آرایش و زیبایی

آموزش کشیدن خط چشم + معرفی بهترین برندهای خط چشم

شاید اگر از هر خانمی سوال کنید که سخت‌ترین قسمت آرایش کدام است، خط چشم کشیدن را نام ببرد. خط چشم باید بر اساس فرم چشم‌ها و آرایشی که می‌خواهید در نهایت داشته باشید، انجام شود. هر مدل چشمی خط چشم مختص به خودش را می‌طلبد. از طرفی قرینه و مشابه در آوردن خط چشم و داشتن خط چشمی که به خوبی با فرم چشم تان هماهنگ شده باشد، کار ساده‌ای نیست. در این مقاله از بیوتی سنتر قصد داریم آموزش کشیدن خط چشم برای انواع فرم‌های چشم را به شما آموزش داده و بهترین برندها را برای خرید خط چشم معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

برای زیباتر شدن آرایش و کامل‌تر شدن آن‌ها معمولا به خط چشم نیاز دارید. اگر خط چشم مناسب برای فرم چشم‌تان را بشناسید می‌توانید همیشه زیباترین خط چشم را بکشید. در ادامه آموزش کشیدن خط چشم ساده و آموزش کشیدن خط چشم ماژیکی برای تازه‌کارها و خط چشم‌های حرفه‌ای برای انواع چشم را فرا می‌گیریم.

آموزش خط چشم برای انواع چشم

هر فرمی از چشم تکنیک خاصی به کشیدن خط چشم نیاز دارد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • خط چشم برای چشم‌های بادامی

بهترین الگو برای معرفی این مدل از چشم «آریانا گراندی»، خواننده معروف هالیوودی است. اگر برای تشخیص مدل چشم خود شک و تردید دارید، می‌توانید چشم‌ها‌ی‌تان را با چشم‌های آریانا مقایسه کنید. بهترین خبری که برای صاحبان این مدل از چشم‌ها وجود دارد این است که هر مدل خط چشمی به چشم‌های بادامی می‌آید. اما به صورت کلی بهترین گزینه خط چشم‌های کشیده و به اصطلاح دارای بال است که کشیدگی چشم را بیشتر نمایان کند و باعث شود که چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسند. برای کشیدن این مدل از خط چشم با یک خط بسیار نازک از گوشه داخلی چشم شروع کرده و بعد از این که به یک سوم بیرونی پلک رسیدید، ضخامت خط چشم را بیشتر کرده و تا یک سوم بیرونی پلک یک بال کشیده و آن را ضخیم کنید. مدل خط چشم دیگری که به چشم‌های بادامی می‌آید و این روزها خیلی هم ترند شده، خط چشم‌های دنباله دار دو تکه و توخالی است که جلوه جذابی به چشمان شما می‌دهد.

همچنین اگر چشمان بادامی شما جزء چشمان ریز است، توصیه ما این است که به کمک یک مداد چشم سفید، پلک زیرین را پر کنید تا چشمان‌تان یک تا دو درجه روشن‌تر به نظر برسند.

انواع خط چشم

  • الگوی خط چشم برای پلک‌های افتاده

خیلی از افراد پلک‌های افتاده دارند یا با بالا رفتن سن دچار این عارضه می‌شوند. معمولا کسانی که پلک افتاده دارند، تصور می‌کنند که دیگر نمی‌توانند سراغ خط چشم بروند و خط چشم روی صورت آن‌ها نمی‌تواند نمود داشته باشد. اما توصیه ما این است که این تصور اشتباه را کنار بگذارید. کسانی که پلک افتاده دارند هم می‌توانند از خط چشم برای زیباتر شدن چشم‌ها استفاده کنند. بهترین مثال برای پلک افتاده بازیگران کره‌ای یا بازیگران هالیودی مانند جنیفر لارنس است. اگر چشمان شما شبیه به این سلبریتی‌ها است، در ادامه مناسب‌ترین خط چشم شما را به شما آموزش می‌دهیم.

کسانی که پلک افتاده دارند، از نظر آناتومی استخوان ابروی برجسته‌ای دارند که باعث ایجاد یک چین عمیق و از بین رفتن خط پلک شده و باعث می‌شود که چشمان آن‌ها کوچک‌تر به نظر برسد. با توجه به اینکه در این مدل زمانی که چشم‌ها باز هستند، پلک داخلی کاملا ناپدید می‌شود، استفاده همزمان از سایه و خط چشم بهترین راهکار ممکن برای آرایش این مدل چشم‌ها است.

آموزش کشیدن خط چشم برای این نوع پلک‌ها به این صورت است که با خط چشم مایع با قلموی ظریف انجام شده و از پایه مژه‌ها شروع به کشیدن خط چشم کنید. به نسبت مدل چشمی که دارید، می‌توانید ضخامت خط چشم را تغییر دهید. اگر خط چشم گربه‌ای دوست دارید، اضافه کردن یک بال بیرونی ضخیم و کشیده به قسمت انتهایی خط چشم‌تان کشیده‌ترین حالت ممکن را به چشمان شما می‌دهد. اگر دوست داشته باشید چشمان گردتر و درشت‌تری داشته باشید، می‌توانید خط چشم را ضخیم‌تر کنید و در مرکز آن و در گوشه‌ها خطوط نازک‌تری رسم کنید. در هر صورت دو نکته کلیدی را برای کشیدن خط چشم باید در نظر داشته باشید. اول اینکه از سایه‌های تیره و اسموکی استفاده نکنید چرا که باعث می‌شود چشمان شما کوچک‌تر به نظر برسد. بهتر است از سایه‌های سفید و نقره‌ای در گوشه چشم و سایه‌هایی با تناژ روشن مانند طلایی و مسی استفاده کنید. نکته دوم این است که اگر می‌خواهید چشمان شما گیراتر باشد، می‌توانید دور خط چشم پلک پایینی را هم بکشید و اطراف آن را با مداد چشم سفید پر کنید. همچنین مژه‌های پایین را ریمل بزنید. ایجاد سایه یا خط چشم تیره در پلک پایین می‌تواند در نهایت باعث شود که چشمان شما بی‌حالت دیده شود.

  • مناسب‌ترین خط چشم برای چشمان گرد

اگر چشمان گرد مانند «کیتی پری» دارید، می‌توانید بهترین مدل‌های خط چشم را بکشید و زیباترین مدل‌ها را برای پلک‌های خود طراحی کنید. خط چشم مناسب برای این گونه چشم‌ها معمولا الگوهای ضخیم و کشیده دارند و چشم‌ها را کشیده‌تر از آنچه که هستند، می‌کنند. از پرطرفدارترین مدل‌های خط چشم که به چشمان شما می‌آید، خط چشم گربه‌ای کلاسیک است.

با استفاده از خط چشم از گوشه داخلی پلک شروع به کشیدن یک خط نسبتا ضخیم کنید و از میانه پلک به ضخامت آن اضافه کنید و یک دنباله بلند و کشیده تا یک سوم بیرونی پلک خارجی خود بکشید. برای اینکه خط چشم جلوه بیشتری داشته باشد، از میانه پلک پایینی شروع به کشیدن یک خط ظریف کرده و نزدیک به انتهای چشم به ضخامت آن اضافه کنید. خط چشم همزمان برای پلک بالا و پایین بهترین انتخاب برای چشمان گرد است. می‌توانید به جای خط چشم پایین از یک مداد سیاه برای پر کردن بن مژه پلک پایین استفاده کنید و تنها به چشمان خودتان حالت بدهید.

  • الگوی خط چشم مناسب برای چشمان رو به پایین

«اوا گرین» یک بازیگر معروف هالیوودی است که بهترین مثال برای چشمان رو به پایین است. در این مدل چشم‌ها گوشه‌های بیرونی پلک زیرین به پایین تمایل دارد و چشم‌ها حالتی افتاده دارند. برای کشیدن خط چشم و ایجاد میکاپ مناسب تمام تمرکز شما باید روی رفع افتادگی و ایجاد جلوه‌ای رو به بالا برای این مدل چشم‌ها باشد. پس هر گونه آرایش تیره روی گوشه پلک پایینی استفاده نکنید.

آموزش کشیدن خط چشم شامل کشیدن خط چشم از گوشه داخلی پلک بالا با یک خط ظریف است و از میانه پلک به ضخامت آن اضافه می‌شود و خط چشم را به سمت بالا ادامه می‌دهید و به آن یک بال اضافه می‌کنید تا از حالت افتادگی پلک کم شود. برای کامل کردن کار خود می‌توانید از یک سایه روشن سفید، نقره‌ای یا رنگ‌های نئونی سبز و زرد و غیره برای گوشه داخلی و خارجی پلک‌ها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که حالت رو به پایین پلک‌های شما کمتر خودش را نشان دهد. بهتر است از خط چشم تیره، خط چشم و سایه تیره در گوشه خارجی پلک استفاده نکنید. چرا که در نهایت باعث می‌شود که حالت افتادگی پلک‌های شما بیشتر خودش را نشان دهد. همچنین استفاده از یک ریمل پرپشت کننده برای مژه‌های بیرونی پلک بالا آرایش شما را کامل می‌کند.

  • آموزش کشیدن خط چشم برای چشمان فاصله‌دار

در این گونه چشم‌ها باید سعی کنید به وسیله کشیدن خط چشم فاصله کمتری در چشم‌ها ایجاد کنید. آموزش کشیدن خط چشم شامل ایجاد یک خط نارک در گوشه داخلی پلک بالا است که تا انتهای خارجی پلک خط چشم ادامه پیدا می کند. ولی باید از ایجاد دنباله در قسمت خارجی چشم خودداری کنید. در گوشه داخلی پلک از ساله‌های تلفیقی استفاده کنید و یک دنباله کوچک با خط چشم خود ایجاد کنید. همچنین با استفاده از یک مداد چشم خطوط میانی مژه‌های خود را پر کنید و در میانه پلک آن را محو کنید. این کار باعث می‌شود که چشم‌ها نزدیک‌تر به هم دیده شوند.

[irp posts=”23886″ ]

انواع خط چشم

خط چشم‌ها انواع مختلفی دارند که باتوجه به سلیقه و نیاز خود می‌توانید نوع مدنظر خود را انتخاب کنید:

  • خط چشم مایع

خط چشم‌های مایع خطوطی صاف و مشخص ایجاد می‌کنند و ظاهر زیبایی به چشمان شما می‌دهند. آموزش کشیدن خط چشم مایع به این ترتیب است که ابتدا می‌توانید خطوط دور خط چشم مورد نظر را کشیده و سپس داخل آن را پر کنید. با این ابزار می‌توانید انواع خط‌های نازک و طبیعی و پهن را بکشید.

خط چشم‌های مایع که به شکل ماژیک هستند، استفاده آسانی دارند و آموزش کشیدن خط چشم ماژیکی به خصوص برای افراد مبتدی کار ساده‌تری است اما اگر می‌خواهید از آن‌هایی استفاده کنید که به شکل یک مخزن و قلمو طراحی شده‌اند، باید تمرین بیشتری داشته و مهارت بیشتری کسب کنید.

  • خط چشم ژلی

از این ژل‌ها برای خط چشم‌های گیرا استفاده کنید. ژل‌های خط چشم گاهی به شکل یک مخزن و یک قلم کوچک هستند. برای خط چشم گربه‌ای و دیگر خط چشم‌های پهن معمولا از مدل ضخیم خط چشم‌های ژلی استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از قلموهای دیگر هم برای این منظور استفاده کنید. مثلا یک قلمو با سری زاویه‌دار می‌تواند برای کشیدن خط چشم‌ها مفید باشد. توجه کنید که یکی از مهم‌ترین ترفندهای کشیدن خط چشم این است که برای پیشگیری از عفونت چشم، قلموها را مرتب تمیز کنید. یکی از بهترین خط چشم‌های ژلی، خط چشم ژلی کاسه ای میبلین می‌باشد.

بیوتی سنتر تهران

  • خط چشم مدادی

از مداد هم می‌توانید برای کشیدن خط چشم‌های طبیعی استفاده کنید. استفاده از مداد آسان است و همه می‌توانند این کار را انجام دهند. با مداد هم می‌توانید خط چشمی ملایم و طبیعی و هم خط چشم دودی و گیرا بکشید. همچنین خط چشم‌هایی که با مداد کشیده می‌شوند، مانند خط چشم‌های مایع پخش نمی‌شوند.

بهترین خط چشم‌های مورجود در بازار

در ادامه بهترین برندهای خط چشم را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • خط چشم فلورمار

فلورمار یکی از برندهای قدیمی در زمینه تولید محصولات چشمی است که انواع خط چشم مویی، ماژیکی، سایه‌ای، مدادی و ژله‌ای را به بازار عرضه کرده است. خط چشم ماژیکی فلورمار ماندگاری بالایی داشته و تا ساعت‌ها از جای خودشان تکان نمی‌خورند. شما می‌توانید با خیال راحت در قرارهای مهم، مهمانی‌ها، عروسی یا غیره از این خط چشم‌ها استفاده کنید و آرایش زیباتر و کامل‌تری داشته باشید. این خط چشم‌ها حاوی رنگدانه‌های مخملی و مشکی هستند که علاوه‌بر ماندگاری زیبایی چشمگیری هم دارند. نوع خط چشم‌‌ها ساختاری یکدست و روانی دارند وکار کردن با آن‌ها بسیار ساده است. به این ترتیب حتی بی‌تجربه‌ترین افراد هم می‌توانند به کمک این خط چشم، زیباترین آرایش‌ها را داشته باشند.

  • خط چشم ماژیکی ریمل لاندن

این خط چشم جزء بهترین و باکیفیت‌ترین خط چشم‌های موجود در بازار ایران است. این خط چشم رنگ بسیار مشکی داشته و به شما این امکان را می‌دهد که به سادگی یک خط چشم زیبا و دقیق بکشید. اگر در کشیدن خط چشم مبتدی هستید، با این خط چشم می‌توانید به سادگی کارتان را انجام دهید. آموزش خط چشم کشیدن ساده دخترانه هم معمولا شامل استفاده از خط چشم‌های ماژیکی است. خط چشم ریمل لاندن رنگ بسیار مشکی داشته و سر آن نرم و روان است تا کار کردن با آن برای‌تان ساده‌تر باشد. این خط چشم همچنین به سرعت خشک می‌شود و ضد آب و ضد تعریق است. به این ترتیب شاهد پخش شدن و پس دادن آن نخواهید بود. خط چشم ماژیکی ریمل لاندن مدل کالر پریسایس جزء محصولات برند آلمانی کاتریس است که اعتبار زیادی در تمام دنیا دارد.

  • خط چشم ماژیکی پاستل

این خط چشم گرمای بی نظیری به آرایش شما می‌دهد و آن را تا اندازه زیادی زیباتر می‌کند. استفاده از این خط چشم باعث می‌شود که چشمان شما درشت‌تر و زیباتر به نظر برسند. همچنین از خط چشم ماژیکی پاستل می‌توانید برای دودی کردن چشم‌ها هم استفاده کنید. خط چشم پاستل به سادگی پاک می‌شود و افراد مبتدی و کم تجربه هم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

  • خط چشم بل

خط چشم ماژیکی بل رنگ بسیار مشکی دارد و برای طراحی خط چشم مناسب است. این خط چشم برای تمامی افراد کاربرد دارد و ماندگاری بالایی هم دارد و در تمام طول روز روی چشمان شما باقی می‌ماند. با این خط چشم تا ساعت‌ها خیالتان از بات آرایشی که دارید، راحت خواهد بود. این خط چشم همچنین سر بسیار نرم و روانی دارد و همین امر کشیدن خط چشم را ساده‌تر می‌کند. نوک این خط چشم ماژیکی بسیار نازک است و می‌توانید ظریف‌ترین خط چشم‌ها را با آن بکشید.

  • خط چشم خودکاری نیکس

خط چشم مایع و خودکاری نیکس دارای رنگدانه‌های مشکی قوی با روکش سانتی و صاف است که به کمک آن می‌توانید انواع خطوط را به سادگی و بدون زحمت اطراف چشم‌تان بکشید. خط چشم خودکاری نیکس ماندگاری خوبی داشته و در برابر تعریق، رطوبت، گریه و بارندگی مقاوم است.  این خط چشم نوک نمدی و نازک و باریک و البته انعطاف پذیری دارد که باعث می‌شود کنترل خوبی روی کشیدن خط چشم داشته باشید. به این ترتیب شما می‌توانید از این خط چشم برای کشیدن خطوط ظریف و طبیعی و خطوط ضخیم‌تر و پهن و پررنگ و کلاسیک و گربه‌ای و ساده استفاده کنید. این خط چشم کاملا  آرایش دقیق و بی نقصی ایجاد می‌کند.

[irp posts=”22673″ ]

خرید خط چشم از آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر

اگر قصد خرید معروف‌ترین خط چشم‌های موجود در بازار را دارید، می‌توانید به فروشگاه آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر مراجعه کنید. در این فروشگاه انواع خط چشم‌های برند موجود بوده و می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. فروشگاه بیوتی سنتر با 3 سال سابقه کار تجربه خوبی در ارائه بهترین محصولات دارد. این فروشگاه محصولات خود را از تولید کننده اصلی برند و نمایندگی‌های رسمی تهیه می‌کند و در خصوص اورجینال بودن محصولات به شما تضمین می دهد. همچنین در این فروشگاه خبری از واسطه‌های فروش نیست و به این ترتیب شاهد قیمت بسیار پایین محصولات نسبت به فروشگاه‌های رقیب خواهید بود.