راهنمای خرید, مراقبتی و بهداشتی

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب + آموزش نحوه صحیح استفاده از ضدآفتاب

فرقی نمی‌کند که در روزهای سوزان تابستان باشید یا در هوای ابری زمستان بیرون از خانه قدم بزنید، در هر صورت استفاده از کرم ضدآفتاب یکی از ضروری‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. خورشید همیشه در آسمان است پس حتی اگر نور خورشید را به شدت همیشه حس نکنید، باز هم اشعه‌های کالیدوسکوپی که حاوی اشعه‌های ماورا بنفش هستند و باعث آفتاب سوختگی و پیری زودرس پوست می‌شوند، در هوا وجود دارند. اگر می‌خواهید قبل از فعالیت در فضای باز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، تصمیم درستی گرفته‌اید. اما با وجود هزاران محصولی که در مارکت وجود دارد، شاید انتخاب به این سادگی‌ها هم نباشد. در این مقاله قصد داریم یک راهنمای خرید کرم ضد آفتاب جامع به شما ارائه بدهیم تا بتوانید از بین بهترین برندهای موجود در بازار یکی را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

ضد آفتاب فیزیکی یا شیمیایی؟

شاید تا به حال اصطلاحات ضدآفتاب فیزیکی یا معدنی و ضد آفتاب شیمیایی به گوشتان خورده باشد. این اصطلاحات به ترکیبات استفاده شده در کرم مربوط هستند. بر همین اساس انواع ضدآفتاب‌ها تعریف می‌شوند.

  • ضد آفتاب فیزیکی

اگر در فرمولاسیون ضدآفتاب از دو ترکیب غیرآلی اکسید روی و دی‌اکسید تیتانیوم استفاده شود، آن ضد آفتاب هم عنوان ضد آفتاب فیزیکی شناخته می‌شود. تصور می‌شود که این ضدآفتاب‌های غیرآلی یک لایه محافظ روی پوست شما ایجاد می‌کنند که اشعه ماورای بنفش را از بدن منعکس کرده و پخش می‌کنند. با این وجود مطالعات نشان داده‌اند که ضدآفتاب‌های غیرآلی با جذب حداکثر 95 درصد از اشعه یو وی از پوست شما محافظت می‌کنند.

بهترین کرم ضدآفتاب و روشن کننده پوست

  • ضدآفتاب شیمایی

همه مواد دیگری که روی یا تیتانیوم نباشند، جزء کتگوری ترکیبات ضدافتاب شیمیایی محسوب می‌شوند. ضدآفتاب‌های شیمیایی به جای اینکه یک سد روی پوست ایجاد کنند، مانند لوسیون جذب پوست می‌شوند. ترکیبات فعالی که در این کرم‌ها وجود دارد، در یک واکنش شیمیایی نور ماورای بنفش را به گرما تبدیل کرده و از ایجاد آسیب روی پوست جلوگیری می‌کند.

چرا باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنیم؟

نور آفتاب فواید زیادی دارد و باعث می‌شود که در بدن ما ویتامین D تولید شود که ما به آن بسیار نیاز داریم. نور آفتاب خیلی بیشتر از آن چیزی که فکرش را بکنید، مزایا و فایده دارد اما در عین حال می‌تواند خطرناک هم باشد.

خورشید حاوی پرتوهای نوری مختلفی است که دو مورد از آن‌ها یعنی UVA و UVB باعث ایجاد آسیب روی پوست می‌شوند. اشعه UVB کوتاه‌تر است و نمی‌تواند از شیشه عبور کند اما باز هم می‌تواند سبب ایجاد علائم آفتاب‌سوختگی باشد. اشعه UVA از شیشه عبور می‌کند و حتی در زمان‌هایی که حس می‌کنید، از آسیب‌های آفتاب در امان هستید، باز هم تاثیر خودش را می‌گذارد. امواج UVA رابطه مستقیمی با پیری پوست دارند. این اشعه‌ها کشسانی پوست را تحت شعاع قرار داده و باعث ایجاد چین‌وچروک می‌شوند. البته به جز چروک‌ها علائم دیگری هم هستند که بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید با روی پوست ایجاد می‌شوند. مورادی مانند ضخیم شدن پوست که به آن چرمی شدن پوست هم می‌گویند و همچنین ایجاد لکه‌های قهوه‌ای روی پوست. انواع UVA به واسطه نفوذپذیری بیشتری که دارند، آسیب بیشتری هم برای پوست شما ایجاد می‌کنند. پروسه محافظت از UVA که در کرم‌های ضدآفتاب به کار می‌رود، امواج را دفع کرده و از پیری پوست و سرطان جلوگیری می‌کند.

امواج UVB که در اشعه‌های خورشید وجود دارند، باعث ایجاد آفتاب سوختگی و ایجاد علائم نوعی سرطان در پوست می‌شوند. یک کرم ضدآفتاب با میزان SPF بالا می‌تواند از پوست شما در برابر این اشعه محافظت کند؛ همچنین به ما کمک می‌کند تا بدون اینکه پوست‌مان آسیب ببینید، از فواید آفتاب بهره‌مند شویم.

فروشگاه آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب

برای راهنمای خرید کرم ضد آفتاب در قدم اول باید SPF ضدآفتاب را بررسی کنید. SPF درواقع همان فاکتورهایی است که در مقابل پوست از نور خورشید محافظت می‌کند. هر چقدر میزان SPF کرم ضدآفتاب بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری می‌تواند از پوست شما محافظت کند. روی هر کرم ضدآفتاب عبارت محافظت از پوست در برابر UVA یا UVB و یا هر دوی آن‌ها نوشته شده است. همچنین یکی دیگر از مورادی که موقع خرید کرم ضدافتاب باید به آن توجه کنید، این است که کرمی تهیه کنید که با نوع پوست شما سازگاری داشته باشد. در این راهنمای خرید کرم ضد آفتاب‌ بهترین مارک‌های ضد آفتاب موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب؛ ضد آفتاب فیوژن واتر بیرنگ ایزدین

این کرم ضدآفتاب بدون چربی و با پایه آب و کاملا بی‌رنگ و مات است که برای پوست‌های چرب و مختلط تا چرب مناسب است و جز بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب محسوب می‌شود. ضد آفتاب فیوژن واتر ایزدین بی رنگ حاوی هیالورونیک اسید و ویتامین E است که حتی می‌توانید برای دور چشم هم از آن استفاده کنید. این کرم به لطف تکنولوژی‌های Thixotropic،Wet-Skin ، Safe-Eye و Fusion زود جذب شده و باعث سوزش یا التهاب و تحریک پوست و ایجاد لک و جوش نمی‌شود.

ضد آفتاب و ضدلک اکتیو یونیفای ایزدین

این محصول فاقد چربی بوده و برای انواع پوست مناسب است. ضد آفتاب و ضدلک اکتیو یونیفای ایزدین (رنگی) دارای کمپلکس ضد لک DP3 و ضدلک موضعی موثر با عملکرد سه‌گانه حاوی PKEK، Symwhite و Niacinamide است. همچنین خاصیت روشن‌کنندگی و یکنواخت‌کنندگی رنگ پوست داشته و تا 25 درصد باعث کاهش شدت لک‌ها می‌شود و 2 برابر یک ضدآفتاب عادی از پوست شما در برابر ایجاد لک محافظت می‌کند. این کرم را می‌توان بهترین کرم ضدآفتاب و روشن کننده پوست دانست.

ضد آفتاب فیوژن واتر رنگی جوانساز ایزدین

در ادامه راهنمای خرید کرم ضد آفتاب می‌رسیم به کرم ایزدین مدل فیوژن واتر. این محصول هم دارای عملکرد سه‌گانه محافظت کننده ترمیم کننده و معکوس کننده روند پیری است که حاوی ترمیم کننده DNA و لیپوپپتید Q10 است که برای تحریک سنتز کوانزیم Q10 موثر است و سبب درخشندگی و روشن شدن پوست می‌شود. این ضدآفتاب رنگی ترکیبات تقویت‌کننده کلاژن هم دارد و از ایجاد چین‌وچروک سطحی در پوست جلوگیری می‌کند.

کرم بی رنگ مخصوص پوست چرب و مستعد جوش لاروش پوزای

این کرم بدون چربی بوده و احساس سنگینی و چسبندگی به پوست نمی‌دهد و از آن مهم‌تر اینکه ضدتعریق است. فرمولاسیون این محصول طوری طراحی شده است که هیدراته کننده و مرطوب کننده هم هست و می‌تواند به خوبی از پوست‌های خشک تا خیلی خشک مراقبت کرده و آن‌ها را آبرسانی کند. به عبارتی این کرم را می‌توان بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک هم معرفی کرد. قدرت محافظت کنندگی این ضدآفتاب با spf+50 از خشک شدن پوست، سوختگی و ایجاد لکه‌های ناشی از آسیب‌ نور خورشید جلوگیری می‌کند. این کرم را می‌توان به عنوان بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز معرفی کرد.

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

ضدآفتاب بی رنگ آنتلیوس اولترا فلوئید لاروش پوزای

این محصول یک ضدآفتاب بی‌رنگ و کاملا سبک است که می‌توانید به صورت روزانه استفاه کنید. ضد آفتاب رنگی آنتلیوس اولترا فلوئید لاروش پوزای برای پوست‌های نرمال تا مختلط و حساس مناسب است و روی پوست احساس سنگینی ایجاد نمی‌کند. این ضدآفتاب سوختگی، ایجاد قرمزی و لک‌های پوستی جلوگیری کرده و حتی آقایان هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

اگر به دنبال بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست خشک هستید، پشینهاد ما ضد آفتاب ویشی است. این کرم دارای فیلترهای UVA و UVB است و کاملا از پوست شما محافظت می‌کند. با استفاده از این کرم پوستی مخملی و لطیف خواهید داشت. تمام محصولات این کمپانی حاوی آب چشمه معدنی ویشی هستند و سلامت پوست شما را تضمین می‌کنند.

ضدآفتاب لویید مینرال بی‌رنگ

این محصول برای پوست‌های فوق‌حساس، اینتولرانت، آتوپیک و آلرژیک طراحی شده است و به خاطر استفاده از آب چشمه اون، سرشار از مواد التیام بخش و ضدالتهاب است. ضدآفتاب فلویی مینرال بی‌رنگ اون یک بافت مات و یک‌دست دارد و جلوه شفاف و مخملی روی پوست شما ایجاد می‌گند.

کرم ضد آفتاب روشن کننده نوتروژینا

اگر به دنبال بهترین کرم ضدآفتاب و روشن کننده پوست هستید، این محصول با وجود ترکیبات آنتی‌اکسیدان، دئوگلوکوزامین و ویتامنی C و E یک انتخاب خوب برای شما خواهد بود. این کرم بافت سبک و زود جذبی دارد و پوست را شاداب و پرانرژی می‌کند. همچنین این کرم روشن کننده علائم خستگی پوست را درمان کرده و پوستی روشن و شفاف و یک‌دست برای شما ایجاد می‌کند. از این گذشته با استفاده از این کرم می‌توانید از شر پیری، لکه‌های تیره و آکنه خلاص شوید.

ضدآفتاب بیودرما مدل Photoderm spot

این کرم یکی از بهترین گزینه‌ها به عنوان کرم روزانه ضد آفتاب و بی‌رنگ است و خاصیت روشن کنندگی و ضد لک هم دارد. کافی است 3 الی 4 هفته به استفاده از این کرم ادامه دهید تا به وضوح خودتان شاهد کم‌رنگ‌تر شدن لکه‌های پوستی‌تان باشید.

راهنمای استفاده از کرم ضد آفتاب

حالا که با بهترین کرم ضد آفتاب برای هر نوع پوست آشنا شدید، وقتش رسیده است که با شیوه استفاده از کرم ضدآفتاب هم آشنا شوید. استفاده از کرم ضدآفتاب کار سختی نیست و تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی از این کرم را برداشته و روی پوست دستان، پاها و صورت هر قسمتی که در معرض نور خورشید قرار دارد، بزنید. همچنین بهتر است که استفاده از کرم ضدآفتاب را مانند استفاده از کرم آبرسان به روتین پوستی‌تان اضافه کنید و این کار را به یک عادت تبدیل کنید. اگر بیرون می‌روید، مطمئن شوید که مقدار کافی از این کرم را روی تمام قسمت‌هایی که در معرض نور خورشید است، استفاده کرده باشید.

راهنمای خرید ضد آفتاب

چه مقدار از کرم ضدآفتاب را باید استفاده کرد؟

متخصصان در این زمینه توصیه می‌کنند که یک سوم تا یک دوم قاشق چایخوری ضدآفتاب را روی صورت و گردن‌تان استفاده کنید. یک روش ساده‌تر این است که بگوییم که می‌توانید کرم را برداشته و روی بند انگشت اشاره، میانی و انگشت حلقه قرار دهید و همین مقدار را روی صورت و گردن‌تان بزنید.

آیا کرم‌های آرایشی دارای SPF می‌توانند جایگزین کرم‌های آرایشی شوند؟

نه هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین کرم آرایشی شود. داشتن آرایش و مراقبت از پوست با spf اضافه‌تر خوب است اما شما نمی‌توانید تاثیر یک ضدآفتاب واقعی را با یک کرم آرایشی مقایسه کنید. بهتر است در داخل خانه از کرم‌های مراقبتی دارای spf 30 استفاده کنید و زمانی که بیرون از خانه به سر می‌برید، ضد آفتاب‌های spf50 بزنید.

آنلاین شاب بیوتی سنتر

فروشگاه بیوتی سنتر تهران با 3 سال سابقه در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی آماده ارائه سرویس به شما است. تمام محصولات موجود در بیوتی سنتر اورجینال بوده و میتوانید با خیال راحت و بدون ‌نگرانی آن‌ها را تهیه کنید. در بیوتی سنتر بهترین برندهای معتبر دنیا را با قیمت کاملا استثنایی و منصفانه دریافت می‌کنید. تمام محصولات ما بدون واسطه مستقیما از تولیدکننده اصلی یا واردکننده رسمی برند تهیه و عرضه می‌شود. هدف ما این است که محصولات اورجینال و به روز دنیا را در اسرع وقت و بدون هیچ مشکلی در اختیار شما قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *