مراقبتی و بهداشتی

راهنمای خرید بهترین شامپو بدن + معرفی برندهای پرفروش

پوست بدن، بزرگترین بخش آناتومی انسان را تشکیل می‌دهد. بسیاری از افراد نقش مهم پوست را در بدن دست کم می‌گیرند، اما در واقع پوست به اندازه سایر اندام‌های حیاتی مانند قلب و کلیه‌ها اهمیت دارد. پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می‌گیرد و از بافت و اندام‌های داخلی در برابر ضربه و آلودگی‌های روزمره محافظت می‌کند. بنابراین مراقبت منظم از پوست ضروری است.

نظافت و نگهداری از پوست، یکی از راه‌های حفظ سلامت پوست است. یکی از موثرترین راه‌ها برای اطمینان از تمیز ماندن پوست و حفظ رطوبت آن استفاده از یک شوینده خوب بدن است. شست‌وشوی بدن معمولاً بعد از دوش گرفتن در حمام صورت می‌گیرد تا پوست نرم و مرطوب بماند. در این میان انتخاب یک شوینده مناسب بسیار مهم است.

در حالی که بیشتر مردم اهمیت استفاده از شوینده بدن را نمی‌دانند، با وجود برندهای بسیار زیاد شامپو بدن در بازار، انتخاب مناسب آن دشوار می‌شود. استفاده از وسایل آرایشی بهداشتی بیوتی سنتر راهی مطمئن برای نگهداری پوست است. در ادامه مطلب می‌توانید با بهترین شامپو روشن کننده و انواع دیگر شامپو آشنا شوید.

نحوه انتخاب شامپو بدن مناسب

هنگام انتخاب و خرید شامپو بدن، شامپوی حاوی مواد مرطوب کننده و مغذی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، بررسی کنید که آیا این شامپوی بدن ویتامین E دارد، این ویتامین به مرطوب کردن پوست کمک می‌کند. سایر عناصری که در شامپو باید به دنبال آن‌ها باشید عبارتند از کره کاکائو و روغن نارگیل است. همه این مواد باعث آبرسانی، تغذیه و نرم شدن پوست می‌شوند.

گفتیم که هر شامپوی بدن برای سبک زندگی و نوع پوست خاصی طراحی شده است و به افراد این امکان را می‌دهد که یکی را انتخاب کنند که مناسب او باشد. یک شامپوی بدن مناسب، حاوی آلوئه‌ورا هست که از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می‌کند و میکروب‌های موجود روی پوست را از بین می‌برد.

برخی دیگر از شامپوهای بدن، دارای روغن بادام شیرین هستند که PH پوست را تثبیت می‌کند. این نکته را به خاطر داشته باشید که بهترین شامپوی مناسب باید با نوع پوست بدن شما هماهنگ باشد. به عنوان مثال، شناگران باید به‌دنبال شامپویی باشند که برای حذف کلر از پوست طراحی شده باشد.

همچنین، یک شامپوی بدن خوب، باید عطر طبیعی داشته باشد که بوی کلر را زمانی که شناگر از استخر بیرون می‌آید از بین ببرد. اگر فردی ورزشکار است، باید به دنبال شست‌وشوی بدن با روغن‌های ضروری مانند اکالیپتوس یا رزماری باشد تا به خستگی عضلات کمک کند.

بهترین شامپو بدن برای پوست چرب

شامپوی بدن برای انواع پوست‌های حساس و افراد مبتلا به آکنه وجود دارد. برخی دیگر حاوی آلوئه‌ورا و ویتامین‌های دیگری هستند که پوست را مرطوب می‌کنند و برای افرادی با پوست خشک طراحی شده‌اند.

اطمینان حاصل کنید که شامپوی بدن بوی طبیعی دارد عطر موجود در برخی از شوینده‌های بدن چیزی است که افراد را به سمت آن‌ها جذب می‌کند، با این حال، برخی از این عطرها مصنوعی هستند که می‌تواند روی پوست تأثیر بگذارد. عطرهای مصنوعی می‌توانند روی پوست تأثیر بگذارند، به خصوص اگر حاوی مواد شیمیایی خطرناک باشند. بنابراین، شامپویی را انتخاب کنید که به طور طبیعی رایحه‌ای داشته باشد. اگر شرکت سازنده نوع عطر استفاده شده در محصول را مشخص نکرده است، لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید. مشخص کنید که آیا محصول دارای عصاره میوه‌های طبیعی است یا خیر.

[irp posts=”26049″ ]

اسید هیالورونیک

این یک ماده طبیعی در پوست شما است که پوست شما را حجیم و هیدراته می‌کند. همچنین یک عنصر عالی برای مبارزه با علائم پیری از جمله خطوط ریز روی پوست است.

حاوی گلیسرین باشد

هنگام خرید یک شوینده بدن، به دنبال گلیسیرین در شامپوی خود باشید. این ماده به جذب رطوبت به پوست کمک می‌کند تا خشک نشود و آن را انعطاف پذیر و نرم نگه می‌دارد.

افزایش رطوبت

شست‌وشوی منظم بدن می‌تواند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد و احساس سفت و خشکی به آن بدهد. استفاده از یک شوینده ملایم بدن، آن را تشویق می‌کند تا رطوبت خود را بدون تمیز کردن بیش از حد حفظ کند، بنابراین پوست شما تغذیه شده و سالم است.

 

بهترین شامپو بدن برای پوست خشک

اگر در منطقه‌ای سرد زندگی می‌کنید که هوا در زمستان به زیر 50 درجه می‌‌رسد، حتما با احساس خشکی و خارش پوست آشنا هستید که به نظر هیچ شامپوی بدن و یا نرم‌کننده‌ای نمی‌تواند به نرمی و لطافت پوست کمک کند.

در واقع باید گفت فصل زمستان و سرما با تمام زیبایی‌هایی که دارد، فصل خوبی برای پوست نیست و پوست بدن بیشتر از همیشه نیاز به نگهداری دارد. به لطف دمای سرد، هوای خشک و گرمای داخل خانه که پوست شما را بیشتر خشک می‌کند، زمستان می‌تواند برای پوست یک فصل بی‌رحمانه باشد.

به طور مثال: کسانی که پوست آن‌ها کم‌آب و خشک است، باید شامپوی انتخابی آن‌ها این خشکی را تشدید نکند. شامپوی مناسب پوست این افراد باید حاوی کره بدن یا روغن چرب باشد تا به چرب شدن پوست‌شان کمک کند‌. با انتخاب بهترین شامپوی بدن، می‌توانید به پوست خود مواد مغذی مورد نیاز خود را بدهید و خارش و خشکی آن از بین ببرید و شاید حتی مقدار کرم نرم‌کننده مصرفی خود را کاهش دهید.

بهترین شامپو پوست چرب

در ابتدای مقاله اشاره شد که انتخاب شامپوی مناسب و سازگار با جنس پوست بسیار مهم است. زمان انتخاب بهترین شامپو بدن باید ابتدا نوع پوست خود را در نظر بگیرید و پس از آن شامپوی مناسب را انتخاب کنید. علت این امر این است که در صورت ناسازگاری شامپو بدن با پوست، ممکن است پوست خشک و زبر شود.

افرادی که پوست چرب دارند، باید شامپویی را انتخاب کنند که چربی پوست آن‌ها را تشدید نکند. در واقع بهترین شامپوی بدن برای افراد پوست چرب باید خاصیت لایه برداری داشته باشد. با انتخاب بهترین شامپو بدن لایه بردار، سلول‌های مرده پوست جدا شده و منافذ پوست به خوبی تمیز می‌شوند.

[irp posts=”26048″ ]

بهترین شامپو ایرانی

انواع مختلفی از بهترین شامپو بدن ایرانی در بازار کشور وجود دارد. شامپوهای ایرانی برای انواع پوست مناسب است و رایحه‌‌های گوناگونی دارد. شامپوهای ایرانی برای پوست چرب، پوست خشک و پوست معمولی مناسب هستند و تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را دارند. شما می‌توانید بهترین شامپو بدن زنانه و بهترین شامپو بدن مردانه را از بین انواع برندهای شامپوی ایرانی انتخاب کنید.

همچنین شامپو بدن کرمی محبوبیت بسیار زیادی بین افراد دارد و باعث لطافت و نرمی پوست می‌شود. این نوع شامپو هرگونه التهاب پوست را برطرف کرده و با انواع عصاره‌های مختلف، پوست را خوش‌بو می‌کند. در ضمن شما می‌توانید با شناخت برندهای خارجی، بهترین شامپو بدن خارجی را انتخاب کنید. بسیاری از برندهای خارجی کیفیت بسیار بالایی دارند.

بیوتی سنتر تهران

بهترین شامپو بدن مردانه

در حالی که شما فکر می‌کنید هیچ شوینده‌ای قادر به تمیز کردن بدنی که در طول روز عرق کرده نیست، شامپوی بدن مناسب مردان این کار را به خوبی انجام می‌دهد. شامپوی مردانه علاوه‌بر داشتن ویژگی‌های بهترین شامپو زنانه باید قدرت تمیزکنندگی بالایی داشته باشد. اکثر  مردان سعی می‌کنند مراقبت از پوست خود را تا حد امکان سریع و ساده انجام دهند، شاید خیلی به کیفیت آن توجه نکنند. اما باید بدانید که همیشه مهم است سلامت پوست خود را در اولویت قرار دهید.

برای شروع، به دنبال شامپو بدنی باشید که مواد شیمیایی مضر را با ترکیبات طبیعی و گیاهی از بین ببرند. این کار برخی از مشکلات پوستی شما را کاهش می‌دهد. سپس، به دنبال موادی باشید که به عنوان خوش‌بوکننده طبیعی عمل می‌کنند و محصولاتی را که حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد مغذی برای سلامت پوست شما هستند، پیدا کنید. اگر می‌خواهید پوسته پوسته شدن پوست را از بین ببرید، گیاهی را انتخاب کنید که حاوی یک لایه بردار طبیعی است.

شامپو ضد جوش

یکی از انواع محصولات بیوتی سنتر، شامپو ضد جوش است. بهترین شامپو بدن ضدجوش، شامپویی است که خاصیت آنتی باکتریال دارد و علاوه بر نظافت پوست قرمزی و التهاب پوست را برطرف می‌کند.

سخن پایانی

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، به مراقبت از پوست بدن خود حساس هستید و شما می‌خواهید بهترین ظاهر خود را داشته باشید. اما به احتمال زیاد شما نیز در مراقبت از پوست بدن خود کمی سردرگم و ناامید شده‌اید. گزینه‌های زیادی برای انتخاب بهترین شامپو بدن وجود دارد. باید گفت جای نگرانی نیست این یک سوال منصفانه است. از آنجایی که پوست سر، مو و بدن شما نیازهای خاصی به پاکسازی و آبرسانی دارند، منطقی است که شامپو و بدنی دارای ترکیبات متفاوتی باشد.

می‌دانید که راز داشتن پوست زیبا در مرطوب نگه داشتن آن است. بنابراین مطمئن شوید مهم‌ترین عضو بدنتان را با مواد مغذی مورد نیاز تغذیه کنید تا نرم، صاف و انعطاف‌پذیر بماند. برای انجام این کار، افزودن هیدراتاسیون به هر مرحله از شست‌وشوی از پوست، کلیدی است. این بدان معنی است که مرطوب کردن نباید فقط بعد از حمام، بلکه در طول آن نیز انجام شود و استفاده از بهترین شامپو بدن یک گزینه مناسب است.