مراقبتی و بهداشتی

معرفی ضد جوش و انواع آن + نحوه استفاده

جوش‌های پوستی یکی از مهم‌ترین عواملی هستند که مستقیم بر اعتمادبه‌نفس افراد تأثیر می‌گذارند. این جوش‌ها مربوط به جنسیت خاصی نیستند و هر دو گروه خانم‌ها و آقایان به‌صورت یکسان با جوش‌های پوستی مواجه می‌شوند.
به‌طورکلی در دسته‌بندی انواع پوست، بیشتر پوست‌های چرب درگیر جوش و آکنه می‌شوند و افرادی که دارای پوست خشک هستند، کمتر از سایر گروه‌های پوستی جوش می‌زنند.

علاوه بر چرب‌بودن پوست که به طبیعت بدن فرد ارتباط دارد، برخی عوامل بیرونی نیز مانند تماس دست یا اشیای آلوده با پوست، قرارگرفتن در معرض مواد شیمیایی یا حساسیت‌زا، مصرف برخی مواد غذایی که چربی و نمک بالایی دارند و… سبب ایجاد جوش و آکنه روی پوست می‌شوند؛ البته برخی جوش‌ها هم مربوط به تغییرات هورمونی هستند که در دوران بلوغ جنسی در بدن رخ می‌دهد، باید توجه داشته باشید که جوش‌ها و آکنه‌هایی که در دوران بلوغ ظاهر می‌شوند، به‌هیچ‌وجه ماندگار نیستند، البته به شرطی که به آن‌ها دست نزنید!

ما در مجموعه بیوتی سنتر تهران سعی کردیم مقاله کاملی درباره انواع سرم‌ها و پمادهای ضد جوش خدمت شما عزیزان ارائه دهیم و به معرفی بهترین محصولات ضد جوش بپردازیم، همچنین امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شود.

داروی ضد جوش چیست؟

قبل از هر توضیحی اجازه دهید نکته‌ای را برای شما عزیزان روشن کنیم، منظور از سرم هر نوع محصول آرایشی یا مراقبت از پوست است که قوام آن تقریباً مانند ژل یا لوسیون است و حجم بالایی از مواد فعال و مفید را دارد که می‌توانند تأثیرات مثبتی بر پوست شما ایجاد کنند. ضد جوش ماده‌ای است که به‌دلیل وجود ترکیبات ریز می‌تواند درون پوست شما نفوذ کرده و با جوش‌های روی سطح پوست مقابله کند و مانع ایجاد جوش و آکنه جدید شود. از آنجا که بافت پمادها و سرم‌های ضد جوش بسیار سبک است و بیشتر آن‌ها بدون چربی هستند، استفاده از آن‌ها روش بسیار خوبی برای مراقبت از پوست در برابر جوش و آکنه است و به‌دلیل اینکه دارای روغن و چربی اضافه (که باعث ایجاد مشکل در پوست می‌شوند) نیستند، پس برای پوست شما ایجاد مشکل نمی‌کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین سرم ضد جوش را به شما معرفی کنیم و نحوه استفاده از کرم ضد جوش را به شما عزیزان آموزش دهیم. فراموش نکنید که برای تهیه بهترین و مؤثرترین ضد جوش‌های موجود می‌توانید به سایت لوازم آرایشی بهداشتی اورجینال بیوتی سنتر مراجعه کنید.

معرفی ضد جوش قوی

بهترین سرم ضد جوش

بهتر است قبل از اقدام به خرید ضد جوش به ترکیبات آن توجه کنید؛ اسید سالیسیلیک، روغن درخت چای و عسل مانوکا موادی هستند که می‌توانند باکتری‌های ایجادکننده جوش را مستقیم هدف قرار دهند؛ البته برخی جوش‌ها در نتیجه التهابات پوستی ایجاد می‌شوند و برای خرید ضد جوش در این باره باید توجه داشته باشید که ضد جوش مورد نظر دارای مواد تسکین دهنده پوست مانند آلوئه‌ورا، جلبک قرمز یا ریشه شیرین‌بیان باشد که علاوه بر رفع قرمزی پوست به تسکین التهاب پوست هم کمک کنند و تحریک پوست را از بین ببرند. اگر ضد جوش انتخابی شما دارای اسید هیالورونیک نیز باشد، می‌تواند به‌عنوان آب‌رسان نیز عمل کرده و از خشک‌شدن پوست پس از استفاده از ضد جوش کمک کند.

[irp posts=”24069″ ]

نحوه استفاده از کرم ضد جوش

نحوه استفاده از انواع ژل‌ها، سرم‌ها و کرم‌های ضد جوش به این صورت است که ابتدا باید صورت خود را با سرم شست‌وشو یا مایع پاک‌کننده تمیز کنید و سپس مقدار متوسطی از محلول خود را بسته به اندازه جوش، روی آن قرار دهید. فراموش نکنید که نیازی نیست تمام صورت خود را به ضد جوش آغشته کنید؛ زیرا ممکن است سبب خشکی پوست شما شود؛ پس باید ضد جوش را تنها در محل قرارگیری جوش قرار دهید. شما می‌توانید روزی یک تا دو بار از ضد جوش استفاده کنید؛ البته اگر پوست حساسی دارید، دفعات مصرف خود را به یک بار در روز کاهش دهید.

برخی ضد جوش‌ها بسیار قوی هستند و باید دقایقی پس از مصرف، از روی پوست شسته شوند؛ بنابراین فراموش نکنید که حتماً قبل از مصرف مشخصات و توضیحاتی را که روی جعبه یا داخل محصول قیدشده مطالعه کنید. به یاد داشته باشید در هر بار استفاده از ضد جوش باید مقدار متوسطی از ضد جوش را استفاده کنید؛ زیرا استفاده بیش از اندازه از ضد جوش می‌تواند سبب التهاب، تحریک و قرمزی پوست شود که درصورت رخ‌دادن این موضوع کافی است ضد جوش را با آب ولرم از روی پوست خود پاک کرده و کمی صبر کنید تا قرمزی پوست از بین برود.

معرفی بهترین محصولات ضد جوش

  • معرفی ضد جوش قوی

در این قسمت تعدادی از ضد جوش‌های موجود داخل سایت بیوتی سنتر تهران را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

  • اسکراب ضد جوش نیتروژنا

این اسکراب حاوی اسید سالیسیلیک است و به همین دلیل به کنترل چربی پوست و همچنین بسته‌شدن منافذ باز صورت بسیار کمک می‌کند. اسکراب نیتروژنا می‌تواند از ایجاد جوش جلوگیری کرده و جوش‌های سرسیاه را نیز پاکسازی کند.

  • سرم ضد جوش نیاسینامید ۱۰ درصد + زینک ۱ درصد اوردینری

این سرم حاوی نیاسینامید یا همان ویتامین B3 است که علاوه بر اینکه یک مکمل غذایی بسیار خوب محسوب می‌شود، برای پوست نیز بسیار مفید است. نیاسینامید علاوه بر غلبه بر جوش‌ها می‌تواند جای آن‌ها را نیز از بین ببرد. زینک موجود در این سرم نیز به‌دلیل خاصیت ضد التهابی خود، سبب شده است افرادی که پوست حساس دارند نیز بتوانند به‌راحتی از این سرم استفاده کنند. این سرم فرمولی گیاهی دارد و موادی مانند الکل، سولفات، سیلیکون، گلوتن و پارابن در آن وجود ندارند.

معرفی ژل ضد جوش

معرفی بهترین ژل ضد جوش

  • ژل ضد جوش فوری گارنیر

ژل ضد جوش فوری گارنیر حاوی نیاسینامید، زینک و عصاره اکالیپتوس بوده و نکته مثبت آن در عملکرد سریع آن است.
این ضد جوش می‌تواند در مدت‌زمانی پنج‌ساعته حدود 89 درصد از التهاب جوش را از بین ببرد. نقطه قوت این ژل آن است که پوست را خشک نمی‌شود.

  •  پک ضد جوش کلینیک

پک ضد جوش کلینیک شامل یک فوم شست‌وشوی صورت، تونر ضد جوش و سرم ضد جوش است؛ استفاده از این پک می‌تواند چربی پوست شما را کنترل کند، منافذ باز پوستتان را ببندد و به‌عنوان یک تسکین‌دهنده عالی برای پوست شما عمل کند. فوم شوینده ضد جوش کلینیک آلودگی‌ها، چربی‌ها و منافذ باز پوست شما را از بین می‌برد و پوست را پاکسازی می‌کند. تونر ضد جوش کلینیک از ایجاد جوش جلوگیری کرده و ph پوست را کنترل می‌کند.

[irp posts=”23780″ ]

این محصول منافذ پوست را پاک کرده و پوست را آماده استفاده از آب‌رسان می‌کند. درنهایت سرم ضد جوش کلینیک پوست تحریک‌شده شما را تسکین می‌دهد و استفاده از آن سبب از بین رفتن جوش‌ها و آکنه‌های سطح پوست می‌شود. همچنین به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک کرده و از تولید چربی بیش از اندازه در پوست جلوگیری می‌کند. شما عزیزان می‌توانید برای آشنایی با دیگر محصولات متنوع و درجه یک ما به سایت لوازم آرایشی بهداشتی اورجینال بیوتی سنتر مراجعه کنید. ما در بیوتی سنتر تمام سعی خود را به کار بستیم تا به معرفی ضد جوش و انواع آن برای شما عزیزان بپردازیم، امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شود.