آرایش و زیبایی, وبلاگ

راهنمای انتخاب سایه چشم مناسب با رنگ چشم شما

یکی از مواردی که تأثیر بسزایی در جذابیت افراد دارد، زیبایی چشم‌هاست. حتی اگر آرایش چندانی نداشته باشید، با یک سایه چشم مناسب، زیبایی خود را چندین برابر خواهید کرد. با توجه به نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم، برای خرید سایه خود تصمیم بگیرید با توجه به ویژگی‌های خود مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

 

انواع سایه‌های چشم

سایه چشم‌ها انواع محتلفی دارند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:

سایه چشم مایع

این دسته از سایه‌ها در مقایسه با دیگر مدل‌ها تنوع کمتری دارند، ولی ماندگاری آن‌ها بسیار زیاد است. سایه‌های مایع تمام طول روز روی پلک باقی می‌مانند و شبیه رژلب‌های مایع هستند. این سایه‌ها برای افرادی با پوست‌های خشک مناسب است و خرید آن برای پوست‌های چرب توصیه نمی‌شود.

سایه چشم مدادی

سایه‌های مدادی معمولاً ماندگاری بالاتری از سایه‌های پودری دارند. کار با این سایه‌ها آسان است و آن‌ها پوششی چرب به پوست می‌دهند. همچنین با مداد تراشیده می‌شوند و نوک آن‌ها فرم می‌گیرد.

سایه چشم پودری

این سایه‌ها به‌صورت مات و براق در بازار موجود هستند و استفاده از آ‌ن‌ها آسان است. می‌توان از ترکیب رنگ‌های این سایه‌ها، آرایش چشمی جذاب داشت. این سایه‌ها برای افراد تازه‌کار بسیار مناسب است. سایه‌های پودری برای مصرف روزانه بهترین گزینه هستند و افرادی که پوستی چرب و بدون چین و چروک دارند معمولاً باید از این سایه‌ها استفاده کنند.

انواع سایه چشم

 

راهنمای انتخاب سایه چشم

سایه چشم مناسب را می‌توان بر اساس رنگ چشم و رنگ پوست انتخاب کرد:

راهنمای انتخاب سایه چشم مناسب با رنگ چشم شما

در انتخاب سایه چشم خود دقت کنید تا بهترین نتیجه را از آرایش بگیرید. سایه‌ها معمولاً باید تضاد ملایمی با رنگ چشم‌ها داشته باشند؛ بنابراین نباید از سایه‌های هم‌رنگ چشم خود استفاده کنید. اگر چشم‌های آبی‌رنگی دارید بهتر است از طیف رنگ‌های مرجانی، خاکستری و قهوه‌ای استفاده کنید. سایه‌های براق نیز زیبایی بیشتری به چشم‌های آبی می‌بخشند؛ بنابراین یا از سایه‌های پودری براق در آرایش خود استفاده کنید یا بعد ترکیب رنگ‌های مات کمی سایه براق روی پلک بزنید.

اگر چشم‌های سبزرنگ دارید، برای جذابیت بیشتر آن‌ها از سایه‌های بنفش و قهوه‌ای استفاده کنید. چشم‌های سبز به‌تنهایی زیبا هستند، ولی اگر تمایل به آرایش چشم‌های خود دارید، می‌توانید کمی صورتی ملایم پشت پلک بزنید و با بنفش تیره اطراف را بپوشانید و خط مرزی بیت آن‌ها را محو کنید. آسان‌ترین انتخاب رنگ سایه برای چشم‌های قهوه‌ای‌رنگ است؛ چراکه تمامی رنگ‌ها برای این چشم‌ها مناسب هستند. بیشترین رنگ‌هایی که زیبایی چشم‌های قهوه‌ای را چند برابر می‌کنند، رنگ‌های بنفش و کله غازی هستند. رنگ‌های طلایی، مسی و قهوه‌ای نیز به‌صورت ترکیبی توصیه می‌شوند.

راهنمای انتخاب رنگ سایه چشم

 

انتخاب رنگ سایه براساس رنگ پوست

برای اینکه براساس رنگ پوست، سایه چشم خود را نیز انتخاب کنید باید ابتدا رنگ پوست خود را تشخیص دهید. در نور طبیعی به رگ‌های دستانتان نگاه کنید، اگر رگ‌هایتان آبی یا بنفش به نظر می‌رسند پوست شما سرد است. اگر رگ‌های شما سبزرنگ است، پوست شما گرم است و اگر نتوانستید رنگ خاصی را تشخیص دهید پوستی خنثی دارید. برای انتخاب رنگ مناسب سایه چشم نیز اگر پوست گرمی دارید بهتر است رنگ‌های طبیعی مانند طلایی، برنز، صورتی ملایم، سبز کمرنگ و مرجانی… را برای آرایش خود استفاده کنید.

اگر پوست سردی دارید، استفاده از رنگ‌های آبی و نقره‌ای بسیار مناسب است. رنگ‌هایی همچون کله غازی، نقره‌ای، بنفش یاسی و خاکستری نیز مناسب هستند. اگر پوستی خنثی دارید باید بگوییم هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ ندارید؛ چراکه بیشتر رنگ‌ها برای پوست شما مناسب است. توصیه می‌شود افرادی که پوست‌های تیره دارند، به هیچ عنوان از رنگ‌های کمرنگ و خاکستری استفاده نکنند؛ زیرا این رنگ‌ها تأثیری بر پوستشان نخواهد داشت و در طول روز محو می‌شوند. رنگ‌های قوی مانند سبز زمردی، قرمز یاقوتی، بنفش و قرمز کبود مناسب‌ترین رنگ‌ها برای پوست‌های تیره هستند.

 

روش صحیح استفاده از سایه چشم در آرایش

آرایش چشم‌ها کار آسانی نیست و برای درست انجام دادن آن نیاز به مهارت دارید. باید نکاتی را درباره آرایش چشم بدانید تا با رعایت کردن آن‌ها به زیبایی کار خود را انجام دهید.

 

نکات مهم درباره سایه زدن چشم

  • هنگامی که می‌خواهید چشم‌هایتان را آرایش کنید، زیرسازی انجام دهید. آماده کردن اطراف چشم برای زدن سایه یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کرد. ابتدا اطراف چشم را پاک کنید و مرطوب‌کننده بزنید. سپس برای داشتن یک سایه چشم ماندگار از پرایمر استفاده کنید.

برای زیرسازی می‌توانید از کانسیلر نیز استفاده کنید. باید دقت داشته باشید کانسیلر انتخابی‌ شما متناسب با رنگ پوست باشد و سپس روی آن پودر تثبیت‌کننده بزنید تا چین و چروک‌های اطراف چشم نمایان نشوند.

  • از سایه‌های روشن برای گوشه‌های داخلی و از سایه‌های تیره‌تر برای گوشه‌های خارجی پلک استفاده کنید. اگر سایه تیره گوشه‌های خارجی را به سمت بالا ببرید و محو کنید، چشمانی کشیده و درشت خواهید داشت.
  • برای داشتن ابرویی خوش‌فرم زیر آن را سایه سفید بزنید و محو کنید.
  • در پلک پایینی درصورت تمایل از سایه کمتری استفاده کنید.
  • سایه‌های سفید چشم‌ها را درشت‌تر نشان می‌دهد. برای داشتن کنتراست یک خط سیاه روی پلک بالا و خطی سفید روی پلک پایین بزنید و محو کنید.
  • هنگام سایه زدن چشم خود را باز نگه دارید و سرتان را به عقب متمایل کنید تا تسلط کافی روی کار داشته باشید.
  • اگر پلکی پف‌کرده دارید از رنگ‌های مات کمک بگیرید.
  • استفاده از رنگ‌های تیره مانند مشکی، سورمه‌ای و نوک‌مدادی سبب بزرگ‌تر دیده شدن عنبیه می‌شود.

روش صحیح استفاده از سایه چشم در آرایش

در ادامه یکی از محبوب‌ترین برندهای سایه چشم را معرفی خواهیم کرد و پیشنهاد می‌کنیم درصورت تمایل از این برند خرید کنید.

برند رولوشن را آدام مینتو و تام آلزورث در سال 2014 تأسیس کردند. این برند محصولات آرایشی و بهداشتی را با کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه به مشتریان ارائه می‌دهد. رولوشن که در صنعت زیبایی به‌سرعت شناخته شد، هم‌اکنون یکی از مبتکرترین و محبوب‌ترین برندهای زیبایی در جهان است.

برند رولوشن به‌دلیل داشتن خلاقیت و نوآوری همواره محصولاتی تولید می‌کند که موفقیت‌های آن را بیشتر و بیشتر افزایش می‌دهد؛ برای مثال پالت سایه چشم reloaded این برند با قیمتی عالی برای مشتریان، طیفی از رنگ‌های پرکاربرد را ارائه می‌دهد. اگر به دنبال برندی هستید که مناسب با پوست خود محصول مورد نیاز را انتخاب کنید، رولوشن را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ چراکه این برند ارزش‌های صنعت زیبایی را به‌خوبی شکل داده است.

 

سایه‌های رولوشن

این سایه‌ها برای افرادی که علاقه‌مند به آرایش هستند بسیار مناسب است؛ زیرا هم از قیمت مناسب و هم کیفیت بالایی برخوردار است. از ویژگی سایه‌های رولوشن می‌توان به رنگ‌دانه (پیگمنت) آن‌ها اشاره کرد. رولوشن طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف را ارائه می‌دهد که همه آن‌ها رنگ‌دانه‌های غنی دارند؛ به این معنا که رنگی با شدت بالا ارائه می‌دهند و به‌خوبی با دیگر رنگ‌ها ترکیب می‌شوند.

ماندگاری بالای این سایه‌ها از دیگر ویژگی خوب آن‌هاست. سایه‌های رولوشن در تمام طول روز به‌خوبی رنگ خود را حفظ می‌کنند و پخش نمی‌شوند. رنگ‌های متنوع این سایه دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد. تنوع در رنگ‌های مات متالیک و شاین این امکان را به شما می‌دهد تا بهترین انتخاب را در سایه مورد علاقه خود داشته باشید. پالت‌هایی که از چندین رنگ تشکیل شده‌اند، رنگ‌های مکملی ارائه می‌دهند که می‌توانید در آرایش خود از ترکیب آن‌ها استفاده کنید.

سایه‌های رولوشن

بهترین رنگ‌های سایه چشم برند رولوشن

پالت سایه 15 رنگ مدل iconic fever

پالت سایه 15 رنگ مدل newtrals2

پالت سایه 15 رنگ مدل newtrals3

پالت سایه 15 رنگ مدل marvellous

پالت سایه 15 رنگ مدل affection

پالت سایه 18 رنگ مدل DECADENT

پالت سایه 15 رنگ مدل DIVISION

پالت سایه 15 رنگ مدل ICONIC3. 0

پالت سایه 15 رنگ مدل RED ALERT

پالت سایه 18 رنگ مدل UNCONDITIONAL LOVE

پالت سایه 15 رنگ مدل VISIONARY

پالت سایه 15 رنگ مدل ROZE

پالت سایه 15 رنگ مدل RELOADED PROVOCATIVE

پالت سایه 15 رنگ مدل EUPHORIA

پالت سایه 15 رنگ مدل BASIC MATTE

[irp posts=”29255″ ]

تمامی سایه‌های برند رولوشن فاقد تست حیوانی هستند. این سایه‌ها ماندگاری بالایی دارند و ترکیب رنگ‌های متنوع آن‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا در زمان‌های مختلف سال میکاپی متناسب با آن فصل داشته باشند؛ برای مثال پالت مدل newtrals 2 با رنگ‌های گرم و سوخته به شما کمک می‌کند از رنگ‌های مات و براق آن هم برای استفاده روزانه و هم در مراسم‌های خاص استفاده کنید.

از پرفروش‌ترین سایه‌های رولوشن مجموعه reloaded آن بوده که شامل رنگ‌های بژ، قهوه‌ای و طلایی‌های چندکاره است که می‌توانید در بیشتر مواقع از این رنگ‌ها استفاده کنید. از پالت‌هایی که رنگ‌های قهوه و نزدیک به پوست را شامل می‌شوند می‌توانید برای کانتور کردن صورت نیز کمک بگیرید.

بهترین رنگ سایه چشم

انتخاب کرم پودر مناسب و آرایش چشم

انتخاب کرم پودر سبک و مناسب که به آرایش چشم شما بیاید بسیار مهم است. کرم پودر وت اند وایلد بافتی سبک و مات دارد و جلوه‌ای طبیعی به پوست می‌دهد. ویژگی محبوب آن نیز خاصیت فتوفوکوس بودن آن است که از انعکاس نور در صورت هنگام عکاسی جلوگیری می‌کند و سبب بهتر جلوه دادن عکس‌ها می‌شود. این کرم مناسب پوست‌های معمولی تا خشک است و هیچ‌گونه تست حیوانی ندارد. کرم پودر وت اند وایلد با هر رنگ پوستی هماهنگ شده و موجب شادابی و زیبایی آرایش می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *