید کرم کلاژن‌ساز آشنا می‌کنیم:

  • کرم کلاژن ساز پوست هیدراتاسیون را افزایش میدهد: وقتی از کرم دور چشم کلاژن یا کرم صورت کلاژن استفاده می‌کنید، مقداری رطوبت و آب‌رسانی مورد نیاز پوست شما را تأمین می‌کند.
  • کرم کلاژن‌ساز با اسکار آکنه مبارزه می‌کند: اسکار آکنه در اثر آسیب کلاژن در پوست ایجاد می‌شود. استفاده از کرم کلاژن می‌تواند تولید این پروتئین حیاتی را تسریع کند که به تسریع ترمیم بافت منجر می‌شود.
  • کرم کلاژن‌ساز آسیب‌های پوستی را کاهش می‌دهد: اشعه‌ UV شدید می‌تواند تولید کلاژن پوست شما را مختل کند. برای حفظ یکپارچگی پوست، یک کرم کلاژن به ارتقای سطح سالم این پروتئین کمک می‌کند.

 

بهترین روش‌های کلاژن‌سازی پوست صورت با مواد طبیعی در خانه

انتخاب محصولات مراقبت از پوست مناسب تنها راه افزایش سطح کلاژن نیست. در اینجا چند نکته و ترفند ساده وجود دارد که می‌توانید برای تقویت کلاژن‌سازی پوست در خانه و زندگی روزمره خود داشته باشید.

  • ماساژ صورت

یک کار ساده هم می‌تواند پوست را تقویت کرده و هم سبب تولید کلاژن شود. ماساژ آرام ماهیچه‌ها در طول روز می‌تواند خون را تقویت کند و پوست را شاداب و جوان‌تر نشان دهد. برای این کار می‌توانید فشار متوسط (نه سنگین) با حرکات دایره‌ای در امتداد گونه‌ها، چانه و پیشانی اعمال کنید.

کلاژن‌سازی پوست صورت در خانه

ماساژ پوست صورت می‌تواند به تحریک تولید کلاژن و تقویت حافظه عضلانی کمک کند. اگر ماهیچه‌های صورت شما تونر باشد، سفت شدن پوست را بهتر حفظ می‌کنند و خون بیشتری در اطراف پوست گردش کرده و به داشتن پوستی درخشان کمک می‌کند.

 

  • کلاژن و اسید هیالورونیک

از اسید هیالورونیک اغلب در کنار کلاژن صحبت می‌شود، اما چگونه آن‌ها به هم مرتبط هستند؟ اسید هیالورونیک درواقع اسید نیست، اما مانند کلاژن به‌طور طبیعی در بدن تولید و اغلب در محصولات مراقبت از پوست مصرف می‌شود. اسید هیالورونیک یک مرطوب‌کننده است؛ به این معنا که توانایی حفظ رطوبت داشته و نقشی کلیدی در آب‌رسانی پوست دارد. اسد هیالورونیک کاملاً مشابه کلاژن است؛ زیرا با افزایش سن، اسید هیالورونیک کمتری تولید می‌کنیم و سبب می‌شود پوستمان سفت خشک و کدر به نظر برسند و خطوط روی آن نمایان شوند.

اسید هیالورونیک به اتصال آب به کلاژن کمک می‌کند و آن را در پوست به دام می‌اندازد که درنهایت سبب می‌شود پوست حجیم‌تر، خشک‌تر و هیدراته‌تر به نظر برساند. از آنجا که پوست بالغ ممکن است خشک باشد، مهم‌تر است به‌دنبال محصولات مراقبت از پوست با کلاژن و اسید هیالورونیک باشید که می‌توانند پوست را عمیقاً آب‌رسانی کنند.

 

  • هیدراته بمانید

نوشیدن آب زیاد همیشه ایده خوبی برای دفع سموم و شفاف نگه داشتن پوست است. هیدراته نگه داشتن پوست همچنین به ایجاد سد پوستی برای از دست دادن آب کمک می‌کند. کلاژن قادر به اتصال به آب است و می‌تواند به‌طور طبیعی پوست را حالت دهد تا به حفظ سطح رطوبت کمک کند و پوستی روشن‌تر و یکدست‌تر داشته باشید.

 

نحوه استفاده از کلاژن برای پوست

تغییر روتین مراقبت از پوست راهی آسان برای تحریک تولید کلاژن در پوست است. هنگام گرفتن یک رژیم جدید مراقبت از پوست مهم است که آن را به‌آرامی مصرف کنید. برای شروع با یک محصول هدفمند شروع کنید، مراقب باشید که دستورالعمل‌های محصول را دنبال کرده و طبق آن مصرف کنید. به یاد داشته باشید هنگام امتحان محصولات جدید به‌خصوص اگر پوست حساسی دارید حتماً آن‌ها را تست کنید.

 

سخن پایانی

هنگامی که بدن ما پیر می‌شود و کلاژن کمتری تولید می‌کنیم، پوست ما نازک‌تر، خشک‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شود. این همان چیزی است که منجر به ایجاد چین و چروک و خطوط ریز روی سطح پوست می‌شود. کلاژن کلمه‌ای کلیدی در دنیای مراقبت از پوست است. با این حال، با وجود افزایش بسیار زیاد محصولات کلاژن‌ساز پوست در سال‌های اخیر، بسیاری از مردم واقعاً نمی‌دانند این کلاژن چیست، چه کاری در بدن انجام می‌دهد یا حتی برای شما مفید است یا خیر.

کلاژن حدود 80 درصد از پوست ما را تشکیل می‌دهد. همراه با الاستین (پروتئین دیگر) به پوست ما قدرت می‌بخشد و برای حفظ خاصیت ارتجاعی حیاتی است. کلاژن که تا حد زیادی در لایه میانی پوست وجود دارد، فواید زیادی برای پوست ما دارد و آن را سفت، چاق و انعطاف‌پذیر نگه می‌دارد. همچنین در فرایند بازسازی طبیعی پوست ما ضروری است، سلول‌های قدیمی پوست را از بین می‌برد و راه را برای سلول‌های جدید باز می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *