مراقبتی و بهداشتی, وبلاگ

بهترین روش‌های آب‌رسانی به پوست + معرفی محصولات آبرسانی پوست

پوست لایه بزرگی است که سبب جدا شدن بدن انسان از محیط بیرون می‌شود. لایه شاخی، خارجی‌ترین لایه اپیدرم پوست است که همچون یک سد عمل می‌کند. این لایه درصورت سالم بودن محافظی همه‌کاره است. مرطوب و هیدراته نگه داشتن پوست سبب می‌شود عملکرد آن طبیعی باشد. همان‌طور که پزشکان مطرح دنیا می‌گویند اگر پوست سالم و به‌درستی آب‌رسانی شده باشد در برابر هرگونه خطر و عنصرهای خارجی مقاوم است و عملکرد ذاتی خود را حفظ می‌کند.

اگر یکپارچگی در ساختار پوست از بین برود، در برابر آسیب‌ها شکننده می‌شود و ترک می‌خورد؛ بنابراین عوامل خطرساز محیطی راه ورود آسان‌تری پیدا می‌کنند و بیماری‌های پوستی ایجاد می‌شود. دهیدراته شدن پوست یا همان کم‌آب شدن آن در صورتی اتفاق می‌افتد که پوست خود را در موقعیت‌هایی قرار دهیم که آب از آن خارج شود و راهی برای ترمیم و جبران آب از دست رفته نباشد؛ برای مثال دوش گرفتن با آب گرم، خوردن بیش‌ازحد غذاهای نمکی، مصرف الکل و کافئین، حمام آفتاب گرفتن و… و همچنین نداشتن روتین پوستی روزانه همگی سبب خشک و دهیدراته شدن پوست ما می‌شوند.

آب‌رسانی پوست صورت

باید دقت داشت پوست دهیدراته و پوست خشک با هم متفاوت هستند؛ در صورتی که شاید در نگاه اول یکسان به نظر برسند. در پوست خشک غدد تولیدکننده چربی در صورت و بدن کم است. در صورتی که در پوست دهیدراته کمبود آب داریم. یک پزشک متخصص می‌گوید: اگر پوست خود را نیشگون بگیرید و جای آن تا مدتی روی پوست باقی بماند، کمبود آب‌رسانی را نشان می‌دهد؛ درحالی‌که خشکی پوست با کدر شدن، زبر و پوسته پوسته شدن مشخص می‌شود. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که این دو مورد نقطه مقابل هم نیستند و امکان دارد پوست هم خشک باشد و هم دهیدراته.

[irp posts=”32011″ ]

چه عواملی سبب کم‌آبی پوست می‌شود؟

عوامل مختلفی باعث کم آبی پوست می‌شود که در ادامه به بررسی مهمترین آن‌ها می‌پردازیم:

دوش و حمام

شاید فکر کنید با حمام آب گرم، منافذ پوست شما به سبب دمای بالا باز می‌شوند و آب جذب می‌کنند؛ در نتیجه این امر سبب رفع کم‌آبی پوست خواهد شد، اما باید بگوییم این فکر کاملاً غلط است. آب گرم و حمام‌های داغ سبب می‌شوند آب از پوست خارج شده و تبخیر شود؛ درنتیجه برخلاف آنچه فکر می‌کردید، پوست کم‌آب می‌شود؛ بنابراین حمام کردن‌های کوتاه با دمای آب ولرم، این اطمینان را به شما می‌دهد که آب درون پوست باقی می‌ماند.

 

استفاده از شوینده‌ها برای شست‌وشوی پوست

برخی متخصصان اعتقاد دارند افراد برای حفظ رطوبت پوست خود می‌توانند هنگام دوش گرفتن از شوینده‌های پوستی که قدرت پاک‌کنندگی نیز دارند استفاده کنند. این امر سبب می‌شود آب به درون پوست کشیده شود و تأثیر دهیدراتاسیون را تقویت کند. هیالورونیک اسید یکی از موادی است که در بیشتر شوینده‌ها وجود دارد و کار آب‌رسانی به پوست را انجام می‌دهد. برای حفظ رطوبت محیط بهتر از دستگاه‌های بخور در اتاق یا خانه استفاده کنید تا آب کمتری از پوست خارج شود. این امر در فصل‌های خشک سال همچون زمستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

پاک‌کننده‌ها و لایه‌بردارها

باید توجه داشته باشید از به‌ کار بردن پاک‌کننده‌های قوی مانند صابون‌ها و آرایش پاک‌کن‌ها، برای شست‌وشوی صورت اجتناب کنید. این پاک‌کننده‌های قوی پوست را از رطوبت و چربی پاک کرده و زمینه خشکی و ترک‌ترک شدن پوست را فراهم می‌کنند. لایه سطحی پوست به‌شدت آسیب‌پذیر می‌شود و قرمزی و اگزما ایجاد می‌کند.

متخصصان توصیه می‌کنند از پاک‌کننده‌های ملایم برای شستن پوست استفاده کنید و محصولاتی را که دارای موادی همچون سالیسیلیک، آلفاهیدروکسی یا اسید گلیکولیک هستند بدون تجویز پزشک مصرف نکنید. بهتر است پاک‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید حاوی مرطوب‌کننده باشد. همچنین از پاک‌سازی و تمیز کردن پوست خود به‌شدت خودداری کنید.

اغلب استفاده از پاک‌کننده‌ها یک نوبت صبح و یک نوبت شب توصیه می‌شود، اما استفاده بیش‌ازحد آن سبب از بین رفتن رطوبت و بالانس چربی می‌شود و روند طبیعی پوست را مختل می‌کند. افرادی که مجبور به شست‌وشوی بیش از دو بار صورت خود هستند، باید از آب‌رسان‌ها و مرطوب‌کننده‌های سبک بعد از شست‌وشو استفاده کنند تا آب از دست رفته صورت جبران شود.

[irp posts=”22673″ ]

کرم‌ها و لوسیون‌های نامناسب پوست

گاهی استفاده نادرست از مواد آرایشی و کرم‌ها سبب می‌شود پوست ما دچار دهیدراتاسیون شود و رطوبت طبیعی خود را از دست بدهد؛ بنابراین بهتر است از محصولاتی استفاده کنیم که با نوع پوست ما مطابقت داشته باشند؛ برای مثال اگر فردی دارای پوستی چرب باشد و محصولات مناسب پوست چرب را برای کل صورت خود استفاده کند، در صورتی که بخشی از پوست دچار خشکی باشد، سبب می‌شود ناحیه خشک وضعیتی بدتر پیدا کند و رطوبت خود را بیشتر از دست بدهد. بهترین روش برای شناختن پوست خود و تشخیص محصول مناسب، بررسی بافت پوست توسط پزشک متخصص است.

همان‌طور که گفتیم دهیدراته بودن و خشکی پوست دو مسئله جدا از هم هستند و اگر یک پوست دچار هر دوی آن‌ها بود، باید ابتدا کم‌آبی آن را برطرف و سپس برای بهبود خشکی آن اقدام کرد. برای رفع خشکی و تأمین آب پوست از پاک‌کننده‌ها، تونرها، آب‌رسان‌ها و سرم‌های مخصوص استفاده کنید تا رطوبت و چربی از دست رفته پوست تأمین شود.

افرادی که پوست‌های خشک و دهیدراته دارند باید در انتخاب ضد آفتاب خود دقت کرده و کرمی با spf مناسب با محل زندگی خود با توجه به تابش و شدت آفتاب انتخاب کنند. افرادی که پوست مختلط دارند باید ابتدا از یک شوینده ملایم برای کل صورت استفاده کنند. پوست‌های مختلط شامل منافذ باز بخش‌های چرب و بخش‌های دهیدراته هستند. گاهی اوقات اگر اختلاف نوع پوست در یک صورت زیاد باشد، متخصص پیشنهاد می‌کند برای هر بخش یک شوینده مخصوص داشته باشد. استفاده از تونرها برای نرمالایز کردن ph پوست‌های چرب توصیه می‌شود.

همچنین آب‌رسان بدون چربی همیشه ضروری است؛ زیرا پوست‌های چرب نیز نیاز به آب‌رسانی دارند تا رطوبت مورد نیاز آن تأمین شود. متخصص به افرادی که پوستی با منفذ باز دارند لایه‌برداری را پیشنهاد می‌کند. این افراد باید لایه‌بردار را تنها روی منافذ باز پوست خود بزنند و هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب از ضد آفتاب‌های مخصوص استفاده کنند.

در مواردی پزشکان متخصص برای مراجعه‌کننده استفاده از روش‌های درمانی را با دستگاه‌هایی که در کلینیک‌های مراقب پوستی است پیشنهاد می‌کنند. متدهای درمانی خاص متفاوتی برای آب‌رسانی و هیدراتاسیون پوست موجود است که سبب افزایش کلاژن‌سازی و الاستیسیته پوست می‌شود و درنهایت از چروک شدن آن جلوگیری می‌کند. این روش‌ها بافت پوست را آب‌رسانی و پوست بیماران را تا حد بالایی نرمال می‌کند.

انواع روش‌های آب‌رسانی پوست

تزریق پی آر پی

روش پی آر پی، استفاده از پلاسماهای غنی از پلاکت است که از خون خود فرد تهیه می‌شود و برای جوان‌سازی به گردن و صورت او تزریق می‌شود. پلاکت‌های خون ویژگی‌هایی دارند که سبب رشد و بازسازی بافت پوست می‌شوند، کلاژن‌سازی را تحریک می‌کنند و خاصیت الاستیسیته پوست را افزایش می‌دهند. این پلاکت‌ها پس از تزریق شدن به پوست دو تأثیر چشمگیر خواهند داشت؛ اول اینکه به‌عنوان یک جوان‌ساز قوی عمل کرده و از ایجاد چین و چروک‌های سطحی جلوگیری می‌کنند و دوم اینکه پوست را آب‌رسانی کرده و آن را دهیدراته می‌کنند.

 

استفاده از کرم‌های آب‌رسان

محصولات متنوعی از کرم‌های آب‌رسان و مرطوب‌کننده در بازار است که پزشک با توجه به نوع پوست و میزان خشکی و چین و چروک آن‌ها را به شما توصیه می‌کند. در ترکیبات بیشتر کرم‌های آب‌رسان از هیالورونیک اسید استفاده شده است؛ چراکه نقشی مهم در آب‌رسانی عمیق پوست دارد و مولکول‌های تشکیل‌دهنده آن می‌توانند تا چند برابر خودشان آب جذب کنند. در ادامه تعدادی از کرم‌های آب‌رسان و مرطوب‌کننده‌ای را که در سراسر جهان شناخته‌ شده است برای شما معرفی خواهیم کرد.

 

بهترین محصولات موجود در بازار برای آب‌رسانی پوست

در ادامه به معرفی بهترین محصولات موجود در بازار مخصوص آب‌رسانی به پوست می‌پردازیم:

کرم آب‌رسان بادی‌شاپ

بادی‌شاپ یکی از برندهای محبوب و مطرح دنیا در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی است. یکی از محصولات پرطرفدار این برند کرم آب‌رسانی است که از روغن درخت چای تهیه شده است. روغن درخت چای علاوه بر داشتن خاصیت آب‌رسانی، سبب روشن‌تر شدن پوست می‌شود. اگر پوستی چرب دارید این کرم، چربی پوست‌تان را کنترل کرده و از لک شدن آن جلوگیری می‌کند. کرم آب‌رسان بادی‌شاپ تا 24 ساعت پوست را مرطوب نگه می‌دارد و میزان منافذ باز را کاهش می‌دهد.

 

کرم آب‌رسان کوکوگرم

کوکوگرم که امروزه آب‌رسانی محبوب است حاوی شیر، ویتامین A و ویتامین E است. این کرم برای انواع پوست مناسب است و سبب تغذیه و رطوبت‌رسانی به آن می‌شود. رایحه‌ای دل‌نشین از شیر و نارگیل و جذب سریع و بالا از خصوصیات این کرم است.

 

کرم آب‌رسان ایمجز

این کرم مناسب پوست‌های معمولی است و خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا دارد. همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را بازیابی می‌کند و به‌دلیل داشتن روغن گوسفند، پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارد. آب‌رسان قوی ایمجز چین و چروک صورت را از بین می‌برد و بافتی سبک با جذب بالا دارد.

سه مورد از بهترین آب‌رسان‌های پوست که توسط برندهای شناخته‌شده و با کیفیت بالا تولید شده‌اند، واترژل نیتروژنا، کرم آب‌رسان و مرطوب‌کننده سیمپل و کرم آب‌رسان 100 ساعته کلینیک هستند که در ادامه به معرفی این سه محصول می‌پردازیم.

 

واترژل نیتروژنا

شرکت نیتروژنا برندی شناخته‌شده در زمینه لوازم آرایشی است که در سال 1930 تأسیس شده است. این شرکت محصولات متنوعی برای مراقب از پوست مخصوص مردان و زنان ارائه می‌دهد. کیفیت بالای محصولات توسط تحقیقات علمی پشتیبانی می‌شود و سابقه طولانی این برند گویای همه چیز است. استفاده شرکت نیتروژنا از مواد اولیه با بالاترین کیفیت، این برند را از دیگر برندهای لوازم آرایشی متمایز کرده است. کارکنان این شرکت شبانه‌روز روی محصولات کار می‌کنند و فرمول‌های جدیدی را برای داشتن پوستی بهتر ارائه می‌دهند.

واترژل نیتروژنا

شرکت نیتروژنا محصولاتی از جمله تونرها، پاک‌کننده‌ها، ضد آفتاب‌ها و مرطوب‌کننده‌های مختلف ارائه می‌دهد. هریک از این محصولات به بهترین نحو کاربری خود را اجرا می‌کنند. پاک‌کننده‌های نیتروژنا چربی و کثیفی موجود روی پوست را از بین می‌برند؛ به صورتی که چربی طبیعی پوست همواره حفظ شود. مرطوب‌کننده‌های این برند از خشک و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کنند و به‌خوبی وظیفه آب‌رسانی را انجام می‌دهند.

گروهی از محصولات نیتروژنا که بین مردم بسیار محبوب است، محصولات ترمیم سریع چین و چروک آن است. این محصولات برای کاهش چین و چروک و ظاهر خطوط طراحی شده‌اند. گروهی از مرطوب‌کننده‌ها، کرم دور چشم و سرم در این دسته قرار می‌گیرند. محصولات هیدروبوست گروهی دیگر از محصولات پرطرفدار نیتروژناست. این محصولات برای آب‌رسانی و تغذیه پوست طراحی شده‌اند و انواع مرطوب‌کننده‌ها، پاک‌کننده‌ها و سرم‌ها را شامل می‌شوند.

شرکت نیتروژنا علاوه بر محصولات مراقبتی برای پوست، تعدادی از محصولات آرایشی را نیز ارائه می‌دهد. با توجه به کاربری این شرکت و اهمیت ویژه آن به سلامت پوست، محصولات آرایشی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ملایم‌ترین حالت ممکن را داشته باشند. فونداسیون‌ها، کانسیلرها و انواع رژگونه از محصولات آرایشی این شرکت است. نیتروژنا پس از گذشت سال‌ها با استفاده از مواد اولیه مرغوب و تحقیقات علمی سبب شده است در سراسر جهان برندی مطمئن باشد و برای افرادی که به دنبال سلامت پوست خود هستند، برندی مؤثر باشد.

واترژل نیتروژنا یکی از محصولات محبوب این برند است. همچنین آب‌رسان قوی دو در یک است که پوست شما را عمیقاً آب‌رسانی می‌کند و سبب از بین رفتن آلودگی‌ها می‌شود. در ترکیبات این واترژل هیالورونیک اسید و گلیسیرین به کار رفته است که رطوبت پوست را حفظ می‌کنند. بافت این محصول ژل آب است که سبکی آن استفاده را راحت می‌کند، برای انواع پوست مناسب است و به هیچ عنوان منافذ را مسدود نمی‌کند.

واترژل نیتروژنا برای پوست‌های چرب نیز مناسب است و پوست شما را صاف و درخشان نشان می‌دهد. این محصول به‌گونه‌ای طراحی شده است که تا طولانی‌مدت رطوبت پوست را حفظ می‌کند و بافت آن را بهبود می‌بخشد. یکی از بهترین ویژگی‌های این واترژل پاک‌کنندگی آن است که در کنار آب‌رسانی، پوست را نیز تمیز می‌کند و به آن طراوت می‌بخشد. ملایمت این واترژل به‌گونه‌ای است که برای استفاده روزانه مناسب است و می‌توانید آن را در روتین مراقبت روزانه خود قرار دهید. واترژل نیتروژنا الکل ندارد و تا 24 ساعت روی پوست مؤثر است.

 

کرم آب‌رسان و مرطوب‌کننده سیمپل

این کرم یک آب‌رسان و مرطوب‌کننده غنی، با ترکیباتی ساده و سبک برای پوست است. کرم مرطوب‌کننده سیمپل مدل ریچ پوست شما را بهبود می‌بخشد و در حفظ سلامتی آن مؤثر است. هنگامی که پوست شما نیاز به آب‌رسانی غنی‌تر دارد، این کرم مناسب است. ترکیبات به‌کاررفته در مرطوب کننده سیمپل برای استفاده در صبح و عصر مناسب است؛ به‌طوری‌که تا 12 ساعت پوست شما را آب‌رسانی و تغذیه می‌کند.

خاصیت مرطوب‌کنندگی این محصول با ترکیباتی همچون ویتامین b5، گلیسیرین، بیزابولول و آلانتوئین پوست را نرم می‌کند. این کرم هیچ‌گونه عطر، رنگ مصنوعی و ماده شیمیایی خشن ندارد تا پوست شما را ناراحت کند و به آن آسیب بزند. ترکیبات این کرم پوست‌های خشک و حساس را تا ساعات طولانی مرطوب نگه می‌دارد و آن‌ها را تسکین می‌بخشد. همچنین بر پایه آب بودن کرم سیمپل سبب می‌شود سریع‌تر جذب پوست شود. روند تولید آب‌رسان و مرطوب‌کننده سیمپل فاقد هرگونه تست روی حیوانات است.

 

کرم آب‌رسان 100 ساعته کلینیک

یکی از پرفروش‌ترین و بهترین محصولات کلینیک، مرطوب‌کننده و آب‌رسان 100 ساعته است که از ماندگارترین و قوی‌ترین محصولات این برند است. این کرم اویل فری (بدون چربی) است و بافت ژلی کرمی آن سبب شده است در عمق پوست نفوذ کند و علاوه بر آب‌رسانی، پوست را پرتر و برجسته‌تر نشان دهد. طی آزمایش‌های انجام‌شده، گزارش شده است حتی خشک‌ترین نوع پوست نیز با این کرم عمیقاً آب‌رسانی و مرطوب شده است. کرم مویسچر 100 ساعته کلینیک الکل و عطر ندارد و برای انواع پوست، حتی پوست‌های حساس نیز مناسب است.

این کرم همان‌طور که از اسمش پیداست تا 100 ساعت ماندگاری دارد و تا 10 لایه در پوست نفوذ می‌کند و سبب هیدراته شدن عمیق آن می‌شود. راز موفقیت کرم 100 ساعته کلینیک این است که منبع رطوبت اصلی داخل پوست را تحریک می‌کند و سبب می‌شود دائماً خود را مرطوب نگه دارد. این امر سبب برجسته‌تر شدن پوست می‌شود و درخشان به نظر می‌رسد. استفاده طولانی‌مدت از این محصول سبب جوان‌سازی پوست می‌شود و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. با محافظت از پوست از تخریب لایه‌های بیرونی جلوگیری می‌کند تا عوامل خارجی به آن آسیب نرسانند.

کرم آبرسان 100 ساعته کلینیک

یکی از مواد تشکیل‌دهنده آبرسان 100 ساعته کلینیک، بیوفرمنت آلوئه است که از ترکیب لاکتوباسیلوس، آب آلوئه و عصاره آلوئه‌ورای ارگانیک به دست آمده است. این ترکیبات مواد مغذی مورد نیاز پوست را فراهم می‌کنند، آن را پرتر و نرم‌تر نشان می‌دهند و سبب جذب بیشتر کرم می‌شوند. هیالورونیک اسید موجود در این کرم، ماده اصلی آب‌رسان پوست است که لایه‌ای برای حفظ رطوبت روی پوست ایجاد می‌کند و سبب دهیدراته شدن آن می‌شود. از کرم مرطوب‌کننده 100 ساعته کلینیک، صبح و شب روی پوست تمیز استفاده شود. همچنین جالب است بدانید مقدار کمی از آن بعد از آرایش می‌تواند به‌عنوان یک هایلایتر ملایم و سبک عمل کند.

 

سخن پایانی

استفاده از کرم‌های آب‌رسان و رسیدگی به بافت پوست یکی از کمترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامت پوست خود انجام دهید. آب‌رسانی پوست امری مهم است و از بروز مشکلات پوستی همچون خارش، اگزما، خشکی و… جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *